hypo-allergeen of standaard?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sassie1980, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik zit enorm te twijfelen of ik weer hypo-allergene flesvoeding ga gebruiken of dat we nu gewoon standaard gaan proberen...

Mijn man heeft wat eczeem (droge huid) en mijn vader en broertje ook, ikzelf heb allergieklachten (huismijt/hond/kat) gehad. Vandaar dat wij mijn zoontje hypo-allergene flesvoeding zijn gaan geven toen de borstvoeding niet wilde lukken. Hij heeft echter gewoon eczeem gekregen, best wel heftig eigenlijk, dus ik vraag me af wat de meerwaarde van hypo-allergeen is geweest. Rond zijn 10/11 maanden werd het stukken minder, daarna zijn we ook gewone melk gaan geven, en nu heeft hij vrijwel geen last meer.

Nu is er een tweeling op komst, dus 2 keer zoveel flesvoeding en dus 2 keer zoveel geld. Ik wil dus eigenlijk gewoon met standaard flesvoeding beginnen.
    Nu vraag ik me alleen af. Stel je voor dat ze toch eczeemklachten krijgen, heeft het dan wel effect om dan alsnog op hypo-allergeen over te stappen?
    En misschien heeft heel dat hypo-allergeen wel geen nut en wordt het na 10/11 maanden ook minder, net zoals bij mijn zoontje.

Moeilijk...

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hypoallergene voeding verlaagd de kans op allergieen/exceem/etc wel iets. Maar er blijft altijd een kans dat het komt. En de mate waarin is ook nooit vooraf te zeggen.

Het is dus een kansberekening. Je weet van te voren nooit hoeveel last je tweeling krijgt (als ze het al krijgen). En bij je zoon weet je ook niet hoe erg het was geweest als hij gewone voeding had gekregen.

Je kunt ook kiezen om tot 6 maanden hypoallergene voeding te geven. En daarna gewone opvolgmelk.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou zeker gezien jullie situatie, met eczeem en allergie borstvoeding proberen te geven en anders hypoallergene kunstvoeding nemen.

Wij hebben altijd vanaf dat we kunstvoeding zijn gaan gebruiken naast de borstvoeding ha-voeding gebruikt. Hoewel wij zelf geen alergieën of eczeem hebben en het ook niet in de familie voorkomt. Wij hebben dit gewoon gedaan als extra 'veiligheid'/'bescherming' en omdat ze verder gewoon borstvoeding kregen en krijgen.

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik ga ook proberen om borstvoeding te geven, maar bij mijn zoontje had ik geen melkproductie, waardoor we op flesvoeding zijn overgestapt.
    Ik hou er dus rekening mee dat we nu weer flesvoeding zullen gaan geven. Ik denk dat we dan inderdaad gewoon HA gaan geven, dan kunnen we hier na een tijdje alsnog vanaf stappen..

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je eerst standaardvoeding gebruikt, kun je daarna niet meer overstappen op hypo-allergene voeding. Hypo-allergene voeding heeft alleen nut als je het vanaf het begin geeft.

Deel Deze Pagina