Voor de meiden die hun kindje al kunnen voelen bewegen: Wanneer voel jij je kindje het meest? Of wanneer reageert jouw baby en waarop? Ik merk dat als ik een kruik op mn buik leg en ik bepaalde muziek luister ze reageert.. terwijl als ik onder een warme douche sta ze nooit reageert en ander soort muziek ze totaal niet reageeert.. Weet iemand overigens of dat goed of slecht is? Is het "schoppen" een teken van"Ik vind het fijn" of juist "ik vind dit niet fijn" ??!! Alvast bedankt voor de reacties
Ik voel ons kereltje nu eigenlijk vaak de hele dag door, maar het beste voel ik hem als ik savonds languit op de bank lig tussen 20-23 uur. Schoppen is een teken van "ik ben wakker" en volgens mij niet perse van fijn of niet fijn. Als je ineens harde muziek aanzet kunnen ze schrikken waardoor je ineens beweging voelt..maar verder niet hoor volgens mij??
Ja dat snap ik, maar ik draai vaak de muziek als ik rustig lig dan is ze vaak al wakker..maar bij bepaalde muziek schopt ze bijv. elke10 sec tot het liedje af is en bij andere muziek schopt ze 1x en daarna niet meer.. vandaar dat ik het me afvroeg.. want als ik de kruik weg haal van mn buik.. houdt ze meestal ook op met schoppen..
ons meisje is altijd in de nacht heel actief, ik wordt er vanaf 21 weken al wakker van en lig hele nachten te woelen. Haar hoofdje ligt altijd links dus zodra ik op me linkerzij ga liggen wordt ze gek en is het oorlog dan stopt ze niet meer met schoppen tot ik anders ben gaan liggen. Verder eigenlijk de hele dag best wel actief maar vooral rustige bewegingen, maar s'nachts wordt het monster wakker wordt nog wat haha.
Als ik lig. of er iets tegen mn buik aankomt (hand ofzo) protesteert hij gelijk. Op mn zij liggen vind meneer ook echt niet leuk en blijft gewoon schoppen tot ik anders ga liggen
Vrij veel, maar het actiefst als ik rustig zit of lig. Baby reageert op sommige muziek, gekke gilgeluiden ( werk in de gehandicaptenzorg) en hobbels in de weg waar we te hard overheen gaan. En op hand op mn buik enzo
Tobias werd altijd heel actief als ik chocolade at . Was wel handig, als ik even twijfelde at ik dus een stukje en dat kreeg ik direct bevestiging dat het allemaal goed zat
Eigenlijk de hele dag door maar vooral 's ochtends (als ik kan uitslapen) en 's avonds, rond etenstijd en dan 's avonds laat weer. En ik merk inderdaad dat hij reageert op aanrakingen en bijvoorbeeld als ik me omdraai in bed. Kan me voorstellen dat je even van positie wilt veranderen als je hele wereld zich omdraait
Overdag en dan bijna de hele dag! Maar 's avonds 'vervelende' trappen die ook echt pijn doen. 's Nachts geen last, dus ik slaap nog steeds goed
Eigenlijk de hele dag door heeft meneertje periodes dat hij erg actief is, maar meestal 's avonds als de andere in bed liggen en ik rustig op de bank ga zitten of in bed lig is hij wakker. 's nachts is hij relatief rustig dus ik lig niet wakker van het bewegen in de buik, maar helaas wel van pijn in mijn bekken en rug of gewoon wakker zijn en de slaap niet kunnen vatten. Dus weet ook vrij zeker dat hij 's nachts rustig is.
Vanaf het moment dat ik 's avonds rustig ga zitten tot ergens redelijk halverwege de nacht, behoorlijk irritant eigenlijk, ik kan er heel moeilijk door slapen.
dag en nacht en vooral nadat ik iets zoets heb gegeten,ook als dat met dieetsuiker is vanwege de diabetes. dan krijgt ze ook steeds de hik alsof ze dan extra gulzig is
omdat ik overal pijn heb ben ik me de hele nacht van de ene zijde op de andere aan het draaien en dan heb ik wel eens medelijden want elke keer moet zij zich dan ook weer even goed leggen
Onze meid is tussen 17:00u - 21:00u het meest actief. Als ik op mijn linkerzij lig schopt ze vaak naar de rechterzij (wat haar vader dan geweldig vindt, daar voelt hij haar het beste). Op kantoor voel ik haar in de ochtend vaak (dan is het het minst druk) onderin de buik. Bij muziek luisteren, autorijden en douchen voel ik haar ook zelden hoor. Ze zal dan wel aan het genieten zijn van de geluiden, denk ik dan.
Vandaag heeft baby een rustdag geloof ik. Ik voel baby vaak 's ochtends bij het uitslapen. 'S middags tussen 14:00 en 16:00 (behalve nu). En 's avonds net voordat we naar bed gaan, 21:00. In bed alleen als man muziek aanzet of zijn handen op mijn buik legt. Baby lijkt op mij, ik was vrij rustig en lui in de buik, hihi.
De hele dag door, uiteraard ook meer als ik me er op concentreer. Als ik op bed of op de bank lig schut me hele buik heen en weer☺️
zodra ik rustig zit of lig komt er actie. Dan wordt hij wakker, terwijl hij in slaap gewiegd wordt of rustig wordt door mijn bewegingen. Dat bewegen is alleen maar goed, lekker een beetje gymmen, soepel blijven en spieren trainen daarbinnen . Ik merk dat hij reageert op de band van een niet lekker zittende positiebroek of een strakke maillot. Steeds schopjes en duwtjes er tegenaan. Dat deed zijn zus ook. Op het eind kon ik voelen dat ze tegen de rand van het bureau zat te duwen als ik daar met mijn buik tegenaan zat op t werk. Ook volgde ze de hand van mij of mijn man als die over de buik bewoog. En reageren op porren enzo in de buik. Zo leuk om die reactie te krijgen! Is volgens mij alleen maar positief en voor mij in ieder geval heel gerustellend: hij doet het nog!
Vanaf begin van de zwangerschap voel ik beeb al niet zo heel goed. Maar laatste weken gaat het beter. Als ik beeb dan al voel is het meestal vlak voordat ik ga slapen. Dan kan ik niet lekker liggen want dan doet het gewoon pijn
's avonds tussen 18u en 23u, na een kop koffie en ong een kwartier telkens nadat ik wat gegeten heb. En tussendoor ook wel, maar dat zijn dan zachtere plopjes. Sinds kort wordt de beeb ook wakker van mijn wekker lijkt wel, die staat heel hard en snoozt, ik heb de neiging om hem uit te zetten in mijn slaap vandaar. Maar dan schopt hij een paar keer en wordt dan weer stil, tot de koffie haha. Onder de douche krijg ik wel standaard een harde buik, vlg de vlk reactie op warm water op blote huid.