ff snugger vitamine D

Discussie in 'Voeding' gestart door sweet978, 22 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    hai dames,

ff lekker snugger hoor van me. Ik moet vit D gaan bijgeven.. 10 microgram.. dat zijn 10 druppels toch?

Grin.. ik weet t .. dit is niet een van mn snuggerste opmerkingen;)

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat hoeft niet, omdat het verschilt per merk! Gewoon goed op de verpakking kijken, daar staat de juiste dosering op.

3. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    kijk en daar zit ik dus ff over te dubben
    . Volgens mijn arts van t cb staat op vele verpakkingen nog t oude advies en adviseren ze tegenwoordig 10 microgram

Op mijn verpakking staat dat kinderen 5 druppels moeten tenzij ze een erg donkere huid hebben.
    1 druppel is 1 ug ( 40 I.E.)

En hier houdt mijn inhoudkundige kennis dus op.. wat is in hemelsnaam een ug?
    Ik zou dus denken gewoon 10 druppels, maar misschien is dat ff te simpel.

Alvast bedankt:)

4. zogelukkig

Afkorting voor microgram.;)

5. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik heb vitamine d van etos en daar staat op 5 mcg, dus 2 druppels per dag. Dus dat doe ik nu.
    Zal wel goed zijn denk ik...

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Het advies op de verpakking kan idd 'fout' zijn, maar je moet op de verpakking even kijken hoeveel er in 1 druppel zit, zodat je zelf even kan uitreken hoeveel druppels je moet geven wanneer je 10microgram wil geven.

Aanpassing, zie dus dat je zelf al schreef dat er in 1 druppel 1 microgram zit, dus dan geef je idd 10 druppels wanneer je 10 microgram wil geven.

7. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ik heb ook die van de etos en ik geef gewoon wat er op het flesje staat. CB hier zei overigens dat je 5mg per dag mag/moet geven en als je het een dag vergeet je de volgende dag best een dubbele dosis kan doen. Ik vergeet het nog wel eens als ik eerlijk ben...

8. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @zogelukkig
    lol... en weer wat geleerd .. dank je :)

@piemie en poema
    Ik heb die van davitamon. en die even dus aan 1 druppel + 1 ug en dat is 1 microgram ( jaja net geleerd van zogelukkig) , dus in mijn geval zal ik gewoon 10 druppels moeten geven.

dat wordt druppelen dus morgen

Dank jullie :)

9. zogelukkig

Als jouw kindje iedere dag minstens een kwartier buiten komt, hoef je in de zomermaanden eigenlijk geen vit. D te geven, want door de zon wordt het in de huid aangemaakt!;)

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat raar dat je CB dat zegt.
    Ze horen namelijk 10 microgram per dag te adviseren aan alle kinderen (advies Gezondheidsraad). Ook al is het voor lichte kinderen die vaak genoeg buiten komen niet persé nodig.

11. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @zogelukkig
    Ik had al eens eerder van jou gelezen idd dat je aangaf dat als je kind erlke dag zolang buiten komt het eigenlijk niet nodig is in de zomer. Ik las toen ook dirksmama haar reactie, die iets aangaf over automatisme etc.

Ik ken mezelf, ik moet er ook een automatisme van maken, dus ik geef het nu al, zodat ik het in de winter straks niet ga vergeten:), soms ben ik een beetje warrig

12. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Net even het flesje erbij gepakt, er staat op dat 5 mg voldoende moet zijn maar dit klopt dus niet. Vreemd dat ze het dan verkopen, terwijl de dagelijkse dosis niet klopt. Ik ga nu dus 4 druppels geven, ik was er pas net mee begonnen en we zijn veel buiten dus die 2 weken maken niet uit...

13. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @piemie

Op mijn doosje staat ook 5 mg. Mijn cb arts gaf echter aan dat op veel doosjes het oude advies nog staat. Als adviezen verandert worden, kunnen ze natuurlijk niet alle verpakkingen terug halen om ze aan te passen.

14. zogelukkig

5 mcg (NIET MILLIGRAM!) is het oude advies.
    10 mcg is het nieuwe advies sinds een aantal jaren.
    Vreemd dat fabrikanten de verpakkingen niet aanpassen!

In je huid onder invloed van zonlicht wordt nu echt voldoende aangemaakt, maar goed. Vanaf september/oktober ga ik ook weer bijgeven als de zon in een andere hoek tov de aarde staat.

Ik ben niet tegen het geven van supplementen in het algemeen, maar wel als dat niet nodig is.;)

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik geef het nu ook niet, het is hartstikke zonnig buiten en Irem is zeker minimaal een half uur per dag buiten, dus dan vind ik het overbodig.

16. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    mg/mcg..oeps tikfout idd..zou anders een flinke lepel worden grin.

Deel Deze Pagina