Nu het weer kouder is, heb ik gelijk weer last van droge handen. Daarnaast net bevallen, dus extra vaak handen was en flesjes afwassen enzo, wat niet mee helpt. Mijn handen zijn dus droog, maar er komen ook kleine sneetjes in mijn vingertoppen. Al veel geprobeerd aan crèmes, goedkoop en duurder. Wat zijn jullie tips en waar is het te koop?
Biomains van Biotherm, niet goedkoop maar wel de beste. En ik vind de handbalms van Rituals ook goed. Verder kun je ‘s nachts ook van die speciale handschoentjes dragen zodat de creme goed intrekt. Tegenwoordig verkoopt Kruidvat die ook, heel fijn! Ik heb ook alles geprobeerd want altijd extreem droge handen en dit zijn de merken waar ik bij blijf nu.
Ik gebruik Ambachtscreme. Is te koop bij het tuincentrum. Werkt goed bij mij. Heb ook zeer droge handen in de winter. Ik vind het voordelig dat het snel in trekt.
Precies wat ik nu ook heb kloven in mijn vingertoppen. Veel creme’s geprobeerd en vandaag klovencreme gehaald kijken of dat werkt.
Dit gebruikt mn man ook. Hij heeft vaak hele diepe kloven door zn werk en zn handen zijn ook net schuurpapier na een dag. En na dit spul is het gauw weer beter.
Als ik kloven heb of ze zijn heel schraal smeer ik er bepanthan op (de babyversie) En ik heb de handcreme van rituals, die is ook heel fijn!!
Sanex Advanced Atopic Handcrème. Het kalmeert irritaties en verzacht hypergevoeligheid. Werkt bij mij supergoed. Ik werk op een babygroep in de kinderopvang en was m'n handen tijdens het werk zo vaak dat ze er 's avonds geregeld pijn van doen. Voor het slapen gaan smeren en 's morgens is het stukken beter.
De enige die bij mij werkt is atrix. Goedkoop en werkt als een trein, sinds ik het gebruik geen kloven en geen droge handen meer.
Inderdaad, deze gebruik ik ook. Vooral 's nachts heel fijn. Dikke laag smeren, handschoenen aan. Maar wat ook goed is, is niet al te vaak je handen wassen. Als je een terugvettende handreiniger haalt, kun je daar vele keren handen wassen mee vervangen. Bijvoorbeeld Sterilium. Als er echt vuil aan je handen zit (na een poepluier oid) kun je beter wassen met water en zeep, maar voor een flesje of na een plasluier kun je dit prima gebruiken. Dit heeft mijn handen gered toen mijn kinderen net geboren waren.