Gewoon in de pan een uitje fruiten in olijfolie , boontjes (heeel even voorgekookt) even meebakken, champignons eventjes meebakken, ook tot beetgaar of zelfs nog net niet, courgetteerbij, knoflook erbij, p/z en een beetje bouillonpoeder...evt nog wat verse kruiden. En dan aluminium pakketjes van maken. En dan op de bbq 's avonds
Mag de BBQ nog wel aan? Ik hoorde gister ergens op de radio dat er misschien een verbod op kwam door de aanhoudende droogte. Of is dat toch niet door gegaan? Kan het namelijk nergens vinden op internet en wou zelf ook graag BBQ'en vandaag.
Zijn alweer terug van de winkel... zie ik ineens marsmallows voorbij komen... nog maar ff denken om eventueel heen te gaan want da's idd erg leuk voor de kids! En verder, ik helder licht, snap zomaar ineens dat over paul! Fijne tips allemaal!!!! Thanx. Had idd ook gehoord over bbq niet aanmocht, maar kan het nergens vinden, volgens mij alleen in de buurt van natuurgebieden. Is niet echt heel duidelijk en ik denk dat als het echt een totaal verbod is, het dan ook wel op het nieuws zal komen. Gewoon in de gaten houden, en mocht het zo zijn dan gaan we een aantal koekepannen op het gasstel doen, maken we daar de vlees e.d. wel klaar!
trouwens bij lidl, hadden ze bbqpoppetjes. Aan een spiesje wat worstjes en ander vlees en samen lijkt het op een popje, erg leuk voor de kids! (en natuurlijk ook best zelf te maken!)
zelf spiesjes maken met champignons, ui en paprika. en dan varkenshaas marineren met ketjap, peper en zout, knoflook en italiaanse kruiden. (ik laat dit meestal een nachtje trekken, komt de smaak lekker aan het vlees.) Heerlijk!
Biefstukjes nachtje laten zwemmen in een badje van olie, rode ui, verse koriander, rode peper, peper en zout en wat sojasaus. Sate maken, ook nachtje laten zwemmen in badje van olie, ketjap, wat suiker, rode peper, knoflook, ketoembar, djinten, verse koriander en peper & zout. Tonijnsteaks max 2 uur marineren (anders worden ze taai) in een badje van ketjap, klein beetje olie, worcestershiresaus en peper & zout. Zalmmootjes in folie. Op stukje folie wat schijfjes courgette, daarop stukje zalm (met wat zalmkruiden bestrooid) hier boven op een lepel boursin cuisine kruiden en daar boven op wat tomaat in blokjes en wat ringetjes bosui. Folie dichtvouwen en op de bbq. Voor erbij: turks brood met aioli en kruidenboter lekkere fruitsalade veldsla met feta en tomaatjes Witte wijn en rosé Bon apetit!
- Sardientjes - Gemarineerde garnalen - kipblokjes marineren in een beetje yoghurt en wat knoflook en kruiden (satestokjes even goed laten weken voor het rijgen). - Lamskotelletjes - puntpaprika's - in de lengte gesneden aubergine of courgette Erbij: - tomatensalade - caprese - couscoussalade - stokbrood - pitabrood (kan ook even mee op de bbq) - gaucamole
Dit viel hier erg in de smaak!! Beetje mn eigen twist aan gegeven: courgetteschijfjes met zalm, kruidenboter van lidl, uitjes ernaast aan weerszijden en dan de folie dicht en op de bbq, was écht het lekkerste van de avond!! Alhoewel... ze maken nu de bbq nog even weer aan zodat we de banaan met chocolade nog even kunnen testen, ben benieuwd!! Allemaal bedankt voor de tips!