Regels schutting voortuin?

Discussie in 'De lounge' gestart door Caithy, 7 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Mijn heg staat op mijn kant van de erfgrens en mijn buren knippen (als ik niet snel genoeg ben) hem zelf bij, tot op de stam. Je begrijpt dat ik er niet vrolijker van wordt. Mijn hele heg ziet er niet uit, heb nu overal gaten etc.
    Ik heb duidelijk gemaakt dat ze moeten aangeven als ze zich eraan storen, dan knip ik hem direct (dit is overigens 2x gebeurd dat ik te laat was).
    Mijn buren komen uit India en zeggen ja en doen nee.

Nu wil ik een schutting neerzetten zo eentje als de foto. Dus hoog beginnen en schuin naar beneden tot een hoogte van 1 mtr?
    Zijn er hier regels voor??

2. Jurassic

Jurassic Actief lid

13 jan 2014
    475
    68
    28
    Dat kun je het beste bij je gemeente vragen.

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ja vraag het ook na bij je gemeente. Hoe hoog hij mag zijn. Hier is het 85 cm max voor alles wat niet leeft

4. Evientje

Evientje Niet meer actief

Als het goed is moet het in de koopakte staan van de woning of in de huurovereenkomst als je huurt. Over het algemeen mag een schutting aan de voorzijde maar 60 cm hoog zijn. Mocht het in deze stukken niet staan, kun je het beste even contact opnemen met de gemeente om te vragen wat er in het bestemmigsplan staat. In sommige wijken mag je namelijk officieel geen schuttingen zoals deze weg zetten, maar wel een natuurlijke erfafscheiding! De ene gemeente controleert het wel de andere niet, zit overigens geen termijn aan, ook al staat hij er 15 jaar, als het in het bestemmingsplan staat dat het niet mag dan zul je hem weg moeten halen. (Doet bij jouw niet echt ter zake!)

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Geen idee wat de regels zijn, maar ik vind een schutting in de voortuin er echt niet uitzien... Zet dan een laag hekje neer ofzo.

6. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Hier zo'n soort schutting in de voortuin staan. We hebben de buren vooraf geïnformeerd dat we dat neer wilden zetten en gevraagd of ze er bezwaar tegen hadden. We wonen op een hoekhuis met een steeg naast ons en daarna weer een nieuw huizenblok dus heb er eigenlijk nooit aan gedacht om de gemeente om toestemming te vragen. Wij zitten veel in de voortuin dus wilde de zijkanten dicht hebben.
    Het staat er nu al 5 jaar en nooit iets over gehoord en ik zie bij veel mensen iets in dezelfde trand in de voortuin staan dus,Denk dat het wel mag.

7. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    De buurman schrok even maar toen ik vertelde dat het ging om een schuin gedeelte vond hij het ok. Maar in hoeverre hij het begrijpt...

Het wordt overigens niet dezelfde hoor, het is gewoon hout.
    We wonen in een tochthoek dus hopelijk wordt dat wat minder!

Deel Deze Pagina