Hoi meiden, Sinds gisteren week ik dat ik zwanger ben! Of ik zit nu op 3wk4 of 3wk6. Wist niet of ik mijn 2 dagen licht bloedverlies als de eerste dag moest tellen... Maar nu mijn vraag: Normaal gesproken krijg je een echo rond week 10 toch? Nu zitten er in onze familie erg veel miskramen. ( mn moeder bijv had er al 5) Zou dit een reden zijn om een eerdere echo te krijgen? Ik ben zo bang dat het namelijk niet goed gaat... Ik ben nog echt een leek verder op zwanger gebied (dit is de 1e nml) Dus miss weten jullie hier meer over? Groetjes Norah
Miskramen in de familie zijn geen indicatie voor een extra vroege echo. Dat wordt alleen gedaan als je zelf miskramen hebt gehad of als je met behulp van vruchtbaarheidsbehandelingen zwanger bent geworden. Overigens geeft een vroege echo ook geen zekerheid. Je kunt wel een goede eerste echo hebben, waarna het alsnog misgaat. Helaas hebben wij dat zelf meegemaakt. Dus ik denk dat je het beste kunt afwachten. Probeer er vanuit te gaan dat het goed zit, je niet al teveel zorgen maken!
nee een vroege echo krijg je echt alleen als je zelf al eens een miskraam oid hebt gehad en idd zoals jippie al zegt, ook al zou je die wel krijgen, betekend het nog niets. hoe moeilijk ook, je zult gewoon de termijn echo moeten afwachten denk ik. maar gefeliciteerd met je zwangerschap! en probeer er gewoon van te genieten.
Okey, bedankt voor jullie antwoorden. Ik weet dat het er niets aan veranderd, maar als ik al snel zou zien dat het goed zit, kan ik me er meer aan hechten miss. Dat vind ik zo lastig nu. Maar het is ook weer geen garantie. Ik probeer maar gewoon te genieten van de zwangerschap zolang ie duurt! Bedankt!