Infacol, cinababy of toch flesvoeding tegen krampjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamavanbrandon, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanbrandon

mamavanbrandon Bekend lid

17 nov 2009
    627
    0
    0
    leidster op kinderdagverblijf
    Finn is nu 3 weken oud en heeft ontzettend veel last van krampjes.
    Nu hebben we Infacol al geprobeerd, maar dit lijkt niet te werken.
    Nu zit ik te twijfelen wat nou beter is, Cinababy gaan proberen of toch overstappen op Nutrilon Omneo 1?

Wie heeft hier ervaring mee en wat raden jullie aan?

2. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Infacol was bij ons een wondermiddel!! :) het werkte super maar als we het een keer vergaten was het gelijk weer mis dus je moet het wel consequent voor elke voeding geven :D

3. mamavanbrandon

17 nov 2009
    627
    0
    0
    en hoe lang voor elke voeding gaf je het dan? vlak van te voren?
    dat hebben wij dus gedaan maar wij merkten helemaal geen verschil bij Finn..

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    en je eigen eten? eet je vaak gekruid enzo? Lydia heeft er ook regelmatig last van, maar vorige week n ade bruine bonen was het verschrikkelijk! die eten we dus even niet meer...

5. mamavanbrandon

17 nov 2009
    627
    0
    0
    Ik geef geen bv, Finn krijgt nu Nutrilon Standaard 1, dus aan mijn eigen eten kan het niet liggen..

6. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik gaf infacol altijd in de fles zelf erbij werkte ook super.
    Samen met nutriton om het wat dikker te maken gezien een licht reflux.

7. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Wij deden het inderdaad voor de fles aan maar wel redelijk veel gaven wij hoor 1 spuitje werkte niet... We gave ook comfort (ingedikte voeding) ivm met spugen weet niet of dat bij jou ook het geval is?

8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Infacol werkte hier ook goed, in combinatie met Omneo. Ons zoontje had ook hele moeizame ontlasting en die kwam door de Omeo ook gewoon goed om gang.

9. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Hier werkte infacol voor een paar dagen en daarna totaal niet meer.
    Wij zijn toen overgestapt op omneo en dat hielp al een heel stuk.
    Verder hebben we druppels sab simplex door de voeding gedaan (google maar eens! :)) en dat werkt echt super goed!

Succes!

10. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn baby had eerst Nutrilon1 Standaard, had veel last van krampjes en spugen. Infacol hielp niet, Cinababy wel gekocht maar nooit gebruikt. Nutrilon Omneo geprobeerd en dit ging heel goed. Toen overgestapt naar Etos huismerk, is goedkoper en wilden het eens proberen, en meneer doet het er prima op. Hij spuugt vrijwel niet meer en de krampjes zijn ook zo goed als over.

11. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Cinababy en infacol hielpen hier niet, sab simplex was hier het wondermiddel!

12. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Dat is toch raar om te horen, want in infacol zit namelijk 100% het zelfde aan werkzame stof als in sab simplex ;)

13. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

ABC Dophilus werkt ontzettend goed. Is goed voor de darmflora en werkte bij mijn dochter erg goed. Wel wat duurder, maar ken veel mensen die er erg tevreden over zijn.

14. Mupke10

Mupke10 Actief lid

20 jun 2011
    136
    8
    18
    NULL
    twente
    Hier ook zeer goede ervaringen met sab-simplex.

Groetjes Mupke

15. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Hier ook eerst cinababy en infacol geprobeerd. Hielp allebei voor geen meter. We zijn toen overgestapt op Nutrilon Omneo 1 en dat ging super!!

16. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    ik heb mijn meid even nutrilon omneo gegeven en omeprazole ( reflux) heeft even goed gegaan, nu liggen we weer in ziekenhuis, ze wil niet meer eten. nu krijgt ze melk voor koemelkallergie, maar ja moet ze wel weer eerst wat willen drinken he

gr en succes

17. 077

077 Nieuw lid

22 mei 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze ervaring is ook dat Sab Simplex veel beter werkt dan Infacol. Voor ons makkelijk aangezien we aan de grens met Duitsland wonen en binnen 5 minuten in een Duitse apotheek zijn.

Voor mensen die verder in het land wonen een absolute aanrader om deze via internet bij een Duiste apotheek te bestellen!

18. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Wat een leuke naam heeft jullie zoon;)
    Hier ook infacol gebruikt, en dat duurde even voordat dat ging werken. Na een paar weken werd die werking ook weer minder en zijn we overgestapt op cinababy.
    Ik zou eerst nog cinababy proberen voordat je overgaat op iets van Omneo

19. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    wat hier meteen hielp tegen krampjes was de Dr Browns fles!
    dus geen middeltjes etc maar gewoon een andere fles!
    zit een speciaal systeem in zodat ze geen valse lucht binnen krijgen en dus de krampjes veel minder worden!
    oms meisje heeft 2 weken lang gegild van de krampjes, we hebben die fles gehaald en in een dag was het over!
    geen krampjes meer!

20. Jib

Jib Actief lid

15 jan 2011
    141
    0
    0
    Hoi,

Ik gebruikte vlak na de geboorte van mijn zoontje (nu 14 weken) ook infacol, op een gegeven ogenblik vond ik het niet meer goed werken en hij kon er ook moeilijk van poepen. Sinds dien ben ik elke fles aan gaan maken met Annique Rooibosthee.

Sinds dien zijn de krampen natuurlijk niet meer helemaal verdwenen maar als hij krampen had was dit snel weer over. Tevens slaapt hij hier erg goed op, het bevorderd de nachtrust en het heeft een gunstige werking voor zijn droge en schrale huidje. Kort om ik ben er super tevreden mee en geef het hem nog steeds door elke fles!

Deel Deze Pagina