Een luxeprobleem natuurlijk, maar toch iets om even onder mijn huid te kruipen: de vliegtijden. Heen naar Tenerife vliegen we overdag en hoeven we niet op gekke tijden op te staan. Heerlijk. Maar terug.. We komen rond 23:30 aan op een vliegveld in Duitsland en moeten daarna nog 2 uur naar huis rijden. Een paar weken terug sliep hij na een weekje weg van 20:00 tot 23:00 in de auto en het laatste half uur heeft hij alleen maar gehuild, omdat hij steeds wakker werd van het niet kunnen omdraaien. Ik zie er tegenop! Overspoel me maar met succes verhalen en gouden tips!
Ja hoor, waarom niet? Of ze nou een paar uur jankend wakker zijn of een paar uur rustig tv kijkend. Dan heb ik liever dat laatstr
Ik zou voor in de auto een luisterboekje opzetten! Dat is hier al jaren dé tip. Worden ze rustig van en vallen ze sneller in slaap. Vind het tijdstip wel meevallen, je hoeft tenminste niet 3 uur snachts te wachten op het vliegveld.
Hier sliepen ze met die tijden als een blok in de auto (na wel eerst de hele vliegreis te hebben gekrijst). Sorry... maar ook dat overleef je wel weer. En als je het echt niet ziet zitten nog een hotelletje boeken op het vliegveld.
Vorig jaar vlogen we 's avonds laat terug. We waren nog geen 10 minuten in de lucht en toen sliep ze al. Op de luchthaven aangekomen is ze niet wakker geworden. Flink gezeuld met haar,van vliegtuig in buggy, in auto van schoonvader in mijn armen, want schoonvader was autostoeltje vergeten, vervolgens naar schoonvaders huis. Daar overgeheveld in onze auto. Thuis i bed gelegd, ze is al die tijd niet wakker geworden. Dus zo kan het ook gaan, afwachten maar. Meer kun je niet doen. Ik zag er ook tegenop. Moet wel zeggen dat ze de reizen hiervoor ook heel gemakkelijk was, het hele vliegtuig vol blerende kinderen en zij zat gewoon om zich heen te kijken.
een half uurtje gillen maar, dat valt mee Die van mij heeft (ook met landen om 23u) 3u lang tijdens het vliegen gegild (ja, laten drinken, neusspray etc, hij wilde gewoon niet stilzitten), maar tijdens de autoreis naar huis was hij zo vertrokken. Die van mij is in de auto wel te paaien met een knijpfruitje of een koekje gelukkig (ik weet niet heo oud je kidnje is?) en anders misschien even uitstappen bij een mcdonalds onderweg om hem even te laten lopen? Heb onderweg naar Frankrijk gemerkt dat mcdonalds redelijk veilig zijn buiten, er staat een hek omheen, ze kunnen even rennen buiten.
Hier hetzelfde, landen pas om 00:15 en nog ruim een uur naar huis rijden. De heenweg vliegen we snachts, dus 2 keer rottijden en zie er ook erg tegenop. Heb geen tips maar hopelijk slaapt hij en valt het mee.
hier wel hoor mijn kinderen zouden volgens mij 24 uur televisie kunnen kijken als ik het toe zou laten . Maar zeker als ze moe zijn, een vertrouwd en vaker bekeken filmpje (Frozen, Niko, waren hier een tijd favoriet) .
S nachts weg ging bij ons vorig jaar wel goed. Hij sliep niet meer vanaf 02:00, maar was wel heel ontspannen in de auto. En op het vliegveld was het dikke pret. Tegen de avond heel erg op tijd naar bed gebracht en in slaap vallen duurde 1 minuut.
Oh, bedankt voor jullie opbeurend reacties! Dat helpt. Beetje stress om niks, zeker gezien wat er nu in de wereld gebeurd, maar toch. Mijn zoon is 3,5 en dus kunnen we al heel veel communiceren. Dat scheelt wel. Neusspray! Die moet ik nog halen.
Even een update. We zijn vannacht terugggevlogen en het ging goed! Door het vakantieritme was bedtijd al flink verschoven. Zoon ging meestal na 21:00 slapen. Dus ook in het vliegtuig deden we pas een poging om 21:30. Dat kwam goed uit, want we hadden bijna 2 uur vertraging en vertrokken pas om 20:00. We konden dus nog rustig eten op de luchthaven. Eenmaal in de lucht een paar filmpjes op de ipad en toen zei zl zelf dat hij moe was en de ipad uit deed. Pyamaatje aan (dat vond hij heel grappig) en een verhaaltje uit zijn favo boekje en een kwartier later sliep hij! Lekker tegen mij aan, net als toen hij nog een klein babytje was. Heerlijk. Met dalen werd hij wakker, beetje huilerig, maar daarna kon hij lekker bij me in de tula. En vanuit de tula later in de buggy en na heel wat enthousiaste verhaaltjes aan opa in de auto viel hij weer in slaap. Eenmaal thuis moeiteloos in bed overgetild en vanochtend om 09:30 werd hij wakker. Het ging fantastisch! Even de ervaring gedeeld voor de medepiekermoeders .