Wij hebben 2 honden (een kleine en een grote (nu nog pup). We hebben nog geen kinderen en wat dat betreft kan het prima. We willen wel graag kinderen (mocht dit ons gegund zijn) en kijken al wel vast naar andere auto's. Dit ook omdat onze neefjes en nichtjes gaan meegaan in de auto met de honden. Nu kunnen wandelwagens ed niet echt mee. Mijn vriend is bijna 2 meter en achter hem kon tot op heden een maxi cosi staan, nu de neefjes/nichtjes groter worden wil dit ook bijna niet. We zijn dus aan het zoeken naar een grote auto waar honden in kunnen (kofferbak) maar ook een kinderwagen oid. En dan moet er achter mijn vriend ook nog ruimte zijn om te zitten. Nou, nu ik dit zo typ vraag ik me af of deze auto's er wel zijn. En dan geen Hummer! Haha Maargoed, ben toch benieuwd.... Iemand tips?
Volvo v70 station. 2 honden en kar achterin, 3 kids op de achterbank en manlief van ruim 2 meter kan makkelijk achter het stuur. 'Helaas' hebben we nu een leaseauto, dus een stukje kleiner. Maar ook in onze skoda octavia station kun je een hoop kwijt. En ook hierin kan manlief goed zitten.
Een Peugeot partner! Ik heb er een en het is een ideale auto. Iedereen kan ruim zitten voor en achterin en voor honden ruimte zat in de kofferbak. Toen onze dochter klein was kon de kinderwagen er in, zonder hem in te klappen. De achterbank kan plat, maar er ook in delen of helemaal uit. Wij hebben nog een binnen imperial en daar kan de vakantie bench van de hond precies op liggen. Een groot voordeel, zeker met kinderen zijn de schuifdeuren achterin. Ideaal als je op een krappe parkeerplaats de maxicosi in de auto moet zetten, en nooit de angst dat ze de deur open gooien tegen een andere auto aan. En.... De in/uitstap is lekker hoog. En mijn nichtjes riepen destijds " wat kan je goed kijken vanuit deze auto!!!!"
Ford focus: kinderwagen, 2 honden in de kofferbak. Dan passen er 3 kinderen op de achterbank en 2 volwassenen voorin. Deuren dicht en rijden maar
wij hebben een volvo v50 station en daar zit een ruime achterbak in, mijn man kan goed zitten (is ook lang) en er kunnen makkelijk kinderstoelen op de achterbank.
Mazda 5. Drie kinderen 2 honden een kinderwagen en een man van 2 meter en dat hebben we nog ruimte over
Dat is zeker mogelijk hoor! Wil je plek voor 2 of 3 kinderen? Wij rijden ford focus maar daar passen geen 3 stoeltjes op de achterbank en tussen de stoeltjes in zit een kindje erg klem. We gaan zelf een busje kopen met de tweeling op komst en veel weekendjes van huis (duo wagen, bedjes, evt een kinderstoel mee enz) maar de meeste station cars passen gewoon 2-3 kids en honden in. Ook Mpv's die dan wat hoger zitten kunnen gewoon.
Oh wat een fijne reacties! Ik zal direct even zoeken naar auto's! Hopelijk vinden we wat moois/praktisch
wij hebben een opel zafira, 7zits. Met alle stoelen in gebruik kan ik er nog een duowagen+ enkele buggy in. En dan kan ik er nog makkelijk een boodschappenkrat bovenop zetten Daarvoor hadden we een citroen Picasso, ook zeker een aanrader, passen makkelijk 3 stoeltjes naar elkaar! Heeft namelijk geen achterbank maar 3 enkele stoelen achterin. Ook hele grote kofferbak.
Wij rijden een Mercedes viano. Wij hebben 4 kinderen en 3 grote honden en een dubbele wandelwagen. Alle kinderen kunnen in een verhoger/kinderstoel/maxi cosi, is ideaal voor langere personen en achter heb je zeeën van ruimte. Ook fijn dat honden apart zitten (wij hebben 2 grote benches erin) zodat het voor geen stofbende wordt. Wij doen aan hondenshows en ook internationaal, en we krijgen 4 kinderen, 2 honden een wandelwagen en alle showspullen en evt. De weekendspullen erin. Ideaal.
Wij hebben een grote hond en voorheen een Volvo v50 gehad. Groot genoeg. Nu hebben we v70 nog groter! De kofferbak verdelen we in 2 vakken met een rek. Hond aan de ene kant en aan de andere kant hopelijk een kinderwagen anders een tweede hond.