Heb een 2ling van nu 5 mnd. Fenna sliep met 3,5 mnd van 19:30 t/m 7:00u Amy deed dit vanaf 4 mnd. Nu komen ze allebei sinds een week 's nachts weer voor een fles. We proberen het in eerste instantie te rekken met een de speen, maar meestal is dit een uurtje. Fenna horen we ook regelmatig midden in de nacht kraaien. We laten haar ook lekker liggen, in de hoop dat ze vanzelf in slaap valt. Meestal gebeurd dit niet en word het na een uurtje echt wel huilen. We hebben een best vast ritme. tussen 7:00 en 8:00u krijgen de meiden een papfles van 180cc + 6 schep + 4 flesvoeding schepjes rijstebloem. Sinds een week of 3 om 10:00u fruit. (samen half klein potje) tussen 11 en 12 fles van 180cc + 6schepjes dan gaan ze slapen to 15u 15:30. NA het slaapje nog een fruitje (overige half klein potje) en een fles van 180cc+6schepjes. Om 18:00u groentehapje (samen een heel klein potje) erna gaan we naar boven, badderen/douchen en tussen 19:30-20:00u krijgen ze opnieuw een papfles van 180cc+6schepjes+ 4 flesvoeding schepjes rijstebloem. Deze fles hebben ze eigenlijk nooit helemaal leeg gedronken, meestal laten ze iets van 50 tot 75cc staan. dit doen ze nog steeds. Tussen 8:00 en 11:00 en na 15:00 en 19:00 doen ze nog wel een hazenslaapje, maar niet meer dan dat. Ze slapen ;s middags in hun bedje, de hazenslaapjes in de box. Heeft iemand misschien een tip wat ik kan doen zodat ze weer lekker door gaan slapen?
En hoeveel voeding geef je 's nachts dan? Gezien de hoeveelheden die je overdag geeft, hebben ze 's nachts m.i. echt geen voeding nodig. Kan je ze misschien "voor de gek houden" door ze wat water te geven? Of de voeding die je 's nachts geeft, in een korte tijd weer af bouwen? (2 delen water, 1 deel voeding) En liggen ze bij elkaar op de kamer? Kan 't zijn dat ze elkaar wakker maken en/of houden?
Hoi, 's nachts geef ik ongeveer 100ml voeding. Water oid nog niet gegeven/geprobeerd. Wakker houden/maken doen ze niet. Ze slapen al sinds 6 wkn oud apart omdat ze elkaar idd wakker hielden. Moet er wel bij zeggen dat ze denk ik over de hele dag ong 100cc voeding laten staan. Dus niet altijd elke fles leegdrinken.
de laatste fles misschien later geven? onze dochter krijgt de laatste fles rond een uur of negen, we maken haar daar wakker voor.. Als we die fles op 19 uur al geven dan zitten we ook 's nachts te koekeloeren.. Ze gaat dus gewoon na het eten naar bed (18.30/19.00)
Mijn zoontne is even oud en we hebben ongeveer hetzelfde ritme, alleen krijgt mijn zoontje de laatste fles om 20.00 Misschien zou je dat eens kunnen proberen? Hier slaapt hij van 20.30 tot 8.30
Hoi! Mag ik vragen waarom je in de ochtend ook rijstebloem geeft?? En niet alleen s avonds? En wat ik zelf een tijdje heb gedaan is een droom voeding geven. Een flesje meer of minder s nachts zou ik me nog niet te druk over maken qua hoeveelheid of je zou overdag iets minder kunnen geven zodat je ruimte hebt voor s nachts nog een fles. Maar goed de droomvoeding. Ik deed dus voordat ik naar bed ging rond 23.00 nog wat melk warm maken en gaf die terwijl M sliep. Hij sliep dan gewoon door maar uit reflex drinken ze dan. Hij sliep dan wel de hele nacht door.. Dus misschien voor jou ook de moeite waard om te proberen.?? Succes!.
Het is waarschijnlijk een fase. Ze krijgen de laatste voeding al vroeg in de avond, dus zo heel raar is het niet dat ze wakker worden 's nachts. Je zou kunnen proberen om de voeding later op de avond te geven rond 23.00 bijvoorbeeld. Persoonlijk denk ik dat het door het starten met bijvoeding komt. Hier ook een onrustige fase. Darmen en spijsvetering moeten wennen aan bijvoeding. Volgens mij reageert ook niet iedere baby goed op rijstebloem, daardoor kunnen ze onrustig slapen. Je kan dit weglaten om te kijken hoe dat gaat. Het wakker worden 's nachts kan 100 meer redenen hebben dan voeding. Tandjes, ontwikkelsprongen, verkoudheid, te koud/te warm etc. Go with the flow!