mijn dochtertje wil absoluut geen groente eten. met 4 maanden zijn we al begonnen omdat ze erg behoefte had aan bijvoeding. maar groente wou er niet in. een poosje gestopt en alleen fruit gegeven,en opnieuw begonnen. maar nog steeds geen groente eten. ik krijg er met moeite een paar hapjes op. bruine bonen wil het beste daar eet ze ongeveer 1/3 van een 4 maanden potje op, al het andere gaat wel goed. fruit liga pap bambix koekjes toetjes ieman ideeen? of zal ik gewoon stoppen met de potjes en haar "met de pot mee" laten eten?
En als je het zelf maakt? Of het gaat mengen met aardappelen/rijst/pasta? Dan schijnt het wat beter te smaken.
ja ik herken het wel. Wij zijn met vier maanden begonnen met fruithapjes en die gaan er inmiddels goed in. heeft ook wel een paar weekjes geduurd maar nu eet hij ze helemaal op. Deze week (v.a. 6 maanden) begonnen met groentehapjes maar deze gaan er ook hier slecht in. Hij vindt 't niet lekker volgens mij maar ja, ik denk dat 't gewoon een kwestie van wennen is, volhouden dus.
misschien gewoon uit het handje laten eten, dus ala rapley. En anders inderdaad vers maken, smaakt toch weer heel anders dan een potje.
misschien vind ze vers wel lekkerder. Gewoon mee laten eten met groente en aardappeltjes (geen zout gebruiken) en iets anders klaarmaken als ze iets nog niet mag hebben ( bij pittig eten) Meestal komt het vanzelf wel goed, ze moet misschien nog even wennen. Succes
uit de hand laten eten heb ik ook al geprobeerd, werkt met alles behalve groente. misschien lost het zich vanzelf op. of ze word net als papa. die lust ook geen groente. (haha zit ik met 2 kieskauwers in huis)
Denk dat laatste. Lost zich vanzelf op. Toevallig at mijn dochter ook 2 maanden geen groenten. Daarna ging het als vanzelf. Dat hoeft bij jouw kind niet te zijn, maar bespaar je alsjeblieft de stress. Gewoon aanbieden. Kindje het zat, dan weghalen en weer gaan spelen/slapen. Hier hielp het erg om haar aan tafel te zetten. Soms een stukje groenten in het vuistje waar ze dan aan kon likken en sabbelen. Even voor de goede hoop : die van mij eet nu alles wat we aanbieden en elke dag gaat alles op van boterham tot groentehap! We zitten nog maar op 2 flessen per dag.
Of anders fruitmoes door de groentehap roeren. Moest ik de eerste maand ook doen om het naar binnen te krijgen (als ze een dagje niet a la rapley at)
Mijn zoontje was ook laat met groente e.d. eten. ben met 6 maand begonnen maar meneer wou absoluut niet, fruit enzo wel... maar met 8 maanden begon hij eindelijk zijn warme eten te eten Ik denk zelf dat hij nog niet toe was aan de warme hap, en nu lust hij eigenlijk alles... het blijft een moeilijke eter maar ik red me er wel mee inmiddels.
Hier was het in het begin 2-3 happen en toen mond dicht.. Maar wat bleek het hier te zijn, meneer zat vol van zijn flessen.. Ben toen van 4 naar 3 flessen gegaan en toen ging het goed.. Dus misschien geen honger??
Wij zijn pas begonnen met bijvoeden bij 6 maanden, maar het heeft toen ook nog een hele tijd geduurd voordat hij echt flink ging eten. Zo'n 1 a 2 maanden later at hij nog steeds maar de helft van een 4-maanden potje! Of het equivalent daarvan aan zelfgemaakt eten. Geduld dus... het komt wel, tenminste dat was bij ons zo. Wat meneertje hier de lekkerste groenten vond: sperziebonen, worteltjes, courgette. Maar ook daarvan at hij toen geen enorme hoeveelheden, hij heeft er echt aan moeten wennen.
Ik zou me helemaal geen zorgen maken als ik jou was. Tot 12 maanden heet het allemaal nog BIJvoeding, de melk blijft het belangrijkste. Dus bied gewoon vanalles aan, en eet ze het niet, dan geen punt van maken. Ze is nog zó jong, dat komt vanzelf wel hoor.