Hoi hoi, Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar tips voor het Ontbakeren van onze dochter. Sinds dat ze twee weken oud was bakeren we haar in. Ze is nu bijna 5 maanden en we willen gaan stoppen met inbakeren. We laten altijd al 1armpje vrij omdat ze er die binnen een paar tellen los heeft. We gebruiken een grote doek. Toen ze bijna 9 weken was is ze al een aantal keer omgerold en nu van de week weer. Het consultatiebureau heeft gezegd zodra ze begint te rollen, moet je stoppen met inbakeren. Op het moment wurmt ze zich ook steeds los, dus we vinden het tijd om te stoppen. We hebben haar al een paar keer niet ingebakerd, maar dan wordt ze een aantal keer wakker s nachts. We geven haar dan weer haar speen en dan valt ze snel weer in slaap. We hebben ook een slaapzakje geprobeerd. Dat ging en aantal nachten goed en daarna werd ze weer meerdere keren wakker. Normaal valt ze snel in slaap, maar als we haar niet inbakeren ligt ze flink met haar armen te maaien. Is het gewoon een kwestie van even doorbijten of heeft iemand een tip voor ons? Alvast bedankt! X
Hier hetzelfde probleem...ons mannetje slaat zichzelf meteen weer wakker als we zijn handjes uit de inbakerzak halen. Volg je berichtje graag!
Ik heb mijn dochter toen in een hele dikke slaapzak met mouwen gelegd strak onder een laken. Dat hielp omdat ze haar armen niet zo soepel kon bewegen door die dikke slaapzak. Ik las dat je een slaapzak geprobeerd hebt, ook op deze manier?
Herkenbaar verhaal. Echt een gouden tip heb ik niet. We hadden een uitbakerdoek van pacco. Dat hielp Eveneens legde ik zijn armpjes een beetje "vast" door strak in te stoppen. Wat echt hielp maar wat wel een lastige kwestie is is op de buik leggen. Na lang wikken en wegen gedaan. Aerosleep gekocht en heeeel veel gaan kijken, maar het hielp! Hij rolde zelfs vanuit rug naar buik dus toen wist ik het zeker dit wordt m mijn motto toen ik bakerde; ik.bljjf het doen tot zijn 18e. Scheelt sexuele voorlichting hahaha
Ja ook op deze manier, maar wel al weer eventjes geleden. We zijn erg verwend met haar. Vanaf 11 weken sliep ze goed door, van half 8 tot half 8. Ik ga dit morgen maar weer eens proberen. Vind ze trouwens wel lastig aandoen bij de mouwen.
Wij hebben ook afgebouwd met de pacco afbouwdoek. Moest met 4,5 maand ineens heel snel omdat begon om te rollen. Binnen een week was hij helemaal afgebouwd!
Ik zit hem net ff te googlen, maar waar ik over twijfel of het deze wel helpt omdat we altijd al 1 arm vrij laten. 1 week zou helemaal super zijn.
Hier eerst met afbouwdoek van Pacco, daarna nog een aantal weken de Sleepywings gebruikt. Erg lang traject was het... Nu slaapt ie in een slaapzak, want t blijft een beweeglijk mannetje (en blijkt liefst te slapen op buik en zij).
Hier hebben we een puckababy inbakerzak. Die heeft ritsjes aan de bovenzijde die we kunnen openmaken om af te bouwen. Bij 1 handje eruit gaat het nog...maar 2 handjes dan heeft hij weer feest haha. Denk dat we hier een slaapzak met mouwen gaan proberen. Dankjewel voor de tips!
Hier ook op deze manier. Met 4 maanden droeg ze net maat 62, maar met een dikke winterslaapzak maat 68-80 van de Hema (sloot bij het nekje goed aan) had ze zo weinig bewegingsvrijheid dat ze onmogelijk met haar handjes in haar gezicht kon slaan. Overdag sliep ze op haar buik, dan was het probleem van maaiende handjes ook opgelost.
Lief! Ik ga dit eerst ook maar weer proberen. Vannacht een onrustige nacht gehad, waarbij ze zich meerdere malen heeft los gewurmd. Gelukkig net pas wakker, mede dankzij de mauwende kat.......
Winterslaapzak van de Hema. Van de puckababy naar zo een zak is hier echt boven verwachting goed gegaan. Totaal geen probleem.
Onze dochter sliep ingebakerd altij door. Toen we wilden afbouwen hebben we 1 armpj overdag losgelatden tot ze goed sliep. Toen ook s nachts dit betekende voor ons weer 3 wekn nachtvoeding. Toen ze weer door sliep overdag met 2 armen vrij totdat ze 1,5 uur sliep overdag daarna ook s nachts 2 armen vrij n in 3 dagen sliep ze weer door. Heeft ongeve er een maand geduurd in totaal en ze was toen 5 maanden maar we hadden de tiijd want ze draaide nog niet
Ik heb het ook een keer te vroeg geprobeerd, dat ging dus ook niet goed. Toen weer een tijdje ingebakerd gehad en weer opnieuw geprobeerd, ineens werkte het wel! Ik denk dat ze er zelf aan toe moeten zijn, dan lukt het wel . Mijn dochter was ergens in de 5 maanden toen het echt lukte.
Nu overdag is het super gegaan in haar slaapzakje. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat. Wie weet was het ook te vroeg.