Enorm hoofdpijn

Discussie in 'De lounge' gestart door KanjerB, 13 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik heb sinds gisteren heel erg hoofdpijn. Heb zelf migraine maar dat is het niet. Ik heb de huisarts (asisstentr) gebeld en zij zegt dt ik voeldoende moet drinken. En wat erg belangrijk is heel goed uitrusten. Dat is niet makkelijk met Batuhan die aandacht wilt. En ik heb om 2 uur een afspraak voor Batuhan die ik niet kan afzeggen. Paracetamol tabletten werken niet. İbuprofen weet niet of dat zo slim is ivm mijn maagproblemen. Wat werkt bij jullie echt goed pijnstillend?

2. misschien kun je die aleeve proberen speciaal voor hoofdpijn

en neem je 2 paracetamollen?

3. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ja ik neem er steeds 2 tegelijk in. İk zal is wat rond lezen over aleve bedankt

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

Mag je ook geen ibuprofen in combinatie met iets voor je maag? Daar kan de apotheek je vast meer over vertellen.

5. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    bij mij helpt het ook niet echt die pijnstillers, met die erge hitte heb ik ook bijna elke dag hoofdpijn terwijl ik veel water drink, meestal als ik het opvoel komen neem ik gelijk 2 paracetamol in en ga ff een half uurtje liggen, en eten helpt bij mij ook, boterham ofzo

6. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    İk heb het even nagevraagd over een maagbescherming icm een ibuprofen. İk gebruik nexium als ik maagzuur heb. Dat moet ik nu ook innemen als bescherming. Heb alleen Brufen bruis in huis wat je krijgt als je kiespijn ofzo hebt. İs dat her zelfde als normale ibuprofen?

7. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Lana meestal helpt dat bij mij ook. Dus had gisteren ook toen ik jet voelde opkomen 2 paracetamollen ingenomen en was gaan liggen. Maar werkte helaas niet. Ben vannacht zelfs een paar keer wakker geworden van de pijn.

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Mja, enige pijnstillers die hier werken is ibuprofen (en dan meestal 2x400mg), maar mag ik niet meer hebben ivm zwangerschap.. Dus tis hier extra veel drinken, en 't verder uitzitten.. Vaak helpt een warme douche wel, of ff op bed gaan liggen..

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Brufen is 600mg en ibuprofen vaak 400 dacht ik.
    Maar brufen werkt wel veeeel beter.
    Idd met maagbeschermers, dan moet het wel kunnen.

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Hey meis, waardeloos zeg! Ik had het vorige week, ook een paar dagen knallende koppijn. Brufen ben ik niet zo happig op dus ik neem dan meestal Saridon. Dan werkt bij mij beter dan alleen maar paracetamol. In Saridon zit toch weer een extra stofje. En verder idd véél water drinken en geen koffie en cola en zo. Sterkte meis en succes vanmiddag. Ik pb je binnenkort weer ff.

11. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    He bah! Zorg inderdaad dat je veel drinkt (water of van die sportdrankjes die rehydrateren, niet die oranje dingen met heel veel suiker) en dat je regelmatig eet!

Brufen is hetzelfde spul als ibuprofen... alleen een hogere dosis. Sterkte hoor!

12. Giltje

Giltje Niet meer actief

wat kan helpen is iets kouds op de plek op je hoofd waar het zeer doet leggen zoals een koud washandje, of iets in die geest, dat kan werken, ook help het als je de gordijnen dicht doet, een donkere ruimte ontspant de ogen enz. het beste is dat de combineren. Ik hoop dat het werkt voor je. Bij mij heeft het wel geholpen =3

succes hoop dat het snel weg is, als er iets vervelend is is dat hoofdpijn wel >.<

13. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hier ook veel hoofdpijn de laatste dagen. Wat bij mij beter helpt dan 2 normale paracetamoltabletten (2 x 500 mg) is een paracetamol zetpil van 1000 mg en dan veeeeeel water drinken. 't Is misschien het proberen waard.....

14. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Bedankt voor de reacties meiden.

Maar oeff wat ben ik dom geweest. Batuhan die ging voor zijn middagslaapje en ik ben naast hem gaan liggen. &#304;k wist zeker van mijzelf dat ik met zulk zwaar hoofdpijn niet in slaap zou vallen, niet dus! &#304;k ben net wakker en we hadden om 2 uur in het revalidatiecentrum moeten zijn. Voor een passing van een loopding om batuhan te stimuleren om te lopen. Dat ding zou dus besteld worden na de passing. :( afspraken voor hemvergeet ik echt zeeeeelden.

Maar.... Heb nu wel iets minder hoofdpijn.

Nikki fijn om weer wat van je te lezen! Alles goed?

Volgens mij weet ik waardoor de hoofdpijn komt. &#304;k ben 2x de pil vergeten. En heb vandaag doorbraakbloedingen gekregen. Heb eigenlijk nog 4 pillen te gaan van mijn strip. Zal ik dan vanaf vandaag mijn stopweek inlassen? Want anders heb ik over 4-5 dagen weer een ontrekkingsbloeding

15. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik zou idd stoppen met de pil en stopweek inlassen. Je pil heeft zo toch geen functie meer. Enneh waarschijnlijk overbodig te zeggen, maar je kunt wel weer gewoon vruchtbaar zijn he?

16. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Bij mij werken gewone paracetamols ook nooit.
    Maar wel de zetpillen ervan (1000 mg)
    Misschien voor jou ook wel handig ivm je maag?

17. Writer

Writer Niet meer actief

wat bij mij goed deed, toen ik extrem hoofdpijn had ,voorhoofholte ontsteking had ik , alles geprobeerd , allen Asprine C , dat zijn tabletten die je in water oplost , mag je allen niet nemen als je hart problemen hebt , maar dat is echt sterk spul , dus hoofdpijn snel weg

sterkte

18. iertje86

iertje86 Actief lid

19 jan 2010
    117
    0
    0
    Ik heb ook regelmatig zware hoofdpijn of migraine. Ibuprofen helpt wel even, maar krijg daar juist nog meer hoofdpijn van als het uitwerkt.
    Kreeg van verschillende mensen de tip om finimal te gebruiken. Gewoon 2 tabletten van 500 mg innemen. Het is gewoon paracetamol met coffeine, maar op de een of ander manier werkt het heel goed bij hoofdpijn. Kreeg het toen ik zwanger wilde worden al voorgeschreven door de huisarts ipv migrainemedicatie. Het is heel onschuldig en werkt veel beter. Ik zweer er nu bij :p

19. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    @ Iertje86, ik heb ook bijna elke dag zware hoofdpijn. En slik ook altijd ibuprofen, bedankt voor je tip ga morgen gelijk finimal halen.

Wat ook wil helpen is dextro energy te nemen. Door de warmte verlies je veel mineralen en zout etc.

20. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    friet, klinkt misschien raar maar werkt vaak wel bij mij
    of groot glas cola en daarna ff plat zodat je suiker weer omhoog gaat

Deel Deze Pagina