Tips graag! (Ontlasting)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door BabyAngel, 16 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hallo dames,

Ik heb dringend wat stips nodig.
    Ik kan sinds mijn zwangerschap erg slecht poepen!
    De drang is er uiteindelijk maar het wil maar niet lukken!:(
    Mijn ontlasting zit te lang in m'n darmen en is hartstikke droog!
    Vanmorgen heb ik al jus gedronken maar het helpt niet.
    Kiwi's in de ochtend had ik al geprobeerd en dit werkte enigszins maar moest toch nog redelijk hard persen.

Op dit moment voel ik me rot want ik voel dat ik "vol" zit maar het wil maar niet lukken:(
    Kan ik Mss zometeen een kopje thee drinken met een scheutje olijfolie?
    Ik wil gewoon graag naar de wc!!:(

(Heb vroeger obstipatie gehad dus dit voelt niet goed:()

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Naar de huisarts en vragen om van die vezelzakjes :) Ik gebruik Volcolon en dat dan 3 x per dag door de jus dorange en de volgende dag is het hoppa ! :)

3. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Ik heb van de huisarts movicolon gehad, elke dag een zakje poeder oplossen in water. Drink daarnaast elke dag yakult. Ik eet spelt brood want dat is veel beter voor je darmen. En ik heb prikkelbaardarm syndroom en wat ik nu doe helpt allemaal best goed. En als t echt niet wilt lukken doet 1 kopje koffie bij mij wonderen :p

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Thanks, ik ga morgen meteen bellen!
    Maar kan ik die krijgen zonder een afspraak te maken?
    Ik moet de hele dag werken en maandag ook,pffff

5. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Idd naar de huisarts. Ik heb lactulose gekregen. En verder veel drinken.

Edit: ik werd terug gebeld door m'n ha, en s middags kon ik bij de apotheek t ophalen. Hoefde er niet voor langs te komen ofzo.

6. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    BabyAngel: ik heb er om gevraagd bij de apotheek toen ik er een ander recept ging ophalen. Werd direct meegegeven.

7. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Inderdaad ik denk als je uitlegt waar je last van heb dat je dat wel gewoon krijgt hoor :) gewoon even bellen morgen.

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Thanks dames,ben blij als het morgen is!

9. echtniet27

echtniet27 Niet meer actief

Ik had tijdens mijn zwangerschap lactulose gekregen van de dokter. Dat hielp echt goed. Het is een siroop vorm dus makkelijk te gebruiken.

Veel succes bij de dokter.

10. Winterpret

23 okt 2013
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    Gebroken lijnzaad kopen bij de Albert Heijn. Dat door de joghurt of melk doen icm ontbijtgranen en je kunt zo naar t toilet. Ik heb t ook gehad. Iedere dag een flinke schep en ik kon bij wijze van met mijn bak joghurt op t toilet gaan zitten, zo snel dat dat werkte.
    Succes! Oja, veel water drinken.

11. Woelmuisje

Woelmuisje Actief lid

12 dec 2012
    386
    0
    16
    NULL
    NULL
    De allerbeste tip ooit bij mij ( en ik doe dit nu al jaren) is 2 glazen lauw water op m'n nuchtere maag. Beste tip ooit.
    Daarna een kiwi en liefst nog verse jus.
    Mooiste is nog daarna een kop sterke koffie.
    Verder geen witbrood, banaan, teveel suikers eten en van koolzuurhoudende dranken afblijven.

Maar de glazen water heeft bij mij zo geholpen, ik heb altijd afschuwelijk pijnlijke obstipatie gehad.
    Je moet het ook echt elke ochtend doen.

12. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Lactulose heb ik van de vk gekregen.
    Kun je gewoon zonder recept bij de apotheek ophalen.

13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Zemelen gewoon bij de ah. Sinds ik die elke dag wat door de yoghurt/vla doe gaat het een heel stuk beter. Je zou er ook gebroken lijnzaad bij kunnen eten. Je moet er alleen wel veel bij drinken anders heeft het nog geen nut.

Succes!

14. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Dit heb ik ook gekregen,maar vind het niet geweldig!

15. Maanvis

Maanvis Actief lid

18 sep 2013
    151
    0
    0
    Gezondheidszorg
    Veenendaal
    Hier hetzelfde net als bij de zwangerschap van mijn zoontje...verschrikkelijk ik eet nu alleen nog bruinbrood en vooral veel vezels en neem elke dag een activia toetje dat werkt echt! Voor die met pruim of vijgen het is smerig maar het werkt!! Sterkte!

16. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Ik heb hetzelfde probleem, dus ik lees even mee.
    Ik pers me soms ook verloren op de wc, en dat durf ik eigenlijk niet goed, omdat ik bang ben dat het niet goed zou zijn voor m'n kleine boontje.
    T komt er bij gelukkig nog wel uit, maar t lijken wel kogels! ( sorry voor de details;))

17. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Hier hielpen pruimen erg goed. En pruimensap (aanlengen met water, ik vond t niet te zuipen anders haha).
    Of Roosvicee laxo.

18. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Heb ook Movicolon, soms dagen achter elkaar 2 zakjes nodig per dag en dan gaat het weer dagen goed. Koffie helpt ook wel. Bij speelt schaamte een grote rol, ik kan niet als ik anderen hoor praten/lopen etc. Als ik alleen thuis ben moet ik vaak meteen en zonder te persen. Ben onbewust bang dat anderen me "horen of ruiken":)
    En in het begin durfde ik niet te persen omdat ik bang was dat de vliezen daardoor zouden breken, veel te lang opgehouden toen...

19. kranenburg

kranenburg Actief lid

14 okt 2011
    138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lactulose, gebroken lijnzaad Door de yoghurt, lauw glaasje water als ontbijt met een kiwi, veel water drinken, activia toetjes

Dit is mijn dagelijkse portie om heeeel makkelijk naar de toilet te kunnen.. succes! !!!

20. kranenburg

kranenburg Actief lid

14 okt 2011
    138
    0
    0
    NULL
    NULL
    En ik heb een mega trombose aambei dus kan een durf sowieso niet te persen, nu gaat het goed, heb ook tabletten van curanol die zorgen volgens mij ook voor makkelijke ontlasting

Deel Deze Pagina