Baby in bad

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door grasspriet84, 17 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ha meiden

Weer een vraag van mij :)

Wij hebben voor ZL een bad waar hij in kan liggen, zodat ik mijn handen vrij heb en dus minder druk op mijn rug. De kleine ligt nu nog goed in bad al merk ik dat hij wel strakker erin komt te liggen. ZL zit nog niet zelfstandig. Dus moet ik hem vasthouden in bad. Nu dan niet vanwege het liggedeelte.

Ik heb rugproblemen dus voor mij is het belangrijk om rechtop te staan als ik ZL in bad doe. We hebben gekeken naar een ander bad, omdat hij wat strakker er tussen komt te liggen. Nu heb ik een badje gezien dat in een douchecabine kan staan, maar dan moet hij zelfstandig kunnen zitten. Ik kan er namelijk anders niet goed bij.

Onder de douche doen we ook wel eens, maar dat kan ik niet alleen doen. Ik durf niet kletsnat uit de cabine met ZL te stappen. Hij is zo beweeglijk en dit wordt ook steeds zwaarder onder de douche.

Zijn hier meer mama's met rugproblemen? Hoe doen jullie dat met badderen? De kleine de hele tijd vasthouden, gaat mijn rug vreselijk veel pijn doen.

Hoor graag tips 😊

2. Marjonn

Marjonn Lid

12 dec 2016
    65
    0
    6
    NULL
    NULL
    Een badring een idee?
    Ik lees ook wel eens dat mensen de Ikea kinderstoel in de douche-cabine zetten. Kun je rechtop blijven staan en hoef je zelf ook niet persé te douchen.

3. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Een kinderstoel onder de douche! Wat een goed idee 😄 Nooit bij nagedacht!
    Kun je de kleine dan wel goed wassen enzo?

4. Marjonn

Marjonn Lid

12 dec 2016
    65
    0
    6
    NULL
    NULL
    Geen idee, ik gebruik geen kinderstoel onder de douche. Wel was ik hier altijd op t Aankleedkussen voordat er in bad gegaan wordt. Dus mocht wassen in stoel niet lukken dan eerst op de Aankleedkussen wassen? Afspoelen in de stoel gaat natuurlijk prima.
    Hoop dat je een manier vindt waarop je minder last van je rug hebt!

5. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
  6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Wij gebruikten zo'n neppe bumbo Seat van de Kruidvat

7. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Zon ding ken ik, maar dan moet je wel een bad hebben. Dat hebben wij niet. Hij ligt nu mog in een badje met een badinzet (alleen dit is versmolten met de rest van het badje zeg maar). Hij wordt vrij lang en begint wat klem te komen in de badje.
    Als hij kon zitten, zou het probleem zijn opgelost maar dat kan hij nog niet. Tenzij ik hem vasthou, maar dat lukt dus niet ivm mijn rug.

8. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Lees graag mee! Tot nu toe gaat manlief met dochter onder de douche omdat ik haar niet kan tillen.

9. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Dank voor je reactie. Moeten ze daar dan niet zelfstandig voor kunnen zitten dan?
    Waar zet je dit in dan? Zoals aangegeven hebben we geen bad en op de grond van de douchecabine kan weer niet voor mijn rug.

Stomme rug ook 😂

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik gebruik nog steeds de Tummy tub voor m'n dochter van 11 maanden. Eerst douchen en daarna lekker de Tummy in. Dit doen we al maanden zo. Als ze hieruit is ( past nu net aan nog) dan gaat ze in een emmer die een slag groter is :).
    Als je niet teveel water in de Tummy doet kan hij hier als het goed is prima in zitten. Even uitproberen.

11. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Ja wij zette hem inderdaad op de grond,

Hij kon er prima in onderuit gezakt zitten vanaf 3 maand, we stonden er niet heel lang onder dus hij kreeg zelf geen last ofzo,

Ook gebruikten we weleens de Ikea kinderstoel met opblaasbaar verkleiner.

