Werk: Midlifecrisis ? Ik ben al een tijdje wat zoekende (in gedachten dan niet praktisch gezien, nóg niet tenminste) ik ben nooit iemand geweest die echt 'opgaat in haar werk', toen ik mama werd was ik héél blij dat ik nu ook parttime mocht gaan werken. Ben ook erg blij met mijn 'maar' 2 dagen werk. Kan me niks voorstellen bij mensen die bv 3 of 4 dagen werken en daar ook nog van lijken te genieten. Vandaar mijn vragen: Hoe belangrijk vind jij je werk ? Kun jij echt 'opgaan' in je werk ? Hoeveel dagen werk je ? Zou je wel eens wat anders willen ? Alvast bedankt ! Groetjes Mel ps werk zelf in het onderwijs, 2 dagen en weet niet of ik wellicht iets anders zou willen richting pedagogiek, psychologie, communicatie of heel anders; op gebied van reizen en cultuur....
Hier een beetje hetzelfde Werk 2,5 dag in het VSO, veel agressie momenteel en zeer bijzondere kinderen. Weet ook niet of ik dit nog wel wil. Ik geniet met volle teugen van mijn dochter en mijn man en we doen erg veel leuke dingen. Ik werk voor die leuke dingen, elke maand weekend weg, de caravan, de vakanties, Efteling, duinrel, Plaswijckpark etc... We kunnen makkelijk zonder mijn salaris, maar dan wordt ons leven ook een stuk saaier (soberder). Ik moet er werkelijk niet aan denken om 4 of 5 dagen te werken. Mijn werk is mijn werk en niets meer dan dat, mijn leven thuis is belangrijk! Net zo met collega's, ik heb leuke collega's, maar mijn vrienden heb ik thuis.
Ik werk 28 uur per week en vind dat heerlijk. Wil op termijn wel naar 24 maar dat is meer opvang technisch dan dat ik het te veel vind want ik geniet van mijn werk. Ik vind er uitdaging in en ben daardoor op de dagen dat ik thuis ben ook een leukere moeder. Ik heb ook weken dat ik 40 uur werk en dat vind ik dan wel veel omdat ik dan vaak 4 lange dagen maak maar MN werk ben ik dan nog niet zat. Ik vind MN werk dus belangrijk om uitdaging voor mezelf. Ik kan er ook echt in opgaan Heel soms zou ik wel eens wat anders willen maar dan vooral omdat ik benieuwd ben hoe dat zal zijn en niet omdat ik MN huidige vaan niet leuk vind
Ik werk officieel 24 uur per week, maar daarvan zijn 16 uur op kantoor en 8 op de werkvloer. Maar nu met mijn collega met zwangerschapsverlof is het teveel en te druk. Ik werk gelukkig veel vanuit huis, dus gemiddeld draai ik tussen de 30 a 32 uur. Dat is me teveel. Maar dat is tijdelijk dus wel te doen. Ik geniet enorm van mijn werk en krijg daar ook regelmatig positief commentaar op, dat vind ik sowieso prettig. Financieel hoef ik zeker niet te werken dus als ik dit niet meer leuk zou vinden, zou ik wat anders zoeken. Een geluk die wij hebben in onze thuissituatie.
Ik werk 24 uur per week, dochter gaat 3x per week naar de overblijf en naschoolseopvang. Ik kan helemaal opgaan in m'n werk en vindt het dus ook belangrijk om dit te kunnen doen, belangrijk is misschien een verkeerd woord, ik vind het fijn om te kunnen doen doordat ik hierin een andere "rol" heb dan de rol als moeder en ik moet zeggen, dat ik daar soms ook echt behoefte aan heb. Ik krijg bij ons intern voldoende kans om regelmatig iets anders te kunnen doen, heb voldoende doorgroeimogelijkheden en daar maak ik ook goed gebruik van.
Ik werk 32 uur (mijn vriend normaal ook) en daarnaast heb ik ook nog reistijd. Omdat mijn vriend nu werkeloos is en ik hem meehelp leuke vacatures te vinden (zelfde sector), overweeg ik toch sterk om ook de sprong te wagen als mijn zwangerschapsverlof is afgelopen en dan een baan dichter bij huis te zoeken. Ik ben blij dat ik niet meer 40 uur werk, maar minder dan 28 uur zou ik echt niet willen, ik heb vanwege zwangerschapscomplicaties de afgelopen maanden minder moeten werken en ik merk dat ik dan toch minder goed mee draai in de projecten waar ik aan meewerk.
ik werk sinds een paar maanden weer in de horeca na 9 jaar volledig gastouder te zijn geweest. Ik heb nooit fulltime gewerkt maar daar ben ik ook niet voor gemaakt vermoed ik. Niet op de standaard uren in ieder geval. Ik heb deze stap gemaakt omdat het echt kriebelde en dat werk is waar ik echt plezier in heb. Hoe belangrijk vind jij je werk ? Werk is voor mij bijzaak, maar dat is uit luxe. Ik vind het wel heel belangrijk om plezier te hebben in wat ik doe. Kun jij echt 'opgaan' in je werk ? Ja. Ik vind het fijn dat ik thuis dan kan afsluiten. Eventjes niet bezig met huishouden, jengelende kinderen etc Hoeveel dagen werk je ? Het wisselt. Soms 2 per week, soms 3, soms 4...soms maar 1. Heb geen vast urencontract. Zou je wel eens wat anders willen ? Ik ben hier net weer mee begonnen dus dat is iets waar ik me nog niet mee bezig hou.
