Kinderfeestje

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by stampertje, Mar 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    #1 stampertje, Mar 2, 2013
    Last edited: Mar 2, 2013
    Ik ben nou al zover dat de kinderen worden gebracht en dat ze worden opgehaald. Verder weet ik eigenlijk nog niets zeker ik zat te denken aan zoiets

14:00 kinderen komen binnen dan cakejes versieren
    14:30 cadeautjes met drinken en hun eigen versierde cakeje
    15:00 disco
    15:30 stoffen placemat verven
    16:00 drinken en spelletjes; koekhappen snoepje in een teiltje water
    16:30 frietjes met snack
    17:30 naar huis

Ik denk dat ze met die dingen ongeveer een half uur bezig zijn er komen jongens en meisjes wat vinden jullie ervan? Wat zouden jullie veranderen? En hoeveel kinderen zouden jullie uitnodigen? Zoonlief is er niet bij alleen mijn dochters.

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Je hebt leuke dingen bedacht maar de planning is wel erg strak. Je hebt iig genoeg dingen achter de hand maar kijk vooral naar de kinderen. Zijn ze nog lekker bezig met verven? Geen haast dan schrap je het snoephappen bv. Verf werkt over het algemeen beter met textiel dan bv viltstiften. Nemen ze ook een verfschort mee? Ik zou 5 kinderen uitnodigen, is dat wat? Ik kan natuurlijk niet weten hoe jouw contacten liggen met vriendjes en vriendinnetjes.

Oh nog een ding ik zou de spelletjes eerder doen want het is handig als ze hun energie kwijt kunnen en 1,5 uur stilzitten is wat te lang. Als ze echt heel druk worden kun je altijd even tikkertje spelen in de tuin of een ouderwetse stoelendans doen ;)

3. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Oké dan word het verf ipv stiften. En ik zal op de uitnodiging zetten dat ze een schort of zo mee moeten nemen. En als ze langer bezig zijn met iets dan vervalt idd het snoephappen en de disco maar ik heb liever te veel dingen bedacht dan te weinig. 5 kinderen is een beetje moeilijk omdat ik niet wil dat ze op een oneven aantal uitkomen.

4. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Als ik de spelletjes eerst doe heb ik geen speling meer als het verven uitloopt. Ik kan wel de disco doen voor het verven

5. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

Jan 16, 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met je zoontje kom je toch op 6 kindjes uit?

6. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Oowja dat had ik niet verteld zoonlief is er niet bij.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier viel tijdens het feestje de planning half in het water doordat ze ook gewoon graag wilden spelen...
    Dus tussen de dingen door hebben ze ook lekker hier op de stoep gespeeld.... En ze moesten natuurlijk allemaal op haar kamer kijken... (Ravage ook daar dus!)

Maar wel een heel geslaagd feestje uiteindelijk.
    Halen en brengen is handig..
    En verder ging het redelijk vanzelf.
    Wel gemerkt dat het erg handig is als je een extra paar handjes hebt om even de boel in de gaten te houden als jij het volgende vast klaar gaat zetten :)

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ìk vind het juist niet krap gepland.
    Met cakejes versieren zijn ze vaak al sneller klaar dan een half uur. Geeft ook niets dan heb je extra uitloop.

Qua activiteiten vind ik het ook goed gekozen. Disco na de spanning van de cadeautjes en daarna weer iets rustigs.

Als ze liever willen spelen dan spelletjes dan kan dat ook, maar willen ze het niet dan heb je tenminste wat achter de hand.

Dochter had in december haar 1ste feestje en dat was een groot succes. Ze had 8 kinderen + haar broertje die niet overal aan mee wilde doen.

Ik had ze vanuit school mee genomen en door de ouders op laten halen. De feestjes in het weekend en op woensdagmiddag doen ze andersom laten brengen en dan thuis brengen.

Ik had ook nog een verkleedspel (zak kleding doorgeven en als de muziek stopte moest het kind dat de zak had er blind iets uitvissen en aantrekken). Daarna wilden ze dansen op de muziek (in die gekke kleren, dat was hier de zelf bedachte actie, spelen wilden ze niet).

Extra handjes zijn inderdaad erg handig.
    Ik deed het met 2 oma`s (papa was aan het werk). Zo ging oma 1 al pannenkoeken bakken terwijl ik nog een spelletje deed met de kinderen.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier hadden we 3 kindjes voor zijn 5 verjaardag. Maar meer dat was in overleg met hem. Dit waren zijn beste vriendjes, en met meer was het kiezen weer lastiger.

We hebben ze uit school meegenomen, ik heb ze opgehaald, terwijl mijn man aan het pannenkoeken bakken was. Oma paste op de jongste.

Ik had ook zo'n mooie planning, maar alles liep anders. En we hebben ervan genoten ;)
    Hier hadden we op 3 uur gerekend, incluus piratenspeurtocht buiten, pannenkoeken, piraten t-shirt versieren, taart eten, dansen en wat spelletjes.
    Maar Ik denk dat ze van die tijd wel een uur samen met de treinbaan hebben gespeeld. Wel met ooglapje op ;)
    En tussendoor als eentje klaar was, of geen zin had, dan gingen ze ook lekker spelen. Daar had ik mijn zoontje ook voor gewaarschuwd, dat het voor iedereen een feestje met zijn, en niks perse moet.
    En van de spelletjes hebben we maar 1 gehaald.

Koekhappen hebben we gedaan met snoephaaien, gezien het thema. snoephappen met water zou ik nog niet doen. Mijn oudste is niet zo fan van water, en had dat niet leuk gevonden. Op een ander feestje weigerde hij ook al. Dat vind ik zelf iets voor wat oudere kinderen..

10. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    yolanthe wat ik bedoelde met een krappe planning is dat als de kinderen ergens langer over willen doen of zelf willen spelen je niet krampachtig aan de planning moet vasthouden.
    Stampertje heeft leuke dingen bedacht, dat komt vast helemaal goed.

11. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    wij hebben van de week het feestje gehad, van 10.30 tot 13.00. (kleuters zijn op woensdag vrij) wij hadden ook van alles bedacht, maar die kids hebben alleen maar gespeeld, na cadeautjes uitpakken. ze hebben hier tussen de middag gegeten en de tijd is voorbij gevlogen.

12. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Leuke dingen, maar je merk vaak, dat ze ook even willen spelen. Wij hebben trampoline in de tuin staan en dat was het grootste succes. Die hadden we niet ingepland. :p Persoonlijk zou ik absoluut niet gaan verven, want dat geeft veel geklieder.

Share This Page