Tips gezocht om sneller huis te verkopen --> meer kijkers op Funda

Discussie in 'De lounge' gestart door me1989, 29 sep 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.609
    113
    Vrouw
    Nee, ik bedoel je bad boven. Ik wil zelf gewoon alles in 1. Geen apart bad boven, dat is voor mij niet praktisch.

2. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.609
    113
    Vrouw
    En die slaapkamer 4 is natuurlijk leuk, maar er zou voor ons dan wel nog wat verbouwd moeten worden om een eigen ingang te maken vanaf de overloop. En als dat niet in het budget past, valt het misschien af voor kijkers?
    Zo hebben wij ook pas een huis bekeken, wat veel potentie zou hebben, maar moet uiteindelijk best wat verbouwd worden (oa ook zo’n situatie als bij jou op zolder) wat voor ons dan niet meer haalbaar is.

3. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Slaapkamer 4 heeft een eigen ingang. Slaapkamer 5 gebruiken wij als washok, dus daar zou inderdaad vanaf de overloop wel een apparte deur moeten komen.

4. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Ik zou als ik jullie was vast kijken of je je verbouwing in ‘stukken’ zou kunnen knippen. Gewoon voor je eigen gemoedsrust. Dat je bijv bedenkt wat kun je ‘nu’ al gaan verbouwen, wat is het meest dringend en/of het meest praktisch om als eerste te doen. Wat kun je evt laten liggen aan klussen mocht je huis nog niet, of minder goed verkopen. Dat je vast plant voor het ‘wat als’ scenario. Wellicht geeft je dit wat rust en hopelijk verkoopt je huis alsnog snel

Syane vindt dit leuk.
  5. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Dat zou ik het liefste doen, maar we willen een uitbouw doen, dus dat wordt lastig. Dan zit je ook gelijk met je vloer en de keuken etc.

6. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.609
    113
    Vrouw
    Op de plattegrond wordt die aangegeven als kamer 4, maar ik vermoed dat een ingang vanaf de overloop dus niet kan. Of je moet de andere deur ook opschuiven maar dan komt er dus best wat bij kijken en is het bv voor ons opeens niet meer instapklaar. Geen idee he, maar dit zou voor ons dus een reden zijn on het toch niet te doen.

7. Keiblij

Keiblij Actief lid

5 nov 2011
    317
    269
    63
    Het heeft 14 maanden te koop gestaan. Dus niet wat je wil horen :oops:.
    Wat betreft die eerste foto: als je een beetje rondkijkt op Funda, zie je daar veel verschillen in, maar wellicht heeft je makelaar een andere goede reden om het niet te willen.

8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Blijkbaar is dat dus niet duidelijk want Bloempjelief trekt een andere conclusie op basis van de informatie. Dit is wel heel belangrijk omdat een vierde slaapkamer een groot verschil is tov een huis met 3 slaapkamers.
    En die vijfde kamer is daar echt goed een slaapkamer van te maken. Voldoet die dan aan de eisen? Want dan zou ik dat zeker nog apart benoemen en mogelijk een schets/tekening erbij zetten waarbij je dat kan zien. Want de optie voor 5 slaapkamers is weer een pluspunt tov andere woningen.

Madeliefje1234, Zeebra, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.609
    113
    Vrouw
    Er staat in de omschrijving dat er een mogelijkheid is tot 5e slaapkamer. Ik denk alleen dat het niet mogelijk is om die 5e (op plattegrond genoemd als kamer 4) kamer een eigen ingang te geven. Voor mij een reden om wel te gaan kijken, maar in mn achterhoofd te houden dat het m niet gaat worden als het idd niet mogelijk is of een te grote verbouwing te weeg brengt.

Syane vindt dit leuk.
  10. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    #30 me1989, 29 sep 2024
    Laatst bewerkt: 29 sep 2024
    Ik zie wat je bedoelt. Ze hadden slaapkamer 5, slaapkamer 4 moeten noemen. Maar op zich is die gewoon via een deur bereikbaar. Er kan een toegangsdeur naar die andere kamer gemaakt worden, maar voor ons was dat niet nodig ivm dat we de was daar hangen.

*even het screenshot verwijderd, omdat het zo wel heel makkelijk te vinden is.