Ik werk 24 uur in de week en vind het heel fijn om te werken. Financieel gezien is het makkelijk haalbaar dat ik stop, maar ik vind mijn werk te leuk om te stoppen. Ik heb leuke collega's en er hangt een fijne sfeer, en ik vind het gewoon fijn om even van huis te zijn en met iets anders bezig te zijn dan het moederschap. Dus ik vind werken zeker belangrijk en ik kan er ook helemaal in opgaan. Ik heb de baan die ik als klein meisje wilde dus over ander werk denk ik niet na. Ik zie mezelf over 10 jaar nog steeds dit werk doen.
Ik werk 9 uur. Leuk voor een beetje sociaal contact en bezigheidje Verder nee, ik haat werken eerlijk gezegd. Het liefste zou ik niks doen maar het leven is helaas niet gratis
Ik werk heel weinig, komt neer op slechts een paar uurtjes per week doorgaans. Nu al een tijdje helemaal niet meer door zwangerschap/bevalling en ik mis het echt, kan niet wachten tot ik weer lekker aan de slag mag. Ik vind werken belangrijk, voor mezelf zodat ik uitdaging heb, blijf leren en mezelf blijf ontwikkelen. Ik heb dat gewoon echt nodig, ik moet mezelf uitdagen anders vind ik mijn leven al snel saai worden. Dus een baan als bijvoorbeeld schoonmaakster zou niets voor mij zijn. Daarin vind ik geen uitdaging. Ik geef nu bijlessen en huiswerkbegeleiding aan scholieren. Bijlessen in de vakken wiskunde en economie, en ook een keer Frans gedaan. Ik ben voor ik naar een leerling ga altijd thuis al met de stof bezig. Zelf opgaven maken, samenvatten, zodat ik precies weet waar het over gaat. Dat is mijn uitdaging en hoe ik blijf leren. Steeds weer een nieuw onderwerp. Het liefst zou ik het onderwijs in gaan en dit dus meerdere dagen per week gewoon een paar uur per dag doen, in plaats van een uurtje of 4 per week. Maar daarvoor moet ik me gewoon specifiek opleiden en daar heb ik helaas het geld niet voor, thuisopleidingen zijn duur en terug naar school kan ik niet. Ik kan er wel echt in opgaan, vind het gewoon ontzettend leuk om te doen en het is naast werk ook gewoon mijn hobby (ja, ik ben zo'n rare gek die wiskunde voor haar hobby doet). Ik geniet ervan om kinderen dingen te leren, om ze te helpen, om het resultaat te zien wanneer ze na maandenlang onvoldoendes halen ineens een 8 hebben voor wiskunde. Het één op één contact, echt leren kennen van de leerling omdat je geen hele klas hebt die je moet leren kennen. Maar qua inkomen is het niet genoeg en ik wil graag meer uren. Dat is het enige wat ik minder vind van mijn werk. Verder is het top!
Hoe belangrijk vind jij je werk ? Belangrijk! Niet zo belangrijk als mijn kind en gezin en sociale leven maar wel heel belangrijk. Ik vind het prettig om mijzelf uit te dagen, nieuwe dingen te leren, te ontwikkelen in werk-opzicht, verder te komen en ik vind het leuk om met collega's te zijn. Kun jij echt 'opgaan' in je werk ? Jazeker! Ik neem het serieus. Ik moet regelmatig plannen schrijven, analyses maken, adviesgesprekken voeren. Ik doe echt mijn uiterste best om het beste resultaat neer te zetten. En dat moet ook want samen met mijn collega's werk ik natuurlijk om ons bedrijf zo goed mogelijk te laten presteren. En dat vind ik een mooi idee. Hoeveel dagen werk je ? 4 dagen per week. Dat is het minimale wat nodig is in mijn functie. Minder is ook niet mogelijk maar dat is prima. Het is wel flexibel in te delen (flexibele start tijden, mogelijkheden tot thuis werken etc) Zou je wel eens wat anders willen ? Nee ik werk hier nu een jaar en het is in alle opzichten mijn droombaan. Voor nu. Ik wil in de toekomst wel meer maar nu wil ik de balans houden met thuis en mijn kindje. Soms zou ik wel 3 om 4 willen werken ofzo maar dat is niet mogelijk en ik heb liever een dagje meer (dus 4 dagen) dan dat ik een baan heb waarin ik ongelukkig ben. Ik doe wat ik leuk vind, in een leuk bedrijf met leuke collega's, lekker in de buurt, helemaal top!
