E. is 14 maanden en sinds de nacht van maandag op dinsdag duidelijk ziek. 's Nachts koorts tot 39.5 Dinsdag hele dag hangerig en huilerig, koorts blijft rond 38.5, ondanks perdolan + nurofen. Even ging de koorts weer naar 39.5. Ze spande de hele tijd haar buik op, duwde op haar buik en trappelde met haar benen. Toen hebben we afspraak bij huisarts gemaakt. Die heeft haar onderzocht, ze had duidelijk pijn toen hij aan haar rechternier voelde. Hij heeft niet naar de urine gekeken, hij vond het onderzoek duidelijk genoeg en heeft antibiotica meegegeven, Eusaprim. Gisteren had ze een goeie nacht en dag, beetje huilerig en hangerig, maar ook veel aan het spelen. 's Avond begon haar temp weer te stijgen, en heb dan bij 38.5 weer Perdolan gegeven en haar op bed gelegd. Vannacht werd ze weer wakker met 39.5 en weer Perdolan gegeven. Koorts is nu weg, speelt ook goed, maar je ziet toch dat ze nog wat last heeft. Iemand van mijn mamagroep op facebook zegt dat blaasontsteking + koorts nierbekkenontsteking is en ik beter naar de kinderarts ga. Huisarts vond het niet nodig om naar het ziekenhuis te gaan. Straks als het onthaal van de kinderartsen open is ga ik bellen, maar wilde hier kijken of er andere mama's ervaring hebben met nierbekkenontsteking.
Ik denk dat zonder urine na te kijken je onvoldoende bewijs hebt dat het überhaupt een vorm van urineweginfectie is. Er moet wel bij het begin begonnen worden natuurlijk. Hopelijk meer duidelijkheid bij de kinderarts.
Hier heeft onze oudste dochter van 14 een poos geleden een nierbekkenontsteking gehad. Had eerst wat blaasontstekingsklachten en soms met veel drinken en vitamine C en zo kun je dat nog wel proberen zelf op te lossen. Klachten werden minder dus we dachten dat t hielp. Nog een dag later ineens verergerde klachten en ook zieker en pijn in de rug. Naar aanleiding van deze klachten en urine controle en drukken in de nierstreek ging de huisarts t als nierbekkenontsteking behandelen. Dit was belangrijk om te weten omdat hij een ander soort antibioticum en langere periode voor moest schrijven.
We zijn nog bij de kinderarts mogen gaan, daar urine en bloed afgenomen en we mochten terug naar huis. Om 20u20 belde de kinderarts dat we terug moesten komen, antibiotica die ze al kreeg sloeg niet aan, dus nu via infuus. En nu enkele dagen op pediatrie
Oef goed dat je t opmerkte. Ik heb zelf blaasontsteking zonder pijnklachten (ik dacht vrolijk zwanger te zijn, was t blaasontsteking....). Lijkt me erg lastig te herkennen zeker in de luiertijd. Hopelijk nu snel opgeknapt en niet terugkomend voor een heeeeele lange tijd.
Sinds dinsdagavond zij we thuis. Gisteren nog eens terug voor antibiotica via infuus en vandaag weer, en ook een onderzoek. Ze gaan contrastvloeistof in de blaas doen en kijken of het van de blaas terugloopt naar de nieren. Als dit het geval is zullen er nog vervolgstappen gebeuren, maar voor nu hoop ik dat er er gewoon niets uit het onderzoek komt. Ik heb nog nooit een blaasontsteking oid gehad, maar hoor van veel mensen dat het ontzettend pijn kan doen