Heeft er iemand een goed recept voor bananen brood? Op google vind ik er zo enorm veel, en om ze nou allemaal te gaan maken
Die van Joyofbaking! Ingrediënten kloppen ook precies (Amerikaanse maten omgerekend naar grammen enzo), eigenlijk is dit met al haar recepten zo. Er is een geschreven recept van, en een filmpje op YouTube. Is trouwens geen gezond bananenbrood, ik weet niet of je dat ook zocht.
Deze valt hier altijd zo in de smaak: Bananenbrood met pecans 110 gram boter 110 gram bruine basterdsuiker 2 eieren 200 gr volkoren bloem 50 gr patent bloem theelepel bakpoeder mespuntje zout naar eigen smaak vanillesuiker en kaneel 3 grote, overrijpe bananen Handvol pecannoten Eerst meng je de droge ingrediënten, behalve de suiker, in een aparte kom. Meng de (zachte) boter met de suiker smeuïg. Mix er één voor één de eieren door tot het een goed geheel is. Doe er dan de bananen bij, beetje chunky mag wel dus mix niet te lang! Dan gooi je het natte mengsel bij het droge. Niet te lang doormixen, alleen maar tot het een geheel is! Giet/schep in een ingevette cakevorm, strooi de pecans eroverheen en bak 40 tot 50 minuten op 170 graden.
Ik gebruik dit recept altijd, heerlijk! Gebruik wel volkorenbloem: Vetarm bananenbrood recept - Recepten van Allrecipes
Heet recept op de site van de AH vind ik goed. Ook lekker makkelijk en makkelijk aan te vullen met eigen ideeën /ingrediënten. Link lukt alleen even niet. Computerprobleempje?!
Dat vind ik ook altijd het lastige aan bananenbrood... 't Is even geduld maar dan heb je ook wat. Mocht je appelmoes in huis hebben kan je ook nog applesauce bread maken, van dezelfde site (joyofbaking) en haar pompoenbrood is trouwens ook heerlijk.
Deze maak ik heel regelmatig: Gezond bananenbrood recept - I Love Health Briljant! Ik varieer per keer met de hoeveelheid noten, bananen, dadels etc. Hij lukt altijd. Mijn familie en collega's zijn er dol op. Ik bak er gemiddeld eens per twee weken eentje.