Ik ben volgende week zondag in Leiden voor een concert die avond. Heb een hotelkamer gereserveerd zodat ik niet midden in de nacht nog met het OV terug hoef. Nu mag ik vanaf 12:00 het hotel in dus zit te bedenken of ik daar gebruik van zal maken. Dan heb ik dus de hele middag te besteden. Het hotel zit op 5 minuten lopen van station Leiden Centraal. Iemand die iets leuks weet daar in de omgeving?
Jij houdt van planten, toch? Hortus! Is echt heel mooi, we gingen erheen omdat onze oudste zoon door een plantenfase ging maar wij vonden het ook erg leuk.
Verder heb je naturalis, dat ligt vlakbij het station (achter het LUMC), het museum van oudheden, Corpus (dat is in Oegstgeest, maar goed te doen met de bus). Ik denk nog even verder
Hortus, Naturalis ( aan de andere kant van het station ) Museum van Volkenkunde. Bioscoop is er ook nog. Je kan ook naar Corpus, is niet in de stad, moet je wel de bus nemen. Ik weet niet of het dan koopzondag is in Leiden, misschien een rondvaart door Leiden doen? Of als het mooi weer is: de bus naar Katwijk of Noordwijk nemen.
Met mooi weer een leuke stadswandeling maken, de burcht bezoeken. Volkenkundemuseum zit ook midden in de stad en is erg leuk. met een rondvaartboot door de stad.
Al veel leuke dingen zijn genoemd. Museum boerhaave is ook leuk. En een wandeling is altijd leuk, als je toch langs de hortus gaat zie je ook het oude academiegebouw. Neem ook de Pieterskerk en Hooglandse kerk (vlakbij de burcht die je niet mag missen) in je route op.