Tips gezocht: oplossing voor droog zitten tijdens regen

Discussie in 'De lounge' gestart door Lenthe1987, 12 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenthe1987

Lenthe1987 Actief lid

20 aug 2012
    477
    33
    28
    Hallo dames,

We organiseren dit weekend een feestje en nu voorspellen ze regen, niet veel maarja je zult net zien. Ik had er eigenlijk op gerekend het feest buiten te kunnen houden maar ik ben bang dat regen nu roet in het eten gaat gooien. We hebben een kleine overkapping maar daar kunnen lang niet alle gasten onder dus ik moet er iets bij gaan verzinnen. Nu zat ik te denken aan evt. een zeil of iets dergelijks spannen maarja iemand daar ervaring mee? Een zeil lijkt me lang niet zo sterk als een schaduwdoek of parasol maar het is wel de goedkoopste oplossing. Houdt het een beetje met veel wind en/of regen? of heeft iemand een ander idee?

Alvast bedankt voor het meedenken :thumup:

2. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Een grote party tent? Misschien kan je die ergens nog huren?

DQueen vindt dit leuk.
  3. DQueen

DQueen Niet meer actief

Wij hebben we vaker de tuin overdekt met zeil voor feestjes vroeger voor we een partytent hadden. Belangrijk is ervoor zorgen dat je hem zo spant dat het regen er makkelijk af kan stromen (soort gootjes creeeren). als er teveel regen op komt te liggen dan zakt het naar beneden als een kaartenhuis. Zou wel voor een goed stevig groot zeil van de bouwmarkt gaan en stevig touw gebruiken en op veel verschillende punten vastknoppen.

4. Lenthe1987

Lenthe1987 Actief lid

20 aug 2012
    477
    33
    28
    Ja dat had ik inderdaad ook bedacht. Maar wat voor zeil bedoel je dan? Ik zie bij de gamma en karwei e.d. wel dekkleden maar deze lijken mij toch niet heel sterk eigenlijk. Of hebben ze in de winkel nog meer?

5. DQueen

DQueen Niet meer actief

Wij deden het wel altijd met dit soort dekzeilen. Meestal dan de duurste die in de bouwmarkt te krijgen was (dat gaf een gevoel van extra stevigheid).

Mijn man gebruikt bij regen nog altijd zo een dekzeil tussen het stukje gevel en partytent zodat er geen regenwatervalletje ontstaat precies bij de ingang.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Kan prima. Onze tuin is niet heel breed, wel diep. En vorig jaar met slecht weer vierden wij onze verjaardagen. We hadden toen de helft overdekt. Ideaal!

7. Lenthe1987

Lenthe1987 Actief lid

20 aug 2012
    477
    33
    28
    Top dankjewel, dan ga ik daar maar eens naar kijken!

8. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Ze hoeven ook niet heel erg stevig te zijn, als je het maar voldoende schuin laat lopen, anders krijg je zo,n waterzak met alle gevolgen van dien. Stort of in elkaar of een slachtoffer krijgt een ijskoude douche.
    En verder duimen dat het mee valt! Veel plezier alvast!

Deel Deze Pagina