Onze uk is 8.5 maand oud en langzaam zijn we ten einde raad.we zijn moe en slapen ongeveer 5 a 6 uur op een dag maar afgelopen weken kwam 4 uur ook voor. Kleine voorgeschiedenis zware verborgen reflux en sinds kort van de medicatie. We waren al af aan het bouwen met overeind houden na de fles. Hij is gewend bij ons in slaap te vallen eerst door lopen daarna gewoon op schoot. Omdat we zijn bedje omlaag hadden gedaan moesten we gelijk een nieuw ritme omdat ik hem er niet slapend in kon leggen en het toch hoog tijd werd. Savonds gaat het wel ongeveer een half uurtje jammeren / huilen maar snachts duurt het tot 2 uur. Hoe lang duurt het voor hij er aan gewend is dat hij makkelijker zelf in slaap valt. Soms huilt hij hartverscheurend en valt het ons erg zwaar. Ook na troosten duurt het lang voor hij rustig is. Geen verlatingsangst overdag kun je hem rustig even laten spelen. aangezien de nachten al bijna 8.5 maand zo gaan zoeken we herkenning/ steun/ hulp. Sorry voor het lange verhaal.
Geen ervaring met reflux, en zelf net ook een slaap topic geopend maar kan me wel herinneren dat me dochter rond die tijd ook slecht sliep. Kan het kou zijn? Of dorst (slokje water?).
Ben je niet te vroeg gestopt met de medicatie? Hier leek het ook eerst goed te gaan, maar uiteindelijk toch niet. Weer aan de medicatie en de problemen verdwenen. Ook uiteraard kou en honger/dorst even uitsluiten.
Ik zou medisch alles uitsluiten en dan rustig gaan opbouwen met alleen slapen. Bij hem blijven zitten tot hij zelf slaapt en steeds verder weg bijvoorbeeld? Kost wel veel tijd, maar lijkt me een stuk kindvriendelijker dan laten brullen.
Uk huilt alleen als hij moet slapen verder een vrolijk mannetje. Overdag speelt hij veel op zijn buik en zo weten we dat hij geen last heeft van reflux. Zodra je hem in bed legt begint het huilen soms na een paar min alleen jammeren soms brullen. Troosten lukt alleen als je hem vast hebt alleen er naast zitten en aaien helpt niet. Soms heb je geluk en is hij stil wanneer je zijn buikje/ rug aait maar zodra je dit langzamer doet of stopt is het brullen. Wij willen absoluut niet dat hij brilt maar niks lijkt te werken.ook in de armen kan hij geen lekker plekje meer vinden en is onrustig. Afgelopen nacht huilde/ jammerde hij +-45 min in plaats van 1.5 uur. Ben wat op gaan ruimen/ schoonmaken dus hij hoorde mij .
Is het niet zo dat ze bij verlatingsangst er ook overdag last van hebben, hij kan rustig even alleen spelen.moppeer eerder omdat hij samen wil spelen