Buiten Europa september

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Suuzzuus, 22 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suuzzuus

Suuzzuus Actief lid

13 mei 2013
    185
    0
    0
    We willen graag in september voor een week of 3 op vakantie met onze dochter. Tegen die tijd is ze 22 maanden.

Eerst wilde we naar Maleisië of Bali, maar dat is wel weer erg ver vliegen. Nu zag ik ook Aruba of Curacao, maar hoe zit het met het weer dan en is het ook leuk daar om wat te gaan doen/bezichtigen.

Of eventueel andere suggesties.

2. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    September is nog prima weer op Curacao, maar ik vind drie weken daar wel erg lang. Ik had het na 10 dgn echt wel gezien. Wij vliegen over 3 wkn naar de Dominicaanse republiek voor 12 dgn, maar dat is dan ook lang zat. Wat wil je gaan doen? Als je echt drie weken op vakantie wilt zou ik denk ik eerder voor Amerika kiezen. Wil je gewoon drie weken luieren en af en toe er opuit trekken, dan kun je qua weer nog prima op Curaçao of Aruba terecht.

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.826
    2.681
    113
    Zuid-Afrika is heerlijk in september en je hebt geen last van tijdverschil.

Curacao zou ik op dit moment even niet doen omdat er nu heel veel mensen ziek zijn door de Chikungunya mug, het RIVM waarschuwt er nu ook voor.

4. Suuzzuus

Suuzzuus Actief lid

13 mei 2013
    185
    0
    0
    We willen ook wel graag wat dingen zien, voor zover mogelijk met een kleintje. Dus echt rondreizen lijkt me niet handig, maar op zich kunnen we wel op een paar plaatsen verblijven.

En af en toe een dagje strand of zwembad is voor onze dochter ook wel leuk, dus een beetje van beide.

Maar Zuid-Afrika lijkt me wel weer iets verder vliegen.

Azië vinden we ook erg leuk, alleen ben je dan alweer snel minimaal 14 uur onderweg. Ik dacht Curacao maar iets van 9, vandaar dat we daar aan dachten.

5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.220
    4.520
    113
    Misschien iets heel anders, niet ver vliegen, cultuur en prachtige natuur:.....marokko! Kunt er prima rondreizen met huurauto, je hebt er stranden, prachtige authentieke dorpen, natuur alles. En ook kindvriendelijk.
    Curacao (ca 10 uur vliegen) heb je na een dag of 10 wel gehad. Misschien is florida ook nog een optie lees ik hier ook vaak goede verhalen over, en anders cuba... En als je echt wil is 2 uur meer naar maleisie ook nog wel te overzien toch? Eventueel een extra stop in bijvoorbeeld dubai, daar een dag of 2 rondkijken en dan verder?
    Overigens zou ik nog niet boeken, wij waren ook van plan om met onze zoon ver te gaan vliegen rond de 22 maanden, maar het is nu met 18 maanden zo'n drukte maker die we echt niet mee kunnen nemen voor 10 uur in zo'n kleine ruimte..misschien is jullie kindje heel makkelijk en kan het prima.

Anyway heel veel succes met uitzoeken!

6. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Waarom is rondreizen geen optie? Ik zou geen 3 weken op één plek willen zitten. Zeker niet op een eiland.

Is het Zuidwesten van Amerika een idee? Is 12 uur vliegen (kan zonder overstap). Je hebt een enorm aanbod en kunt ook een paar dagen op dezelfde plek blijven. Inclusief strand. Je kunt rondreizen met een auto of een camper. Ik zie veel gezinnen dit doen.

7. Suuzzuus

Suuzzuus Actief lid

13 mei 2013
    185
    0
    0
    Op meerdere plekken verblijven kan wel natuurlijk, met rondreizen bedoel ik meer elke dag op pad.

Cuba zijn we 2 jaar terug geweest, was echt geweldig maar denk dat ik daar met een kleinte niet zo snel heen zou gaan, het blijft een bijzonder land.

Zelf dachten we nog aan Mexico, maar is het daar in September dan ook geen orkanen tijd? Amerika trekt mij op de een of andere manier niet, ik weet dat dat onzin is omdat je er alles hebt, maar toch.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Aruba is erg mooi hoor maar als je daar een week bent heb je alles ruimschoots kunnen bekijken ;) zijn wel een aantal bezienswaardigheden, maar het is vooral erg gericht op bij je resort aan het strand liggen of winkelen in Oranjestad.

9. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.271
    417
    83
    In september begint in Mexico inderdaad langzaam het orkaanseizoen. Zou ik je afraden. Wij zijn jaren terug in november geweest net na orkaan Wilma, wij waren het eerste vliegtuig wat er weer heen vloog, daar wil je dan echt niet zitten! Mexico is ideaal in januari/februari. Je zou nog naar midden Brazilië kunnen kijken. Porto Seguro bijvoorbeeld.
    En verder zou ik ook zeggen westkust USA. Zo geweldig mooi, camper ideaal met klein kind. Ik hoop dat ik daar ooit nog eens heen kan!

10. cares

cares Lid

28 dec 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt naar Azie al rechtstreekse vluchten met eva air vanaf Amsterdam.
    Wij hebben met de Emiraten gevlogen via Dubai en expres een lange overstap gepakt zodat we ook nog 1 dag Dubai hadden, dat breekt met kids de vlucht ook wat.
    Wij zijn in Maleisie geweest in 2012 met de kids, die waren toen 5 en 7, maar zeker ook met jongere kinderen goed te doen. Wij hebben daar 6 weken rondgereisd. Wij hebben een webblog bijgehouden, dus als je de link wilt moet je het maar zeggen.

Ook zijn we naar Florida geweest met de kids toen ze 3 maanden en bijna 2 waren en dat is ook erg goed gegaan. wij hebben daar een auto gehuurd zodat je kan gaan en staan waar je wilt, dit was wel in Dec. Wel heel florida gezien, en zwemmen met Manatees zeker een aanrader!

Ik vind alleen florida zo westers.
    Zuid amerika trekt ons heel erg maar minder veilig met kinderen vind ik persoonlijk. Azie is gewoon heel goed te doen. wij gaan komende zomer dus ook weer voor 4 weken rondreizen in Thailand.

11. Suuzzuus

Suuzzuus Actief lid

13 mei 2013
    185
    0
    0
    Wat leuk! Ik wil wel graag de link.

Ik denk toch dat we dan voor Maleisië gaan. Dacht het iets verder was, maar wij zijn toen op Borneo geweest icm Singapore, dat was wel echt een droomvakantie:cool: KL is maar 12 uur vliegen met KLM.

Met een overstap is ook een goed idee, maar dan moet je wel extra vliegen. Weet niet wat fijner is 1 lange vlucht, dan hebben we dat maar gehad.
    Of 2 kortere vluchten en 2 keer zo'n gedoe met vliegen.

En hebben jullie alles van te voren samengesteld? Of gewoon ter plaatse gekeken wat jullie gingen doen?

12. cares

cares Lid

28 dec 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je een pb gestuurd.

De eerste 3 weken hebben wij wel eerst Borneo gedaan, daarna Maleisie.

Deel Deze Pagina