Mbo verpleegkunde bol

Discussie in 'De lounge' gestart door 050mom, 7 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 050mom

050mom Lid

12 jan 2017
    8
    4
    3
    050
    Zijn er hier dames die de voltijds mbo opleiding tot verpleegkundige volgen?
    Ik ben benieuwd naar schooltijden van een gemiddelde week of een voorbeeld rooster.
    En is het nog veel thuis leren en opdrachten maken?

Alvast bedankt!

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik ben ruim 10 jaar geleden aan de opleiding begonnen, maar woonde nog thuis, was net 16 en nog 19 toen ik diplomeerde.
    Ik vond het best pittig. Doorgaans lange schooldagen en inderdaad ook nog wel werk thuis te doen.
    Ik zou het nu met kinderen en een huishouden echt niet zien zitten.
    Een gemiddelde schoolweek zat ik gerust 2-3 dagen van 8.30-16.30 op school, soms 17.30 en dan de andere dagen ook nog tot 14.00/15.00.
    De opleiding duurt 4 jaar en pas het 3e jaar heb je wat minder les en het 4e jaar is dan praktisch alleen maar stage en 1 dag per week naar school die je grotendeels zelf invult.
    Maar je moet er vanuit gaan dat je de komende 4 jaar, 5 dagen per week op school of stage bent.
    Kan natuurlijk zijn dat er de laatste jaren wat is veranderd, maar wat ze mij toen vertelde is dat het 1 van de pittigste MBO opleidingen is.

3. Moluks78

Moluks78 Niet meer actief

Mijn dochter van 15 is na de zomer gestart met deze opleiding.
    Ze komt van Havo 3.
    Ze heeft nu 1 toetsweek gehad en heeft alles gehaald, terwijl ik haar niet echt veel heb zien leren.
    Ze moet wel veel opdrachten maken en presentaties houden. Verder weinig huiswerk, maar na 10 weken toetsen over wat er in die 10 weken behandeld is.
    De schooldagen zijn wel lang,n gaan van 1 tot 9.
    In t voorjaar gaat ze haar eerste stage van 10 weken lopen, in een verpleeghuis.

Deel Deze Pagina