Hoi chickies Wij willen dit jaar een keer met het vliegtuig weg. De kinderen hebben echter nog nooit gevlogen dus willen we het bij vluchten van max 2-3 uur houden. Wie weet een leuke weekendtrip naar een stad wat ook leuk is voor de kinderen?
Hoe oud zijn je kinderen? Londen is erg leuk, de metro vinden ze hier geweldig, meeste musea zijn gratis, Londen eye en wisseling van de wacht zijn bijvoorbeeld ook erg leuk. Een voetbalwedstrijd meemaken bij een van de vele clubs die daar zitten blijft ook erg leuk voor kinderen. Barcelona, cultuur snuiven combineren met relaxen op het strand. Daarnaast is een rondleiding bij Camp Nou aan te raden. Rome, maar dan moet je wel iets oudere kinderen hebben die het leuk vinden om heel veel te bekijken. Valencia, hier kan je makkelijk fietsen huren en op die manier de stad bekijken. Je kan er ook bootjes en waterfietsen huren en op het strand liggen. Oceanografic is ook super leuk, maar hier ben je zo een dag bezig. Praag, ik vond als kind zijnde de joodse begraafplaats erg indrukwekkend, alle mannen moesten een keppeltje op en het zag eruit als een begraafplaats in een tekenfilm. De Praagse burcht is ook leuk voor kinderen. Al deze steden liggen binnen 3 uur vliegen en zijn niet duur qua vliegtickets.
Bekijk bijlage 572951 Ik wou ook Valencia zeggen. Je kunt cultuur en strand combineren. Met zijn vieren in zo'n soort karretjes fiets (ben even de naam kwijt, zie foto) met zijn vieren fietsen in het rivierbed. De kleine kan voorin. Gulliver ligt er ook. Leuk om de kids even te laten klimmen (vooral de oudste). Wel even opletten want het kan heel glad zijn (ik op mijn zomersandaaltjes heb een mooie smak gemaakt daar ). De oude stad is leuk om doorheen te wandelen, zo ligt er bijvoorbeeld het smalste huisje van Europa. Of wat dacht je van Ljubljana? Autovrij centrum, veel plekken waar je ijsjes kunt eten, groot park met speeltuin (ook leuk om doorheen te fietsen) en er is ook een kasteel. Vanuit Ljubljana zou je ook een dagje richting Bled kunnen gaan (de afstanden zijn niet zo groot), er zijn daar ook allerlei activiteiten zoals op een bootje varen, rodelen en er is ook een klimpark. http://www.bled.si/en/what-to-do/summer-sports/summer-sledding. Ook zijn er in Slovenië verschillende grotten waar je heen kunt waarvan in eentje je erdoor heen gaat met een treintje: de Postojna grotten. Wij gaan deze zomer overigens naar Riga - heb me een beetje ingelezen en denk dat dit ook wel leuk voor jullie zou kunnen zijn. Er is een groot park met allerlei dingen voor de kids en het strand ligt op een halfuurtje met de trein.
Valencia is erg leuk! Wij hebben alles met OV en lopend gedaan. Wij zijn niet van het fietsen. Bij fietsen moet je op de weg letten en kan je niet om je heen kijken. Als je een OV kaart koopt op de luchthaven kan je kaartjes met korting voor het oceanium erbij krijgen. En vanaf de luchthaven kom je met de metro zo in het centrum. Wij vlogen bijtijds op de eerste dag. We hebben op het station Noord onze koffers in de kluis gedumpt. En zijn toen naar het oceanium en dat hypermoderne complex stad van kunst en wetenschappen geweest, niet het museum in gegaan. Op dag 2 een stdswandeling gemaakt. Deels door de stad en deels door het prachtige park (hier ligt ook ergens gulliver) en de botanische tuinen. Op dag 3 zijn we naar strand geweest en door de de visserswijk gewandeld. En deze dag ook nog een stukje park gedaan. Op dag 4 weer naar huis.
Wenen vonden wij onverwachts erg tof met onze zoon van 6. Mooie stad, oud maar ook modern. Leuk gratis pretpark/kermis gedeelte (betalen per attractie en mooi oud reuzenrad). Sissi paleis met dierentuin om de hoek. Gaaf Zwembad in het centrum van Wenen. Barcelona altijd leuk met het stads strand en park quel. Boedapest vond onze zoon ook leuk. Mee naar de thermaal baden (is normaal daar) in badkleding heerlijke dag daar buiten gezwommen. Water fietsen gehuurd in het oude deel. Heerlijk geslenterd door de stad en naar de markthal geweest. Rome leuk voor oudere kinderen daar ben ik zonder zoon geweest. Londen ook geweldig. Museum of hystorie gratis met groot dino gedeelte, de metro, Londen eye, big ben, wisseling vd wacht en het park. En nu staat Praag op de planning voor okt met onze zoon. Wij vinden steden trips geweldig haha.