Wie o wie weet er een leuke, gezellige, knusse plek in de omgeving Amersfoort voor een high tea voor 15 personen. Of een gewone lunch. Zou leuk zijn als er nog iets anders bij te doen is daarna of ervoor... Oud Hollandse spelen, rondleiding of iets dergelijks. Ik hoop op een groot bereik hier
Theehuis Monchouette in Leusden (langs het valleikanaal, naast Amersfoort) Theehuis Eldorado in Woudenberg (ongeveer 15 minuten van Amersfoort) Broods & Zoets in Amersfoort De Weistaar in Maarsbergen Bij de Weistaar kan je dingen doen zoals boerengolf, museum speurtocht, solextocht, huifkartocht, dat soort dingen. En high tea of lunch. Ook bij Monchouette kun je verschillende activiteiten doen zoals puzzeltocht etc. Ook Eldorado heeft verschillende activiteiten als hap en tap tour, Solextour of creatieve workshop. Broods en Zoets weet ik niet of ze zoiets hebben, zit echt in de binnenstad.
Qua knusse plekken zou ik eerder kiezen voor monchouette of Eldorado (allebei wel in dorpjes nabij Amersfoort maar voordeel is dan weer vrij parkeren en wat landelijkere omgeving wat ook leuk is bij de activiteiten. Weistaar is wat verder rijden (wat heet, kwartiertje) wel mooi gelegen maar ook wat groter. Ook knus hoor maar het is niet alleen een theehuis. En brood en zoets of Queens in de binnenstad is zeker knus en mooi maar wellicht wat lastiger met parkeren en qua activiteiten weet ik het ook niet! Ik heb bij allemaal ervaring (met high tea niet met activiteiten)dus als je nog vragen hebt