Hallo allemaal! 26 Oktober moet ik weer aan het werk en Tygo gaat vanaf as. vrijdag beginnen met wennen op het kinderdagverblijf. Uiteraard wil ik gewoon gaan kolven en de moedermelk meegeven aan het kdv maar ik weet nog niet zo goed hoe ik alles moet doen. Kolven ben ik al mee aan het 'oefenen' (ik heb een Avent isis iq uno). Alleen is de opbrengst erg laag, maar ja, ik voed natuurlijk tussen de normale voedingen door. Dus niet ter vervanging van een voeding. Hoe zit het met bewaren, moet ik dat in flesjes doen en die dan de avond ervoor uit de vriezer halen en dan meegeven aan het kdv of moet het in die speciale bewaarbakjes en dan 1 (lege) fles meegeven? En kan ik vers gekolfde moedermelk toevoegen aan een flesje moedermelk dat al in de vriezer staat? Kortom een hoop vragen! Wie kan me een beetje duidelijkheid verschaffen en/of tips geven? Dank
Je kunt moedermelk van verschillende kolfsessies met elkaar mengen als ze dezelfde temperatuur hebben. Dus bijv. ingevroren melk eerst in de koelkast laten ontdooien en dan melk toevoegen die ook al gekoeld is. Hoe je het meegeeft naar het kdv is je eigen keuze denk ik. Maar ik zou voor die bakjes kiezen + 1 flesje. Anders moet je zoveel flessen hebben (en die zijn duurder).
Je zou het ook mee kunnen geven in die avent bewaarbakjes, daar hoeft natuurlijk enkel nog een speen op.