tips gezocht!

Discussion in 'Flesvoeding' started by matje, Dec 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. matje

matje Niet meer actief

ik geef sinds een week flesvoeding omdat ik niet genoeg bv meer had
    de kleine schreeut en huilt en heeft duidelijk buikpijn
    we gaan zometeen maar even wat halen voor de krampen
    ook is zijn poep heel erg dik
    zo dik dat hij gewoon moeite heeft met poepen, je ziet m persen en drukken
    zo zilieg
    iemand raad of tips voor mijn lieve mannetje?

xxx

2. beagle78

beagle78 Bekend lid

Feb 7, 2008
    720
    1
    0
    je Zou 10cc extra water in de fles kunnen doen. Bij onze kleine man hielp dat altijd heel goed.

verder is het ook gewoon een kwestie van wennen....het is een hele overgang. Ben je in 1 keer overgestapt of heb je het wel langzaam afgebouwd.

ik gebruikte infacol tegen de krampjes en dat hielp hier echt heel goed. Dit kun je gewoon bij de drogist krijgen.

sterkte ermee...

3. beagle78

beagle78 Bekend lid

Feb 7, 2008
    720
    1
    0
    je Zou 10cc extra water in de fles kunnen doen. Bij onze kleine man hielp dat altijd heel goed.

verder is het ook gewoon een kwestie van wennen....het is een hele overgang. Ben je in 1 keer overgestapt of heb je het wel langzaam afgebouwd.

ik gebruikte infacol tegen de krampjes en dat hielp hier echt heel goed. Dit kun je gewoon bij de drogist krijgen.

sterkte ermee...

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

Cinababy helpt hier goed tegen krampjes.

Als het poepen moeilijk gaat wil het nog wel eens helpen zijn buikje te masseren met de klok mee. Ook vouw ik Silke dan dubbel. De beentjes omhoog en daarbij de knietjes buigen zodat ze op haar hurken zit. Wat kleintjes ook erg lekker vinden is warmte op het buikje. Ik deed een hydrofiel doek even in de magnetron tot hij goed warm was en die wikkelde ik dan om haar lijfje. Vaak viel ze dan wel in slaap.

Als het nou met een paar weken niet beter wordt dan kun je overwegen om speciale voeding tegen krampjes te geven, zoals Friso comfort. Dit maakt de ontlasting een stuk dunner door Johannesbroodpitmeel. Maar je moet de kleine eerst de tijd gunnen te wennen aan een nieuwe voeding. Dus eerst een paar weken aankijken!

Ook is er in duitsland een middeltje in de handel wat heel goed helpt, Sab simplex. Via internet te bestellen en er 1 drogist die hem verkoopt, de DA in Hengelo, Mensink heet hij. Hierbij de link naar de site van de apotheek uit Duitsland: http://www.st-josef-apotheke.de/nederla ... mplex.html Het is overigens homeopathisch.

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

Oh ja, en wat voor fles heb je? Hapt hij veel lucht mee naar binnen? Ik ben altijd heel erg tevreden met de Avent-fles, maar er is een fles speciaal voor baby's die erg last hebben van krampjes, de Bee Free fles (voorheen dr. Brown). O.a. te krijgen bij de Babydump.

6. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    inderdaad extra water bij de voeding doen en tegen de krampjes cina baby

succes meis ik denk dat je mannetje moet wennen aan de overgang van bv naar fv

7. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Bij mijn zoontje duurde het 2 weken voordat hij weer normaal poepte na de overgang van bv naar fv.
    Geef het dus wat tijd, alhoewel het erg zielig is.
    Extra water wilde hier ook nog al eens helpen.

Share This Page