..ze in haar ledikant nog steeds alle kanten op ligt? We zijn van plan om onze dochter over een paar maandjes een grotere kamer te geven, maar nu ligt ze nog in een ledikant, met eenkel een slaapzak aan omdat ze nog steeds het hele bed door rolt, hoofd aan het hoofdeind, hoofd aan het voeten eind of zelfs overdwars. In een (peuter) bed zou ze dan steeds onder de dekens komen denk ik dus dat lijkt me niet handig.. Ze is nu bijna twee, is het iets van de leeftijd en gaan ze vanzelf "normaal" blijven liggen of heb ik gewoon een extreme woelkont..?
Jep. Zoontje gaat nu in peuterbed ook hele bed door. Ligt ondersteboven/achterstevoren. Heeft nog valhekje maar die ga ik er binnenkort af halen. Ik denk dat die van ons nooit normaal zal liggen dus zou dan altijd in ledikant moeten blijven hahaha.... Gewoon doen dus.
Zoontje ging ook het hele ledikant door en is met 2 jaar overgegaan naar een gewoon bed en is nog nooit onder het dekbed gekomen, hier was het gewoel en gedraai dus wel gelijk over.
Mijn oudsten zijn net voor hun derde verjaardag overgegaan, maar dan naar een normaal bed. Mijn dochter was ook een enorme woelwater in haar ledikantje en die tref ik nu soms nog wel eens ondersteboven aan in haar bed en nu is ze 6 jaar.
Ja hoor, hier is dochter met 17 maand over gegaan omdat ze uit ledikant begon te klimmen. Hebben toen het warm was een laken geprobeerd maar daar lag ze nog geen 5 minuten onder. Dus maar weer in de slaapzak en ze draait het hele bed door, ligt nog steeds regelmatig onderste boven of over dwars. Ze heeft wel een bedrekje van ikea, en voor de zekerheid een matras op de grond voor haar bed.
Onze dochter ook. Die moeten we elke avond even recht leggen Ze moest wel over met bijna 2, want ze klom uit het ledikant.
Ik lees even mee, hier ook een enorme draaikont in bedje, daarnaast is ze ook groot ze is 93cm en wordt 2 in december. De ene keer slaapt ze goed in haar ledikant en de andere keer lijkt ze niet lekker te liggen, stoot haar hoofd, ligt klem.....we twijfelen heel erg of we voor haar tweede verjaardag een peuterbedje gaan kopen.....maar dan hoor ik om me heen dat dat nog veeeeeeel te vroeg is, moet je echt niet doen zeggen ze dan..... Ik twijfel omdat ze de ene keer wel goed slaapt en de andere keer weer niet, eruit klimmen heeft ze nog niet ontdekt....
Wij hebben voor beide kids een 1 persoons bed. Zoontje is er met 1,5 in gegaan. Hij is er in totaal 3 keer uitgevallen (niet achter elkaar), maar de laatste maaaaaaanden niet meer. We hadden in eerste instantie het ledikantmatras op de grond gelegd om de val te breken. Het hele bed door deed hij na ruim een half ofzo niet meer. Dochter is voor ze twee werd (een maand of 21) naar een groot bed gegaan. Omdat het een poging was om haar eens door te laten slapen.... Zij viel er meerdere malen uit, een keer naast de matras met een bloedlip... toen een hekje ervoor gekocht bij ikea. Ze ligt nog steeds altijd over dwars, net boven de deken..... 😏 Je kunt in het begin ook een slaapzak aanlaten en onder de deken leggen. Te vroeg of niet, dat ligt aan je kindje. Proberen kan iig altijd! Peuterbed is geen noodzaak. Meer als je het leuk vind, want het is gewoon een extra aanschaf.
Emma ligt ook nog in haar ledikant, maar dat is een grote, waar we lang geleden 3 spijlen hebben uitgehaald, dan kan ze er zelf in en uit.. maar ook zij gaat nog alle kanten op in bed. Tegenwoordig trekt ze wel zelf de deken met zich mee over haar heen haha.
Bij ons is hij met ca. 20 maanden overgegaan naar een peuterbed. Het was de keuze of we dit zouden doen, of nog een extra ledikant aanschaffen. Hij ligt nog steeds alle kanten op die mogelijk zijn. Hij is nog nooit onder de dekens beland of uit bed gevallen. We hebben geen uitvalrekje, maar wel verhogingen aan de voor en achterkant. Een beetje zoals het bedje van juffie26
Ontzettend leuk bedje!!! Ik denk zelf aan de hemnes bedbank van ikea. Met evt een hekje ervoor. De kindjes in ons omgeving van haar leeftijd (ook ronde de twee jaar) slapen fifty fiftynin qua bed. En eigenlijk ken ik nog geen enkel verhaal dat het niet goed ging..
Hoe ons zoontje nu ligt te slapen. Ondersteboven met zijn hoofd bij de uitgang en op zijn dekbed (ik leg hem er zo andersom even onder).