Tips gezocht voor minder vaak maar meer eten

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MilanFleur, 3 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MilanFleur

MilanFleur Actief lid

28 jul 2010
    394
    0
    0
    Omgeving utrecht
    #1 MilanFleur, 3 okt 2014
    Laatst bewerkt: 3 okt 2014
    Onze dochter van 3 maanden eet iedere 3 tot 4 uur wisselend tussen de 30 en 150 ml (totaal per dag 6-7 flessen en +- 550 ml). Dit is niet veel en daardoor komt ze onvoldoende aan (ze is geboren met 3770, boven gemiddeld maar groeit niet mee met haar lijn). Volgende week moeten we weer wegen dus ik weet niet precies hoe zwaar ze nu is maar vorige keer maar 120 gram in 2 weken aangekomen.

Tot nu heb ik nooit problemen gehad met iets minder ritme maar nu ik weer begonnen ben met werken vind ik het erg vermoeiend dat ze s'nachts nog steeds 2 voedingen wil. De tijden zijn erg wisselend, maar vaak rond 22 (avondfles) - 2 en 4 uur.

Hebben jullie tips die ik kan proberen om haar overdag meer per keer te laten drinken zodat ze snachts maar 1 voeding nodig heeft? Overslaan lukt niet want dan huilt ze echt verschrikkelijk en we moeten wel opletten dat ze genoeg voeding binnen krijgt.

Het lijkt trouwens dat ze geen honger heeft als ze haar fles niet goed op eet, ze spuugt de fles uit. Mocht ze een keer in slaap vallen verschonen wij haar tussendoor. Als ze de fles wel goed drinkt, dan doet ze dit binnen 10 minuten dus het lijkt niet dat de speen te nauw is. Ze komt wel zelf voor haar voedingen, maar vaak na kleine slok weer genoeg (voor even)

Verder is ze gelukkig wel erg tevreden en alert, echt een vrolijk lief meisje.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

De ene baby drinkt al snel grotere porties, de andere snackt meer. Het lijkt me dat jouw meisje een snacker is. Ik zou gewoon geduld hebben, ze geeft zelf prima aan wanneer ze wil eten en hoeveel. Het wordt van zelf wel meer.

Je kan het in ieder geval niet opdringen, haar maag kan het ook gewoon nog niet aan. Dat het vermoeiend is lijkt me minder belangrijk dan dat zij haar eten krijgt. :)

3. Laust

Laust Niet meer actief

Lastig hoor, hier hetzelfde probleem behalve dan dat zoontje wel goed groeit. Hier heeft zoontje nog 1 nachtvoeding ipv 2, dus ik kan me heel goed voorstellen dat het je sloopt.

Heb je al verschillende flesjes geprobeerd? Bij dochter was de hema-fles uiteindelijk de sleutel tot meer drinken. Bij zoon nog geen verschil kunnen vinden.

Heeft ze geen (verborgen) reflux?

Hoe is haar slaapritme? Goed slapen helpt vaak bij goed drinken en andersom. Eventueel kun je haar inbakeren om makkelijker te leren slapen (alleen als ze nog niet gaat rollen natuurlijk).

Overleggen met het cb kan ook nog wel eens goede ideeën opleveren.

Veel succes en ik hoop dat je snel iets vindt waardoor het drinken overdag wat beter gaat.

Deel Deze Pagina