kado ideeën dochtertje 1 jaar

Discussion in 'Baby en dreumes' started by moonroosje, Dec 18, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moonroosje

moonroosje Actief lid

Jan 16, 2014
    208
    5
    18
    Hallo allemaal,

Mijn dochtertje wordt over een paar weekjes 1 jaar. Ik ben even aan het bedenken en oriënteren wat we zelf als ouders willen gaan geven en wat van het bezoek/familie vragen. Hebben jullie ideeën wat we zelf als ouders kunnen geven en wat de familie kan geven?

Mijn dochtertje is een klein fijn smal meisje van 7,5 kilo en 71,5 cm lang. Ze is pittig en houdt van ontdekken en dingen actief gaan doen. Ze kruipt nu veel al in huis en staat/loopt langs tafels en bank. Ook loopt ze achter de vtech muziek loopwagen. Deze vindt ze helemaal geweldig.

En qua uitnodigingskaart wil ik wat leuks maken met een foto/foto's. Hebben jullie ideeën?

Ik ben benieuwd.

Groetjes,
    Mo

2. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Mijn dames zijn net 1 en 2 geworden in november. Toen de oudste vorig jaar 1 werd hebben we haar een set van 3 roze ToetToet auto's gegeven, dat is echt een leuk kado. De jongste die dus nu net 1 jaar vind ze ook hartstikke leuk.

We hebben ze dit jaar samen de regenboog van Grimm gegeven. Die is ook leuk en daar heeft ze lang wat aan. Al bouw ik nu vooral de torens en gooit die van 1 ze om 😅. Ze probeert ook zelf wel wat te stapelen af en toe en die van 2 bouwt er echt al een beetje mee. Ook een groot succes is het Ikea keukentje wat ze beide van mijn ouders hebben gekregen. Had niet verwacht dat de jongste daar al zo leuk mee zou spelen maar ze doet de deurtjes open en dicht, speelt met de pannetjes en het keukengerei en kan er leuk bij staan.

Puzzels (ouderwetse houten dingen met vormpjes) vind ze ook heel leuk. Niet dat ze puzzelt maar die stukjes eruit halen en ermee spelen, daar vermaakt ze zich ook echt wel even mee. En Duplo das ook altijd leuk!

3. Iweks

Iweks Niet meer actief

Hoi,
    Gefeliciteerd alvast. Ik heb een poppenwagen gekocht. Van oma kreeg ze een pop. Was echt een succes, want het was goed om ermee te leren lopen en ze heeft nu (jaren later) nog steeds plezier van!

4. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

May 17, 2016
    1,995
    273
    83
    Wij hebben een trekdiertje gekregen, een rij met eendjes. Vindt hij helemaal fantastisch :)

5. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    1,050
    73
    48
    Hier een fietsje voor buiten gekocht. Zo'n 3 in 1 ding. Toet toet auto's. Ze vind ze helemaal geweldig. Megabloks, skippy koe, puzzels en muziek instrumenten. Ook nog een hondje wat op zijn bot af komt. Met 1 jaar kon ze nog weinig met alles maar nu met 15-maand komt alles wel wat tevoorschijn en vind ze het echt leuk! Vooral wat dingen gevraagd waar ze wat later ook nog iets aan heeft. Een week na haar verjaardag begon ze te lopen en toen werden heel veel dingen nog interessanter.

6. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,502
    4,344
    113
    Female
    Wij hebben voor haar 1ste verjaardag Duplo gevraagd. Mijn nichtje had geld verzameld van vrienden en familie en ze heeft toen een heke lading Duplo gekocht. Huis, boerderij, circus, losse doosjes. Nu 3,5 jaar later speelt ze er nog mee.
    Toen ze twee werd heeft ze een ikea-keukentje gekregen met allemaal toebehoren, ook compleet. (Hoewel ik nu voor kidcraft zou gaan)

Wij hebben een grote familie en vriendengroep en voor kinderen is het 'de gewoonte' dat er geld bij elkaar gelegd wordt en er dan iets groots/nuttigs van wordt gekocht zoals; duplo, lego, zoef zoef dieren, kapla, playmobiel of wat de wens van het kind is.
    En ik vind dit echt een fijne gewoonte aangezien ik soms weleens een hoop rotzooi op een berg zie....

