Kindvriendelijke parkeerplaatsen Frankrijk

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door EdN, 12 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    Wie heeft er tips voor goede rustplaatsen langs deze route? Bij voorkeur met nette toiletten, speelgelegenheid voor de kinderen (of in ieder geval ruimte om even stoom af te blazen) en de mogelijkheid om iets te eten.

Bijgevoegde bestanden:

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
  3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
  4. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Voor de gelegenheid iets te eten en nette toiletten moet je op zijn minst de parkeerplaatsen met tankstation uitkiezen. In het tankstation zelf zijn de toiletten doorgaans prima, en ook de eetgelegenheden zijn (weliswaar niet goedkoop), maar wel ruimschoots voldoende.
    op de route die jij bechrijft ken ik persoonlijk niets, is ook niet de drukste route dus je zult waarschijnlijk niet heel veel parkeerplaatsen tegenkomen. Ik vond deze kaart waar je misschien iets aan hebt (je kunt kijken waar je ongeveer wil stoppen en de stations op naam opzoeken via Google)

http://www.autoroutes.fr/fr/aires-de-service.htm

5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.173
    4.483
    113
    Deze had ik net ook gevonden, netzoals deze: http://m.aprr.fr/fr/mobile/arret
    Ik heb trouwens gezocht op aires de service terrain de jeux. Dat zijn de tankstations. Vaak is daar wel een speeltuintje of iets bij. Maar deze route is toch minder gereden dan de overige routes en is ook een stuk minder over te vinden.

6. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    Wij komen eigenlijk puur op deze route uit omdat we grofweg van Parijs richting Carcassonne gaan rijden en google vindt dit dan de beste. Maar is er een bijzondere reden dat dit idd geen veelgebruikte route lijkt? Het lijkt mij zo op het oog juist de logische route om in 1 ruk richting zuiden te rijden..?

7. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik ken die route niet, wij wonen vlakbij de A77, en nemen meestal die route richting het zuiden.
    We nemen ook wel eens de snelweg van Clermont Ferrand naar de Dordogne, en daar zijn ook echt dramatisch weinig stopplaatsen van betekenis.

Deel Deze Pagina