Mensen maken gewoon misbruik van me, ben er klaar mee.

Discussion in 'De lounge' started by happyglow, Apr 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Zoals vele al weten ben ik naast mijn fotografie, ook gastouder. Dit doe ik met veel plezier en voor weinig geld. Vind het gewoon erg leuk.

In mijn kleine uurloontje zit dan ook fruit, brood, melk, diksap en tussendoortjes. Eigenlijk alles. Enige wat zelf meegenomen moet worden is speciale (dieet)voeding en luiers. (billendoekjes heb ik met sommige ouders een afspraak en andere nemen dit zelf mee)

Nu is er een gezin wat zo af en toe beroep op me doet aangezien het kinderdagverblijf soms gesloten is maar er wel gewerkt moet worden. Ik heb elke dag ruimte voor 1 kindje gehouden en soms zelfs 2 zodat mijn dochter zo af en toe een vriendinnetje van school mee kan nemen. Dit plekje word dan af en toe gevuld door last minute kindjes die eigenlijk normaal nooit komen maar af en toe toch even dringend opvang nodig hebben.

Deze ouders moeten altijd even luiers en doekjes zelf meenemen.

Nu is dit potverdikkie al de 4e keer dat ik kindjes krijg zonder luiers (want ons zoontje heeft toch dezelfde maat) en zonder doekjes!

Alsof ze het erom doen. Ik vraag voor die 2 kinderen 2,50 per uur (per kind) en ze hoeft alleen maar luiers en billendoekjes mee te geven en ze komt elke keer zonder tas aanzetten met de woorden "ja ik wist niet wat ik in moest pakken" en als mijn antwoord dan "luiers en doekjes misschien?" is dan roept ze "oh ja nee die ben ik dus vergeten".

Ik ben niet iemand die dat aangeeft maar toen ze me de laatste keer wilde betalen en me 2,50 teveel gaven en dus zaten te wachten op wisselgeld zei ik "oh kijk dan verrekenen we dat direct even met de luiers en doekjes van de afgelopen keren". Toen stond ze toch even mooi op haar neus te kijken.

De eerstvolgende keer dat ze me nodig hebben heb ik geen plek meer. zijn ze nou helemaal van de $EÊ%&$^*^%*&%*&E$%#@ pot gerukt!

Moet er morgen avond voor de laatste keer zitten en dan kap ik ermee. Heb er ook echt geen zin in gewoon.

Zo ben mn frustratie weer eventjes kwijt. dank je wel :p

2. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

Aug 9, 2012
    1,908
    502
    113
    Female
    Zo! Groot gelijk heb je! Weg ermee!!!!!
    Asociaal gedrag!

3. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    nah dat vind ik ook echt niet netjes, zou toch duidelijk zeggen dat ze luiers en doekjes mee MOETEN nemen.. en anders je uurloon omhoog gooien!

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Eens!!!

5. minon

minon Niet meer actief

#5 minon, Apr 29, 2014
    Last edited by a moderator: Apr 29, 2014
    Eh hier is het gewoon zo dat je voor een broodmaaltijd 1,50 betaald voor fruit 75 cent voor avondeten 2,50 geloof ik. Luiers worden ook berekend. Kun je dat niet invoeren of werk je niet via een bureau? Wil je dat niet prima moet je zelf alles meegeven. Eerste keer vergeten is coulance tweede keer betaal je gewoon. En je gewone gastkindjes betalen wel meer dan 2,50 per uur mag ik hopen? Tarief is hier 4,30 uit mn hoofd.
    Buiten dat belachelijk dat ze dat zo doen. Vier keer is geen vergeten meer...

6. yasmin30

yasmin30 Actief lid

Mar 30, 2012
    379
    0
    16
    Waarom werk je voor zo weinig. Zij krijgen toch van de belasting een hogere vergoeding. Kinderopvangtoeslag.

7. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ikzelf had gewoon gezegd dat als ze geen luiers/doekjes bij zich hebben dit in rekening gebracht word.
    Als je voor jezelf wil werken als gastouder moet je hier gewoon wat mondiger in zijn, om dan maar gelijk bij die mensen de handdoek in de ring te gooien vind ik beetje overdreven. Het is zeker niet netjes maar er zijn nu eenmaal mensen die als je ze de kans geeft een loopje met je laat lopen, geef ze gewoon de kans bij voorbaat niet...

8. mumija

mumija Niet meer actief

Eens! Belachelijk zeg!

9. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

Jun 4, 2011
    672
    28
    28
    Female
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Belachelijk!!! Vind dat je een erg goedkoop tarief hebt... En dan nog zo.. Echt schandalig :eek:

10. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

Oct 4, 2012
    2,036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Hihi waar woon je? Gastouder voor 2,50 wil ik ook wel. En dan geef ik zelf de luiers mee ;)
    Nee maar zonder dollen, ik vind het echt asociaal. Ik geef hier ook alles mee, mocht ik het eens vergeten dan compenseer ik dat de keer erna door bv een pak doekjes achter te laten ofzo. Je werkt al voor een habbekrats, die ouders zouden blij moeten zijn ipv voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten!!

11. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

dit!!

12. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Dit zijn mensen die niet via een bureau werken. De rest doen we uiteraard wel via tussenkomst van een bureau maar die kindjes komen ook structureel.

Het is mijn keuze om het zelf te doen. Ik wil gewoon kinderen hetzelfde geven. Lekker aan de tafel met fruitjes of broodje en kiezen wat je erop doet enz. enz. maakt het allemaal een stuk gezelliger.

Mijn inkomen is mooi meegenomen en niet nodig dus ik vind het totaal niet erg om er wat minder op te verdienen en het is dan ook mijn eigen bewuste keuze om niets daarvoor te vragen. Dit heb ik ook letterlijk zo tegen het gastouderbureau gezegd.

Voor kindjes die zonder tussenkomst van een GOB komen geld precies hetzelfde alleen het uurloon ligt lager aangezien ze het niet vergoed krijgen. Het is een soort service voor ze, ik vind het leuk, ben toch al aan het "werk" met kids en als ik er een kleine vergoeding voor krijg maak ik geen verlies. (ik schaf knutselspullen aan, vers fruit e.d.)

Maar baal gewoon als een stekker.

Ik vind dit geen vergeten meer dit is gewoon misbruik maken van mijn vrijgevigheid en dus gooi ik de handdoek in de ring. Dit heb ik nog nooit bij iemand hoeven doen maar ze roepen dit zelf op zich af vind ik.

13. Mnon

Mnon Niet meer actief

Wellicht een flyer maken met tarieven en dan ook de tarieven erbij zetten voor geen luiers/doekjes meebrengen. Dat dit gewoon €0,50 per uur kost of iets in die richting...

14. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

2,50 per uur per kind en dan nog zo met jou omgaan..
    Ik geef je groot gelijk! Dit is geen vergeten maar bewust,

Je neemt toch altijd een luiertas mee? Waar je ook naar toe gaat?

15. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    2,362
    0
    36
    Female
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Je hebt gelijk hoor dit is echt asociaal. Eerste keer vergeten ok dat kan maar daarna gewoon continue zo doen is echt oneerlijk vooral omdat je al een klein bedrag vraagt, zelfs al zou je dat niet doen dan hoort ze het nog niet te doen!

16. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    2,576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Idd niet echt netjes van die ouders. Ze moeten blij met je zijn.
    Ik snap dat je frustratie hoog zit maar ik zou gewoon een gesprek met ze aangaan en zeggen dat je dit niet prettig vind. Dat ze steeds de luiers en doekjes vergeten en dat een keer vergeten kan, maar dit is structureel.
    En anders inderdaad je tarief aanpassen voor dingen die vergeten worden. Zeggen dat je er mee kapt voor hun vind ik ook zonde. Niet fijn voor jou, niet voor hun en al zeker niet voor het kindje wat komt.
    Hij/zij kan er niks aan doen.
    Mochten ze daarna nog niet luisteren of niet extra betalen, dan is het jammer dan...

17. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Mensen gaan net zover als jij ze laat komen... dus: communiceren!

Niet op de dag zelf of achteraf, maar als ze de volgende keer bellen met de vraag of dat jij kan oppassen heel duidelijk aangeven hoe je het wilt... en anders niet.

18. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,774
    18,919
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik kan in jouw post niet terugvinden dat je echt al duidelijk tegen ze hebt gezegd wat je precies van hun verwacht. Dus even daarvan uitgaande:

Ik vind het niet netjes van die ouders dat ze dit zo doen. Ze kunnen het ook gewoon vragen wat de bedoeling is. Maar als jij ze niet duidelijk laat weten hoe en wat, vind ik het ook niet netjes van je om nu zomaar te stoppen met oppassen. Zeker niet zoals je het nu wilt doen: pas op het moment dat ze vragen of hun kind kan komen tegen ze zeggen dat er geen plek is.
    Wees dan zelf ook eerlijk en pak gewoon de telefoon, zeg wat je dwars zit en vertel dat je daarom niet meer op hun kind wil passen. Dan weten zij tenminste ook gewoon dat ze een ander adres moeten zoeken. Of beter nog: pak de telefoon en zeg wat je dwars zit zodat ze hier gewoon voortaan rekening mee kunnen houden. Dan hoeft het helemaal niet over te gaan. Mocht het dan toch weer mis gaan, kun je gelijk als ze hun kind weer ophalen zeggen dat het de laatste keer voor je was.

19. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    ik zou een lijstje meegeven met tarieven voor bv luiers
    noem iets: 50cent per luier
    of fruit 75cent
    of iets in die geest,mischien komt het dan over.
    en dat dan bij die rekening opzetten.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou zeggen dat jij het idee hebt dat er nogal wat verwarring bestaat over eat ze mee horen te brengen en dat je anders wil voorstellen dat zij voortaan ook via het bureau gaan betalen zodat het zwart op wit staat wat ieders rechten en plichten zijn...dat je dan helaas niet kan voorkomen dat de uurprijs een stuk hoger wordt;)

Share This Page