Wij willen van de zomer 6 weken op familie bezoek in het buitenland. We willen perse 10 of 11 juli weg met een directe vlucht. Er zijn maar een paar directe vluchten de rest is met 1 tussenstop maar dat wil ik niet met een kleine baby. Onze baby is dan 5 of 6 weken ongeveer.. Mijn vader is ook ernstig ziek en weet niet of hij de zomer nog haalt maar het kan dus ook dat hij in de zomer heel slecht ligt.. maar dat weet niemand natuurlijk. We twijfelen nu of we onze vlucht nu al moeten boeken of niet.. Met annuleringsverzekering uiteraard, als we nu niet boeken is er waarschijnlijk geen directe vlucht meer.. Twijfel twijfel twijfel.. wat zouden jullie doen?
Zeker boeken! Mocht er iets misgaan met je vader (wat je natuurlijk niet hoopt), dan is dat eerstelijns-familie en valt onder de annuleringsvoorwaarden.
Ik zou wel boeken nu, maar die annulering heeft weinig nut als je die voor je vader neemt. Hij is nu al ziek en dat is geen onzeker voorval meer, dit zal uitgesloten zijn.
We hebben vanmiddag nog voor de meivakantie in Nederland geboekt en daar valt het wel binnen de verzekering maar dan gaat mijn vader mee. Daar zeiden ze als hij op dat moment te ziek is of overleden dan betalen ze wel uit..
Nou als ze dat aangegeven hebben zal het wel goed zijn. Dit is in ieder geval wat wij klanten moeten aangeven bij het afsluiten van een annuleringsverzekering: Dit houdt in dat de gevolgen van gebeurtenissen die verband houden met ziekte en/of afwijkingen die reeds vóór de ingangsdatum van deze annuleringsverzekering bestonden of klachten veroorzaakten zijn uitgesloten van de dekking, behalve als voor genoemde ziekte en/of afwijkingen de laatste drie maanden vóór de ingangsdatum van de Annuleringsverzekering geen (para)medische behandeling, onderzoek of gebruik van geneesmiddelen heeft plaatsgevonden
Himm.. nouja ik ga morgen maar is bellen naar de maatschappij dan weet ik het zeker anders koop ik geen tickets want dan ben ik straks 1500 euro kwijt.. En dan ga ik nog maar even naar een schriftelijke bevestiging vragen voor de meivakantie dan heb ik dat zwart of wit.
Het klopt inderdaad wat je zegt. Maar volgens centraal beheer als de arts van mijn vader een verklaring geeft dat het niet te voorspellen is wanneer hij overlijdt dan keren ze eventueel wel uit. Dus dat gaat hij nu vragen.