Mijn ouders zijn jaren geleden naar La Palma geweest en waren daar ook heel enthousiast over. Zeker qua natuur en omgeving. Kan er alleen voor mei 2025 nog weinig over vinden bij tui/d-reizen.
Wij hebben een losse vlucht geboekt en een appartement en auto gehuurd. Was goedkoper dan een pakketreis via Tui. La Palma schijnt idd veel minder toeristisch te zijn dan de overige Canarische Eilanden, maar wel de mooiste en groenste.
Lanzarote is qua ‘uiterlijk’ echt wel anders dan de bijv gran canaria of Tenerife. Echt veel rotsiger, lava, relatief weinig bomen, vooral struiken enzo. Ik vond het echt prachtig, maar wel echt heel anders. Wat ik ook mooi vond op Lanzarote is dat alle bebouwing vrij laag is, Max 4 verdiepingen meende ik en allemaal witte bebouwing. Het doet daardoor veel kleinschaliger aan. Het nationale park op Lanzarote is echt schitterend, maar vooral lava, een geiser ofzo, gek gekleurd meer. (Het is alweer even geleden dat ik er geweest ben). Als je vooral voor een fijne temperatuur gaat in combinatie met wat dingen te doen kan het prima, maar verwacht inderdaad geen/ minder ‘groene’ natuur. ik zou zo nog een keer terug gaan
En Fuerteventura? Is iemand daar wel eens geweest? Of Tenerife? Dat ziet er in het boek ook wel heel mooi uit.
Fuerteventura is relatief plat en ‘zanderig’, rotsig. Zou ik qua uiterlijk meer met Lanzarote vergelijken, maar wel prachtige stranden! Er wordt ook veel gesurft ivm een gunstige wind ofzo. Tenerife lijkt qua uiterlijk meer op gran canaria, meer bomen, groener dan Lanzarote en fuerteventura. Met ook een prachtige nationaal park met de vulkaan de Teide als middelpunt. Van de Canarische eilanden ben ik alleen niet op La Palma geweest, de anderen wel. Ze hebben allemaal zo hun mooie kwaliteiten. Het hangt echt van je wensen af of de een meer geschikt is dan de ander. Mocht je nog concrete vragen hebben, mag je me altijd even taggen
Wij zijn ooit een keer half april naar Tenerife geweest. Erg mooi, genoeg te doen en we hadden overdag zo'n 26 graden, in de avond 20 graden. Menorca is denk ik nog vrij koud in april en mei, ligt toch nog een stukje noordelijker.
Menorca ben ik niet geweest, maar dat is voor de meivakantie wel nog erg onzeker en wisselvallig qua weer. Kan mooi zijn, maar kan ook nog er koud en regenachtig zijn. Ik zou er niet voor kiezen in die periode.