Ze hebben ook aqua draag doeken, misschien is zoiets wat ? Met ergonomisch dragen zou het geen pijn in de rug moeten doen.

12. Marjonn

Marjonn Lid

12 dec 2016
    65
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bij schoonouders gebruiken wij een grote wasmand / krat als babybadje. Daar past qua grootte wel een badring in.

13. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik deed die badinzet in het babybadje ook. Niet in het grote bad.
    Lag hij in totdat hij kon zitten.
    Beetje klem is niet zo erg. En door die inzet bonkt z'n hoofd niet maar de inzet.

Lastig hoor zo'n rug :(
    Is er ook niet een moment dat je partner met hem kan douchen ofzo?

14. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Denk dat het de kinderstoel gaat worden. Een wasmand hebben we ook aan zitten denken, maar is hetzelfde probleem: dit moet op de grond van de douchecabine en ik heb dan de ruimte niet om hem vast te houden (niet zo groot). Ook al lukt het wel dan zit ik of te hoog of te laag bij hem (om hem vast te houden) en krijg ik pijn in mijn rug.

Eerst nog maar eventjes in het badje tot het echt niet meer wil. Daarna de kinderstoel. Dank voor de tips!

15. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Oh trouwens, een ergonomische draagzak heb ik geprobeerd maar helaas kreeg ik ook veel pijn en rug en schouders. Toen was ZL nog maar tien weken en nu 7,5 maand dus dat wordt hem niet 😂

De draagzak maar eens op marktplaats knallen, bedenk ik me nu 😊

16. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.399
    5.305
    113
    Hier doet/deed mijn man onze dochter altijd in bad, mijn man heeft geen rugproblemen, dus dat was de logische oplossing.

17. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Is helaas geen optie hier. Mijn man werkt veel en onregelmatig. Hij is vaak pas tussen half zeven en zeven uur thuis. Het is voor mijn man niet te doen ons hierna ditect de kleine in bad te doen. Badderen op een later tijdstip gaat ook niet. De kleine is dan al zo moe dat hij er alleen maar vervelend can wordt.

Wel fijn dat het bij jullie zo kan! 😊

18. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.399
    5.305
    113
    Onze dochter gaat ook niet elke dag in bad, daar krijgt ze zo'n droog huidje van, meestal 3 x in de week. Maar als je man bijna elke avond zo laat thuis is, is dat natuurlijk ook geen optie. Is het een idee om alleen in het weekend het badje te doen en dan doordeweeks hem een beetje wassen (zo vies worden ze nou ook nog niet op deze leeftijd toch?).

Ik weet niet of je rugklachten met de zwangerschap/bevalling te maken hebben? Bij mij begon het na een jaar wat beter te gaan, hoewel ik het badje nu nog steeds liever niet zelf doe (dochter is anderhalf).

19. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.804
    7.400
    113
    Tummytub op standaard. Dochter zat er met 2,5 nog in, helemaal opgevouwen�� toen stond hij wel gewoon in het bad, maar op de badstandaard waar ook een tummytub op kan had ook nog heel lang gekund. Lekker op stahoogte, ze blijven heel makkelijk zitten, omdat het aardig krap is. Standaard zet je in de douchecabine, zodat je geen natte boel hebt in de slaapkamer. Ik vond dat ding zijn geld echt wel waard.

20. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Nu gaat de kleine ook zo'n drie keer per week in bad of onder de douche. Misschien wat vaker alleen wassen, maar was bang dat hij het dan zo koud zou krijgen. In de badkamer hebben we geen ruimte voor het aankleedkussen (ja ook weer op de grond).

Mijn rugproblemen zijn chronisch. Had ik voor de zw al. In de zwangerschap was het juist iets minder.

Ik dacht dat een baby veel vaker in bad moest, maar zou twee keer in de week ook voldoende zijn?

Deel Deze Pagina