Dit hebben wij ook heel lang gehad. N draagt nu etos luiers of die van de ah. Enige luiers waar het het minst snel bij gebeurde. Hij gaat ook al een tijdje savonds na het eten en smorgens op de wc. Savonds zet ik hem gewoon voor de tv op het potje. Smorgens zegt ie inmiddels zelf al dat ie naar de wc moet.
Dochter hier is 2,5 (14kg) maar die heeft nog 4+ van kruidvat (wel die zeker en droog!!!!) en de 5 van pampers luierbroekjes. Beiden houden t wel, en dit is ook zo'n tsunami plasser, alleen trekt ze geregeld zelf dr luier uit in de nacht. Daarom voor de nacht de broekjes.
Mochten deze tips niet voldoende zijn... Wij hebben onze dochter een poos 2 luiers aan gedaan als ze in het zh heel veel vocht kreeg of plasmedicatee. Deed dan een 5+ aan met daar overheen en achterstevoren een maat6 luier, dan was ze eigenlijk nooit nat.
Helaas was ze vanmorgen weer helemaal doorweekt Nu heeft ze gisteren wel wat extra drinken gehad, omdat ze door verkoudheid niet kon slapen. En anders toch maar eens 2 luiers over elkaar aantrekken.
Mijn oudste lekte ook vaak snachts door en het is toen een tijdje goed gegaan met pampers luierbroekjes. Ik nam dan een maat groter. Toen dat na een tijd ook niet meer hielp kreeg hij een grotere maat kruitvat luier aan en daar overheen een groot wasbaar overbroekje met een hydrofiel erin gevouwen. Hielp zo goed!
Of beginnen met een maandverband in de luier doen. Stuk goedkoper Hier de afgelopen week ook iedere ochtend raak (en soms zelfs overdag nog 1 of 2x ). Wij zijn nu net sinds deze avond voor de nacht over op een grotere maat luier, eerst maar eens kijken of dat werkt en anders doen we de luier idd. ook andersom (hebben we goede ervaringen mee bij onze oudste).
@hummeltje5 overdag hier ook. Soms moeten we na 2 uur alweer verschonen, want als we iets te lang wachten is ze alweer nat. De afgelopen nachten gingen weer goed, luier op de normale manier aangedaan. Er is geen touw aan vast te knopen.
Luiermaat groter, of juist terug naar 1 maat kleiner? Soms werkt een luiermaat groter goed, maar als het te groot is (wat je niet altijd direct door hebt) dan lekt dat natuurlijk ook aan alle kanten.. Bij onze zoon was er ook nooit een touw aan vast te knopen. Bij onze dochter is het gelukkig net sinds deze week ineens foute boel.
Worst case gooide ik een kotex nacht maandverband (die zwarte pakken) als inlegger er in. Hielp ook wel. Probleem van ons was dat dochter continue droog bleef en vervolgens met een mega plas aankwam dat zo snel en zoveel was dat de ene kant van de luier hardstikke droog was en de andere kant overliep. Transport binnen de luier trok t gewoon niet. Als laatste alternatief hadden we wasbare luiers met bamboe inlegger, die kon tot 500ml hebben. Met de kruidvat zeker en droog en een tijdje kotex inleggers die stap nog niet hoeven nemen. Maar had dat niet gewerkt waren we nu op wasbaar overgestapt.