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Dat zegt niks. Hoeveelheid kijkers ook niet persé. Wij hadden maar 3 kijkers en toch binnen 4 maanden verkocht.
    Kwamen wel in een "verkeerde" periode online, eind nov/begin dec, dus daar had de makelaar al voor gewaarschuwd.

En bij ons huidige huis waren wij de enige kijkers.
    Het ene huis in ons dorp komt geeneens online en is dan al weg en het andere huis staat meer dan een jaar te koop (met name de oude boerderijen)

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Wat voor raam zit er in 4?

13. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Op de plattegrond heeft slaapkamer 5 een dakkapel en slaapkamer 4 een groot schuin dakraam.

14. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Ik had eerder moeten klagen. De makelaar belt net en er ligt een goed bod! Het enige is dat het onder voorbehoud van de verkoop van hun eigen appartement in een stad is.

Paardenbloem, Zeebra, Tuttebelleke en 12 anderen vinden dit leuk.
  15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    ah oke, was me niet helemaal duidelijk dat dat grijze vierkant raam was. En geen raam betekent nog meer verbouwingskosten.

Bad staat gewoon "open" op de overloop?

16. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik heb hem ook gevonden. Lastig, het ziet er allemaal netjes uit, het zou bij mij met sommige keuzes net niet mijn smaak zijn (wat druk/ onrustig) en dan is het de vraag of een koper daar overheen kan stappen, of bijv een nieuwe keuken erin zou doen, terwijl deze nog heel netjes is. Daar moeten mensen dan ook nog wel even over nadenken verwacht ik. Het is enerzijds instapklaar, maar de keuzes moeten wel je smaak zijn.

Ik zie ook 2 keer een terrarium staan, er zijn katten en buiten zie ik nog een grote ren. Geen idee of het mij zou ‘afschrikken’ maar mss kan je die met de openhuizendag even elders onderbrengen. (Ik durf bijna niet te vragen wat voor dieren erin zitten:roflmao: ik ben niet heel enthousiast over reptielen)

Ik zou zelf de zithoek naar voren trekken en de eethoek naar achteren, bij de keuken, maar wellicht schat ik de ruimtes verkeerd in. Misschien kan je dat met de open huizen dag omgooien, dat geeft wel een ander beeld denk ik.

Geduldig zijn is wel heel belangrijk. En inderdaad, een gezinswoning van < 500.000 in onze gemeente is zeldzaam, dus daar zijn heel veel kijkers voor, maar dat verschilt natuurlijk ook per gemeente.

O en ik lees nu dat er een bod is! Fanatieke makelaar om op zondag te bellen! Nou super toch! Dan kan je bovenstaand vergeten:roflmao:

17. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.609
    113
    Vrouw
    super!

18. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    De keuken snap ik, want die komt door de lichtval niet helemaal goed over. Hij is echt tegen zwart aan. Ook een kwestie van smaak natuurlijk!

Wees niet bang! De kinderen hebben een hamster! We hebben geen reptielen. De kat is niet binnen tijdens de bezichtigingen en buiten hebben we de konijnen veel ruimte gegeven.

Wat vind je druk?

19. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    :roflmao: Zo zie je maar!

Inderdaad gek, de keuken lijkt donkerblauw. Maar goed dat is idd een kwestie van smaak. De vloer zou ik ook rustiger willen, maar ook daarvan weet ik dat het soms lastig is om op de foto te zetten. Misschien valt dat in het echt ook mee. Toen ons huis te koop werd gezet had ik heel veel spullen weg gezet, in de auto geplaatst, een paar boekjes op de kinderkamer in het zicht, dat gaf heel veel rust. Ik had misschien een beetje overdreven… dat kan ook;)

Maar no worries, je hebt een bod! Nu doorpakken :thumup:

20. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Onze makelaar wil niet gelijk ja zeggen ivm open huizen dag. Hij wil kijken of hun bod nog hoger kan of nog even afwachten. Ook dat voelt weer dubbel, want je wil ze ook niet weg jagen. Een hoger bod geeft ons ook wat meer zekerheid, want stel dat hun verkoop toch langer duurt, duren onze dubbele lasten ook langer.

Syane vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina