Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Wij hebben een tijdje geleden een vakantie geboekt via internet via een reisbureau. Wij vertrekken binnenkort, maar wij hebben steeds meer twijfels of het wel goed zal gaan. Zijn bang dat we te maken hebben met oplichting. Hopelijk is het niet zo. Nu hebben wij vliegtickets ontvangen voor een bepaalde vlucht. Op de tickets staat dat wij om 11.15 vertrekken. Ik heb met het vliegveld gebeld, maar de vlucht vertrekt volgens hun gegevens om 11.30. Dit is altijd zo geweest. Weet iemand of je problemen krijgt met inchecken nu er dus een andere vertrektijd op onze tickets staat? Ik heb er zelf geen idee van.
Heb je op google al de naam ingetoetst van het reisbureau, dan kom je vaak al veel te weten. En anders even bellen met het reisbureau, dan weet je hoe het zit met de tijden op de tickets.
Ja ik heb op google gezocht naar dat reisbureau. Juist daardoor hebben wij meer twijfels gekregen. Wat we tot nu toe hebben gevonden, gaat het allemaal wel goed, maar het is qua organisatie heel rommelig allemaal. Het is niet heel duidelijk geregeld allemaal. De volgende keer ga ik liever weer met de bekende namen op vakantie. Dat is voor de gemoedsrust een stuk prettiger. Ik vraag me nu gewoon af of we problemen krijgen met inchecken omdat er een andere tijd staat op de vliegtickets. Op onze tickets staat vertrektijd van 1 kwartiertje eerder. Weet niet of dat voor problemen zorgt met inchecken.
Nee hoor daar krijg je geen problemen mee... Wij hebben zo vaal een andere tijd op onze tickets staan dan de daadwerkelijke vertrektijd...
ja het vluchtnummer klopt wel. Alleen de tijd is dus een kwartiertje later dan op de ticket staat vermeld. Ik vlieg bijna nooit dus ik weet niet precies hoe het allemaal werkt.
Ben wel benieuwd over welke organisatie het gaat. Vorig jaar hier ook een wat onbekendere reisorganisatie geboekt en ook een soort van ''rommetje''. Hier is alles perfect goed gekomen. Maar denk dat de tijd niet zoveel uitmaakt wat erop staat, als het vluchtnummer maar klopt en de namen.
Is het bureau aangesloten bij de SGR en / of ANVR? Dan hoef je je geen zorgen te maken. Anders even bellen met de luchtvaartmaatschappij als je twijfelt
Je kunt even de vluchtmaatschappij bellen om te vragen of ze je boeking willen bevestigen. Dan weet je het zeker. En misschien even het hotel bellen om te vragen of je naam op de gastenlijst staat voor de periode dat je geboekt hebt. Heb je een papieren ticket (zo'n voucher-achtig ticket) of heb een e-ticket?
Toen wij boekten was dit bureau wel aangesloten bij anvr en sgr. Ondertussen niet meer aangesloten bij sgr. Maar nu weer ondergebracht bij een soort van dochterorganisatie van de sgr. Dus dat zou dan wel weer kloppen. Wij hebben papieren vliegtickets. Moeten we ook zelf uitprinten. Vind ik al vreemd, maar volgens mij komt dat wel vaker voor. De vluchtmaatschappij kun je alleen mailen en niet bellen. Weet niet of ze snel reageren via mail. Anders zou ik daar nog kunnen informeren inderdaad. Het idee om hotel te vragen is wel een goed idee.
Papieren vliegtickets is heel normaal, je krijg niet meer zoals vroeger nog '' echte '' tickets, aangezien mensen er niet heel zuinig mee omgingen en het handen vol met geld kost hebben ze het ingebracht dat je met je kopietje en je paspoort voldoende bewijs hebt om in te kunnen checken.
Dat is heel normaal ... dat heet een e-ticket. Als ik reis, dan moet ik mijn tickets of boardingpass (als in online incheck) gewoon zelf uitprinten. Niets raars aan Ik had het vreemder gevonden als je een voucherticket had gekregen (jeweetwel ... zo'n boekachtige iets) Hoezo kun je niet bellen? Iedere airline die ik ken heeft een customer service telefoonnummer? Met wie vlieg je?
Lijkt me ook wel heel stug dat dat niet kan, alleen ik weet dat als je via een reisbureau hebt geboekt je contact op moet nemen met je reisbureau en niet met je vliegtuigmaatschappij.. Kun je geen contact met je reisbureau opnemen TS ? Vragen waarom het bij je op het ticket vekeerd staat ? Hoe heet het reisbureau eigenlijk ?
waar wij mee vliegen kun je alleen mailen of faxen. Ik kan kijken of ik nog via interner ergens anders een telefoonnummer kan achterhalen. Maar op hun eigen website niet in ieder geval.
ja wij kunnen wel bellen met het reisbureau. Hebben we ook een paar keer gedaan. Maar als het echt oplichting zou zijn kunnen die wel van alles zeggen. We zullen maar niet meteen van het ergste uit gaan. Volgende keer ga ik liever op reis met de wat bekendere namen. Beter voor de gemoedsrust.
Met wie vlieg je dan? Zelfs een een Air Coconut achtige maatschappij moet contactgegevens hebben. Ik manage travel in het bedrijf waar ik werk, dus misschien dat ik aan contactinfo voor je kan komen ...
Precies, ik werk al jaren in het toerisme en ik ken geen enkele vliegtuig maatschappij die niet via de telefoon te bereiken is.
het is onur air. Dus het is niet zo dat deze maatschappij niet bestaat. Ik kan zelf alleen geen telefoonnummer vinden. air coconut