zenuwachtig voor kraamtijd: aandacht tekort voor oudere kinderen

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door frummelk, 22 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Nu de bevalling behoorlijk dicht bij komt word ik een beetje zenuwachtig. Niet voor de bevalling zelf maar voor de tijd erna.

Ik ben onverwacht zwanger geraakt van ons derde kindje. We gaan er vol voor, maar ik krijg nu de kriebels.
    Kan ik dit straks wel? Gaan ze allemaal aandacht krijgen? De nu nog jongste hangt erg aan mama maar vraagt weinig aandacht. De oudste eist vaak alle aandacht op. Gaat er niemand bij in schieten?

Voor nu voelt het allemaal wel fijn. De jongste begint eindelijk wat door te slapen en de oudste lijkt ook iets rustiger te worden. Dat is straks allemaal weer voorbij. Ik kijk op tegen de slapeloze nachten. De onrust die er dan weer is. Het niet mobiel zijn en het liggen in het ziekenhuis. (Ik krijg een keizersnede). Ik heb het gevoel mijn andere kinderen tekort te doen.

Wat mij betreft blijft hij nog een half jaar zitten. Ik voel me er niet klaar voor. Mja die keuze heb ik niet. Hij komt al heel snel....

Overigens betekent dit niet dat ik niet blij ben met het ukje in mijn buik. Ik heb ook echt wel zin om straks met hem te knuffelen. Om hem te leren kennen.

Herkenbaar voor iemand? Tips?

Liefs frummelk

2. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Jep hier ook de derde en ook al is t gepland heb ik toch koudwatervrees. Hoe zal t straks gaan met 3 kids...? Krijg ik de aandacht wel verdeeld? T lijkt me dat de baby alle tijd opslokt en zeker met borstvoeding die ik wil geven. En eigenlijk weet ik dat als ik relaxed blijf en niet te veel loop te piekeren dat t vanzelf wel goed komt. Desnoods met dagschemas werken om structuur te krijgen in de bezigheden.

3. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik had ook koudwatervrees en het is me allemaal meegevallen. Mijn oudste is 7 en de middelste 5 en de jongste is 7weken. Ja ze proberen me uit, zoeken de grenzen op en gaan er over heen. Iedere week gaat het beter en vinden we onze draai een beetje meer. We hadden vrij snel een ritme waar iedereen blij mee was, maar toen werd het vakantie en was het weer zoeken. Ik merk dat als ik relaxed ben het beter gaat. Ik probeer me niet te druk te maken om sommige dingen en dat werkt.
    Uiteindelijk komt het bij iedereen allemaal goed. Vergeet vooral niet te genieten van je rijkdom.

4. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik snap je wel een beetje hoor, maar je zal zien het komt wel goed.
    Ik ben nu zwanger van nummer 7 en heb nog steeds alle kinderen aandacht kunnen geven. Bij nummer 5 en 6 hebben we op het geboortekaartje gewoon bezoektijden gezet: bijv. van 10.30 uur tot 12.00 uur en van 20.00 uur tot 22.00 uur.
    Op die manier hielden we de middag voor ons gezin. Als de andere kinderen uit school kwamen had ik tijd om naar hun verhalen te luisteren en 's avonds na het eten had manlief alle tijd om de kleinsten naar bed te brengen. En ondertussen las ik op bed lekker een verhaaltje voor ofzo.
    En na de kraamdagen? Als ik dan maar 's avonds eten op tafel heb staan, ze hebben schone kleren om aan te trekken en ze hebben hun portie aandacht gehad ben ik dik tevreden. Wat ik daarnaast aan het huishouden kan doen is mooi meegenomen. Dat wordt vanzelf meer naarmate je beter in een ritme komt en jijzelf fitter bent.

Sterkte met je laatste loodjes en de bevalling en geniet van je kraamtijd!

Deel Deze Pagina