Wat ik altijd maak: Bladerdeeghapje met knackworstjes, bladerdeeg in 4en snijden, klein knackworstje ertussen en in de oven. Toastjes met beleg, ik doe altijd paturain, filet american, smeerkaas en tonijnsalade Rolletjes ham, fijn gesneden prei gemengd met monchou in ham gerold. Rolletjes salami, augurkje erin en oprollen. Gevulde eieren, ik meng het ei mengsel altijd met kerrie kruiden voor kip en mayonaise. mini pizzaatjes, van die piccolino's bijvoorbeeld. mini satetjes, mini kipstukjes, maak gewoon kleine stukjes kip op een stokje en die kruid ik (altijd een succes). En een schaal oude kaas, jonge kaas, leverworst,grillworst en salami.
Ingredienten: -100gr zachte boter -200gr verse roomkaas -100gr gerookte zalm, klein gesneden -1 eetlepel fijngesneden dille -zout en peper Klop in een kom d boter en roomkaas met de handmixer luchtig. Spatel de zalm en dille erdoor en voeg zout en peper naar smaak toe!
ik ben gek op dadels met monchou! (dadel overlangs insnijden, pit eruit, beetje monchou erin. evt een nootje erin duwen voor de versiering)
wat simpel is en toch leuk. Bladerdeeg in 4en snijden en dan per stukje een knakworstje erin rollen en KLAAR
oops zie net dat ik dubbel post Soepstengels van bladerdeeg. En dan 1 met kaas erop, 1 met kaneel en suiker en 1 met sesamzaad/maanzaad
Skye, thnx, dat mengsel is denk ik ook erg lekker in een rol van brood. @all, wat een lekkere dingen zeg. Ik wil bewust geen salades oid, maar echt een aantal schalen volstrekt kant en klare hapjes (die maak ik dan zondagochtend) zodat ik die enkel uit de koelkast hoef te trekken. Het wordt al druk genoeg, dus ik wil echt zo min mogelijk werk hebben, en natuurlijk wel "beroemd" worden om de lekkere hapjes. hahahahaha.
Ik maak altijd cocktailworstjes in bladerdeeg. 1 cocktailworstje in 1/4e plakje bladerdeed en dan opvouwen als een kadootje. Ook snij ik een driehoek uit over de lengte van een komkommer en vul hem dan met paturain. Erg lekker en erg fris. Daarna gewoon plakjes ervan snijden, iets dikker dan normale plakjes anders valt je paturain eruit
wat gezellie mmmmmmm ik kom ook ! bitterballen vlammetjes kleine saucijsenbroodjes kleine pastijtjes mmmmmmm lekker!
Wrap met roomkaas, ijsbergsla en zalm... Verder doe ik altijd kaas met ananas en een zilveruitje. I know, rare combinatie misschien, maar erg lekker En voor de rest is het verschillend.
Ik maak altijd mijn wraps met kruidenkaas en pesto. Wrap insmeren met kruidenkaas en pesto, daarna pijnboompitjes en sla erop en daarna kipfilet of gerookte zalm erop. Oprollen en snijden. En ik heb ook altijd hapjes voor de mensen die aan het lijnen zijn (Valt altijd goed in de smaak) Ik maak een dipsaus van half om half magere yoghurt en mayonaise light, daar een teentje geperste knoflook door en een beetje bieslook. Is echt een super lekker sausje. En die zet ik dan op een schaal met rauwkost (paprika, komkommer, bleekselderij, cherry tomaatjes, wortel)