7. moonroosje

moonroosje Actief lid

Jan 16, 2014
    208
    5
    18
    Bedankt! Welke is dat?

8. moonroosje

moonroosje Actief lid

Jan 16, 2014
    208
    5
    18
    Wat leuk! Welke 3 in 1 ding bedoel je?van welk merk is muziekinstrumenten leuk?

Zou een wheely bugs wat zijn?

9. moonroosje

moonroosje Actief lid

Jan 16, 2014
    208
    5
    18
    Bedankt! Welke is dat toevallig? Ik vraag me af of dat wat is en een pop wat is. Welke pop adviseer je? Ze heeft namelijk 1 loop wagen van vtech en 1 houten van Woezel en pip. Ben benieuwd Of een poppenwagen meer kan doen.

10. moonroosje

moonroosje Actief lid

Jan 16, 2014
    208
    5
    18
    Bedankt voor je reactie!
    Ik heb ook een zoontje die heeft al veel bijv Ikea keuken en toet toet auto megablocks en Duplo. Welke puzzels raadt je aan? Ik dacht misschien is een wheely bugs wel wat.

11. moonroosje

moonroosje Actief lid

Jan 16, 2014
    208
    5
    18
    Bedankt! Ik heb al een zoontje die al Duplo en toet toet auto heeft haha

12. Iweks

Iweks Niet meer actief

Ik had toen een poppenwagen van Nijntje gekocht, gewoon een willekeurige . Heb er wel op gelet of deze wat zwaarder was. Verder had ik een kleine babyborn. Moet je eerlijk zeggen dat ze de eerste maanden niet echt naar de pop keek, dat kwam pas later. De poppenwagen speelde ze wel de hele dag mee en nu nog steeds. En met de poppen trouwens ook, ze zit nu echt in haar moederrol :) en heeft diverse poppen.

13. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    1,050
    73
    48
    Dit is het fietsje
    https://www.athleteshop.nl/smart-trike-play-3-in-1-roze?gclid=Cj0KEQiAhNnCBRCqkP6bvOjz_IwBEiQAMn_TMYtbnPPQBZCvRgkd40YGipsSdxeIrd1wvvyilqCz5uoaAkoH8P8HAQ

Muziek instrumenten vind ze nu de rainmaker, xylofoon en piano leuk met dieren geluiden. Bij de action hebben ze deze en de piano bij de top1toys gehaald.

Owhjah en deze is nu helemaal een hit. Schiet ballen. Dus mooi even bezig de ballen te zoeken en er weer bovenin te stoppen.

Lanceer & leer ballenbaan - merkenspeelgoed.nl

14. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

May 17, 2016
    1,995
    273
    83
  15. moonroosje

moonroosje Actief lid

Jan 16, 2014
    208
    5
    18
    Bedankt! Poeh ik vind het wel lastig hoor haha aangezien ze al 2 loopwagens heeft. Ik heb geen idee of ze wel naar een pop omkijkt. Ik zou die van 0+ denk ik niet doen bij die van 1 met speen. Had u ook een andere loopwagen naast de poppenwagen?

16. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Successen hier zijn nu :
    Ikea keukentje
    Duplo
    Vrolijke vriendjes
    Boekjes
    Puzzels

Ze krijgt straks een loopfiets

17. Iweks

Iweks Niet meer actief

Ja, ik had ook een loopwagen en ze speelde toen met beide dingen.
    Nu trouwens meer met de poppenwagen dan de loopwagen omdat ze iets in de poppenwagen kan doen. Knuffels of een van haar poppen.

18. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

Apr 23, 2008
    2,758
    1
    36
  19. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mijn dochter kreeg van ons een loopfiets en een grote doos duplo.

Verder kreeg ze;
    Een houten kinderwagen (Grote hit!)
    Baby born
    Duplo
    Kartonnenboekjes
    Een dagje Ballorig
    Badspeeltjes
    Nina de interactieve beer

20. moonroosje

moonroosje Actief lid

Jan 16, 2014
    208
    5
    18
    Bedankt!😀
    Welke houten kinderwagen is t? Is dat al wat voor 1 jarige en dan een pop? Welke pop

Share This Page