Ik werk 12 uur per week verdeeld over 3 dagen. Ondanks dat het 3 halve dagen zijn ben je toch gewoon een hele dag kwijt. Maar ik zou niet anders willen. Ik ga er niet in op, kan ook niet echt bij mijn werk maar ik vind het wel belangrijk. Ik vind het heerlijk als ik vakantie heb en niks hoef maar ik vind het ook fijn en leuk om te werken. Ik zou wel wat anders willen, ik heb geen topbaan (cassiere) maar gelukkig wel een vast contract. Naar school gaan is nu even geen optie dus ik hoop dat als de kinderen straks op school zitten dat ik dan de motivatie heb om weer een opleiding te beginnen.
Werk wordt belangrijk als het niet meer leuk is ..dit is bij mij het geval. Ik werk ook in het onderwijs maar niet voor de juiste groep ..mijn werkgever werkt al 8 jaar niet mee, waardoor werk juist heel belangrijk is geworden omdat ik met veel tegenzin heenga. Ja, ik kan echt opgaan in mijn werk als het bij mij past. Dus op dit moment niet Ik werk 3 dagen, ik heb zojuist een dag ingeleverd. Nee, ik wil in het onderwijs werken, maar mis wel de autonomie en creativiteit.
Ik hou echt van mijn werk, ik vind het elke dag weer fantastisch. Wel moet ik erbij zeggen dat ik het thuis zijn voor mijn kinderen het allerbelangrijkste vind, dus nu ik dat kan combineren met het gastouder zijn vind ik dat top. Ik heb echt de leukste baan ter wereld. Ik heb er nu al 3 flinke dagen opzitten (7-18), dus ben wel echt gesloopt maar het geeft zoveel voldoening. Ik werk 27-32 uur per week. Ik zou ooit wel de opleiding speltherapie willen doen en daar werk in zoeken, maar of dat ooit gebeurd weet ik niet. De jongste zal dan echt eind basisschool of begin middelbare moeten zitten.
Hoe belangrijk vind jij je werk ? Niet heel belangerijk het is dat het moet Kun jij echt 'opgaan' in je werk ? Op sommige momenten Hoeveel dagen werk je ? Wisselend 15 tot 24 uur Zou je wel eens wat anders willen? Ik had graag tbm willen blijven maar helaas is dat financieel niet haalbaar.
Alsof ik mn eigen verhaal lees ! Werk = puur werk, ik leef ook ab-so-luut ! voor mn kids en vakantie etc. en ook je verhaaltje over collega's versus vrienden is zo hetzelfde ! Leuk om te lezen ! Ik heb collega's die ook buiten werk met elkaar omgaan zelfs 2 die familie zijn van elkaar, ben altijd blij dat ik dat niet heb.
Ik werk 28 uur en het is dat de afstand te ver is anders zou ik wel meer willen werken. Heb een heerlijke baan, met veel verantwoordelijkheid, zelfstandigheid en een leuk salaris. We kunnen zonder mijn salaris, prima zelfs, maar ik heb toen de oudste geboren werd een tijd thuis gezeten en ik werd gillend gek. Vind het heerlijk om thuis te zijn maar ook om te werken.
Ik zie mijn werk toch wel als een deel van mijn identiteit. Ik vind het belangrijk en uitdagend, al baal ik ook wel eens hoor. Verder ben ik op mijn werk ook gewoon even niet bezig met "moeder zijn", wat ik gek genoeg soms echt even ontspannend vind . Maar thuis ben ik ook echt thuis, voor de kleine man, het belangrijkste in mijn leven.
Ik vind mijn werk niet heel belangrijk (al ben ik voor de cliënten wel belangrijk) ik kan wel op gaan in mijn werk. Ik werk tussen de 28 en 56 uur per week en zou ooit een eigen bedrijf willen starten. (28 uur is vast en soms met extra diensten werk ik 56 uur. Met dat extra geld doen we leuke dingen, kopen we onnodige luxe en genieten we nog meer van het leven! Ik heb wel het voordeel dat ik slaapdiensten draai dus in 1 dienst 14 uur werk.
Dit dus! Ik ga al zo'n 3jaar met tegenzin naar m'n werk, maar door m'n arbeidsvoorwaarden blijf ik toch zitten. Ik ben alleenstaand met 2 jonge kinderen en de parttime banen liggen nou eenmaal niet voor t oprapen. Ik verdien nu met 20u evenveel dan bij een vergelijkbare baan bij een ander bedrijf rond de 28u. En tja, dat scheelt weer een dag bij m'n gezin weg. Dus ik hou m'n ogen open en solliciteer af en toe, maar verder probeer ik gewoon de knop om te zetten en m'n werk op mn werk te laten.