Tips gezocht van helm-mamma's ;-)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miracle1984, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    miracle: nathan ging ook meteen op zijn buik slapen. we hadden een aerosleep dus maakte me er niet zo druk om.

2. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

5 jan 2009
    727
    0
    0
    Oke, wij hebben hem ook, vindt het alleen op de creche wat minder want daar hebben ze dat niet. Vraag wel even of ze hem wat vaker in de gaten houden!

3. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Mijn zoon heeft de helm ook gehad maar nooit alcohol gebruikt!
    Dettol hier...
    Ruikt lekker en de hoofdhuid word niet uitgedroogd door die alcohol

Hou de helm zo vaak mogelijk op anders heb je het probleem als wij hebben nu...

Mijn zoon is erg warm van zichzelf en in de helm zomer (je voelt het al aankomen) vaak afgedaan!
    Hij had een extreme afplatting...
    Nu zie je er niet veel van met zijn bos haar maar ja wel als je hem douched...

Echt mijn advies het liefst 23 uur per dag op doen!
    En dettol kopen

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

ik vind dettol echt stinken..:D enne de helmenmaker raadt toch wel aan om minimaal één keer per week met alcohol schoon te maken omdat dat beter ontsmet en het haalt de zweetgeur er beter uit..

5. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daarom gebruik ik dettol doekjes. Die ruiken niet zo naar dettol maar beetje douchegel achtig.
    Ik maak de helm ook maar 1 keer in de week schoon met alcohol.
    Want ookal is de helm goed droog na het schoonmaken met alcohol, toch krijgt mijn zoontje rode pukkeltjes op zijn oortjes.
    En als ik de helm schoonmaak met bv dettoldoekjes, dan krijgt hij dat niet.

6. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Vraagje voor de andere helmpjesmama's, welke tape mocht je nou wel gebruiken voor in de helm?
    Heb thuis leukoplast, kliniplast en leukosilk liggen.

7. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Waar heb je het over?
    Geen tape...

8. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    voor evt drukplekken, mag je zo'n stukje zeem erin plakken,
    of als je om het kinbandje een stuk zeem wilt plakken,
    maar je mag alleen een bepaalde soort tape gebruiken volgens Livit.

9. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leukopor

10. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    thanks!
    ga morgen kijken of ze het bij de etos hebben, anders moet ik maar zaterdag langs de apotheek.

11. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij verkoopt Etos dit wel.
    Bij jullie ook een drukplekje dus?

12. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Yep, bij de zijkant van haar hoofd, bij haar slaap aan een kant.
    En moet dat kinbandje ook nog even doen,
    want ze heeft best wel een bolle toet, dus ook een behoorlijke onderkin hihi.

13. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    #33 Gwen81, 14 apr 2011
    Laatst bewerkt: 14 apr 2011
    Bij mijn zoontje zit het dan ongeveer op dezelfde plek denk ik.
    Ik heb er alleen geen zeem ingeplakt maar engels pluksel.
    Ik wil een soort hoesje maken voor om de kinband. Stof al in huis maar tijd te kort.;)
    Als ik het kinbandje vast doe, 'trek' ik zijn onderkinnetje ook altijd een beetje naar voren. Hier ook een bolle toet:D

14. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Haha, ja onderkin naar boven, kleren naar onder hihi.

15. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Leukosilk.

tegen het zweten en drukplekken kun je ook een sok van tubifast over het hoofd doen.

Een tip: laat je kind ook regelmatig spelen zonder helm. Tim rekende op een gegeven moment op zijn helm bij het stoten van zijn hoofd. Zonder helm spelen leerde hem om voorzichtig te zijn.

De andere dingen die ik wou zeggen, die vind ik ook terug in andere reacties hier.

16. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Hier zijn we alweer van de helm af. Ik heb er zelf weinig problemen mee gehad, en onze dochter gelukkig ook niet. Ze heeft de helm opgehad vorig jaar zomer, erg warm dus. Daarom hebben wij ervoor gekozen om de tondeuse over haar hoofd te halen. Gelukkig had ze nog niet heel veel haar. Ze heeft gelukkig nooit last van open/drukplekken gehad.
    Onze dochter had een helm van met vrije oren, gaten in de helm en een kinband. Ik heb hoesjes gemaakt voor de kindband van stof. Zweette wat minder en vond het wat frisser omdat ze erg kwijlde (tanden).
    Ze had de helm inderdaad 23 uur per dag op. Onze dochter was al 10,5 maand toen ze hem kreeg dus er was voor ons geen tijd meer om om te klooien. Moet zeggen dat het voor ons een sport werd om m zoveel mogelijk op te houden.
    Wij maakten de helm schoon met verdunde Dethol. Voor het eten af, schoonmaken met Dethol, daarna droog in de koelkast, in bad en oop bed weer op. Ik heb de helm af en toe wel geroken, maar daar kun je niet voor als het zo warm is. Als het erg warm was even een nat washandje extra erdoor.
    Probeer zo weinig mogelijk parfum op het hoofd te smeren. Het ruikt misschien wel lekker, maar het kan wel beginnen te jeuken en te iriteren. En met het warme weer is een iets koelere helm uit de koelkast zelfs wel lekker!!!
    Ik ben met mijn dochter op een vrije middag naar de kinderopvang gegaan, op verzoek van de leidsters. Alle kindjes lagen op bed, dus mooi de tijd om even een uitleg te geven.
    Voor de rest lekker luchtig kleden, denk om de stoffen die je aantrekt. Katoen is het lekkerst. Binnen lekker op de blote voetjes als het warm is.
    Het is niet altijd even makkelijk. Maar vaak hebben vooral de ouders er het meest last van. Maar het is het echt waard!!

Deel Deze Pagina