Hoi meiden, Wij willen onze trampoline (rechthoekige van 210x320cm) ingraven, maar zijn op zoek naar een goede manier om de zijkanten te verstevigen, zodat dat niet instort na een tijdje of bij veel regen. Hebben jullie misschien tips?
Wij hebben de trampoline ook ingegraven. Wij hebben daar walbeschoeing voor gebruikt, dit is erg hard hout wat ze dus ook gebruiken bij kades om die te beschermen tegen het water. In de herfts is dat gat waar de trampoline instaat namelijk net een vijver zo vol kan het komen te staan met water.
Ja, ik had inderdaad wel begrepen dat je speciaal hout moet gebruiken. Maar hoorde ook dat dit ontzettend duur is....
Wij hebben toevallig pas hier naar zitten kijken. We hebben nog niet gekeken wat het in hout kost, dus ik weet niet of dit duur is of niet. Het ziet er wel stevig uit in elk geval.
Ook als je hout gebruikt moet je wel zorgen voor iets ruimte tussen de rand van het gat en de trampoline. Dus je maakt het gat iets minder diep zodat de trampoline er een cm of 5 bovenuit steekt. Of je laat het hout op gelijke hoogte boven het gat uit steken en je zaagt er wat gaten in. Daarmee voorkom je dat de lucht onder de trampoline niet weg kan en het zeil gaat klapperen. Als ze klein zijn zal dat nog wel meevallen, maar als ze groter en zwaarder worden en harder gaan springen kan dat geluid echt heel irritant zijn.
Bij ons hebben ze een bak gemetseld met steen. Ook tegels op de bodem zodat er geen onkruid etc in gaat groeien.
Hier was het hout idd een stuk duurder dan de trampoline, maar ik vind het het wel waard. Je zit niet tegen zo´n lelijk ding aan te kijken en het is veilig op en af stappen. Wel idd het gat groter maken dan de trampoline, wij hebben het hout gelijk aan de tegels van de tuin en de begroeing v/d planten.
Wij hebben net het gat van de trampoline van de vorige bewoners omgetoverd tot vijver... helaas is deze wand al helemaal naar de stort gegaan... anders had je het zo mogen hebben...