Laptop vraagje

Discussion in 'De lounge' started by Happy, Jan 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Happy

Happy Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,553
    0
    0
    Midden van het land
    Mn man wilt windows 7 op zn laptop instaleren,alleen moet eerst de vista er af..
    Dit staat niet op de windows 7 cd..

Hoe kunnen we dit toch voor elkaar krijgen?

Hoop dat iemand een antwoord heeft

2. wannie

wannie Niet meer actief

probeer eens in je bios het teveranderen dat de comp van cdrom moet opstarten ipv harde schijf. Als het goed is moet het dan goed komen

Suc6

3. Happy

Happy Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,553
    0
    0
    Midden van het land
    Gaat daarmee de vista er af?
    Wij zijn echt leken met de pc hoor haha

4. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik heb ff mijn man gevraagd en die zegt dat als je de cd-rom van windows 7 erin doet, automatisch het oude, dus Vista gewist word. Hoop dat het klopt en dat je iets hebt aan mijn antwoord.;)

5. wannie

wannie Niet meer actief

Als het goed is doet win7 installatieprocedure dat zelf. Hij vraagt dan of je de huidige harde schijf wilt formateren (hele schijf leegmaken) waarna die win7 gaat installeren.

Als je echt een leek bent is het miss verstandiger om het door iemand die er wel wat van weet te laten doen. Mijn ervaring is dat het bij laptops beduidend lastiger gaat om een besturingssysteem op nieuw erop te zetten dan op een normale comp.

6. Daddy J

Daddy J Lid

Dec 10, 2009
    71
    0
    0
    Freelancer ICT/Commercieel
    Rhoon
    Ik zou eerst even goed nakijken of je voor Windows 7 meer systeemeisen hebt dan het minimale.
    Als je maar net aan de minimale eisen voldoet, word het een drama.

Je kan de cd in windows vista opstarten, en het installatieprogramma doet de rest.
    Let wel op, dat je alles wat op je schijf hebt staan, Allemaal kwijt bent. dat is niet meer terug te halen.

maar waarom naar Windows 7 ?
    Vista doet het bijzonder goed, en heel stabiel.
    Windows 7 is niet veel anders, derhalve je een veel zwaardere computer nodig hebt.

(ik ben pas 24 jaar met computers bezig ;))

John

7. Daddy J

Daddy J Lid

Dec 10, 2009
    71
    0
    0
    Rhoon
    Mocht je in de buurt van Rhoon (Rotterdam) wonen, wil ik jullie wel helpen hoor ;)

8. Happy

Happy Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,553
    0
    0
    Midden van het land
    Hoi John

Wij wonen in utrecht helaas haha..
    De laptop van mn man die moet ook helemaal leeg,bij mijn laptop maakt het niet echt veel uit..
    Is er een andere oplossing dan om alles van je pc te halen?

9. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

Mar 14, 2009
    2,318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Volgens mij hoef je de laptop niet leeg te maken, je installeerd windows 7 gewoon over vista heen en je documenten en dergelijke blijven gewoon bestaan.

10. Happy

Happy Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,553
    0
    0
    Midden van het land
    Het gaat er bij hem juist om dat zn pc helemaal leeg moet,alles moet er af

11. Ervaring hier is juist dat windows 7 veel stabieler is dan vista.. en dat je een veel zwaardere computer nodig hebt valt ook wel mee.

OT: moeten alleen alle bestanden eraf of daadwerkelijk 'alles'??

@ Happygirl nee bij een nieuwe installatie wordt je gehele partitie geformatteerd dus als daar je documenten staan ben je die ook kwijt.

12. Happy

Happy Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,553
    0
    0
    Midden van het land
    Ja alles moet er af.
    Als vista er op blijf staan is ook wel goed..
    Maar als die maar gewoon helemaal leeg word zal echt fantastisch zijn

13. Maccy

Maccy Bekend lid

Dec 26, 2008
    513
    0
    0
    Volgens mij moet je gewoon de CD erin doen, dan krijg je de keuze om de installatie van de CD te volgen. Ik weet niet of Windows 7 dan ook de optie geeft om je schijf te formatteren (oftewel leeg te maken) maar ik neem aan van wel. Als het toch niet uitmaakt dat ie leeg gaat zou ik het gewoon proberen. Als je bestanden dan toch behouden zijn, kun je altijd nog met de hand formatteren.

Waar woon je in Utrecht? Want ik woon ook in Utrecht en je mag best langskomen, dan help ik je wel.

14. Daddy J

Daddy J Lid

Dec 10, 2009
    71
    0
    0
    Rhoon
    Wat is de reden om Windows 7 te gaan draaien?

Onstabiliteit van elke windows (XP, Vista, Win 7) is nog steeds door verkeerde instellingen of van gekraakte vesies of van defecte hardware.
    Ik draai Vista met een dual core 2200Mhz en met 3 Gig intern geheugen, en is zo stabiel als een huis.

En elke nwe windows zou niet zwaarder zijn volgens Microsoft.
    Was dat maar zo, dan .....

Normaal gesproken bij een installatie van een windows versie, vraagt de setup idd of je de schijf wil formatteren, dat houd in dat alle gegevens van die schijf verdwijnen.

John

15. Daddy J

Daddy J Lid

Dec 10, 2009
    71
    0
    0
    Rhoon
    Is het al gelukt ?

John

16. MarkDoif

MarkDoif Lid

Jan 20, 2010
    62
    0
    6
    ICT-Dienstverleningsbedrijf
    Kockengen
    Windows 7 is echt een verademing na het mislukken van Vista. Windows 7 is stukken stabieler en ook lichter, dus pc's/laptop's die Vista draaien zullen Windows 7 ZEKER draaien. Ook herkent Windows 7 bijna alle hardware al zelf, dus bijna geen stuurprogramma's meer nodig die je eerst moet downloaden.

Heb al een stuk of 10 computers en een stuk of 20 laptop's aan klanten geleverd met Windows 7 (vooral met 64-bit) en dat gaat echt perfect!

Het beste is om een backup van je bestanden (documenten/foto's/etc) te maken op bijvoorbeeld een Externe Harde Schijf. Dus hier deze bestanden heen kopiëren. Daarna laptop opstarten met de Windows 7 installatie cd en er tijdens de installatieprocedure voor kiezen de harde schijf te formatteren alvorens Windows 7 te installeren. Dit zit allemaal dus gewoon op de installatie cd ingebakken. Heb je misschien merk/typenummer van de laptop? Dan zal ik eens kijken of hij sowieso wel geschikt is voor Windows Vista/Windows 7. Toen Vista uitkwam werden er namelijk veel computers en laptops verkocht met veels te weinig werkgeheugen (1GB). Om Vista of 7 lekker te draaien heb je minimaal 2GB werkgeheugen nodig.

17. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    hahaha het lijkt net alsof ik op het werk zit zo met die gesprekken hier :D

Het is maar net welke versie je zelf fijn vindt.
    Nog niet alles is er voor windows7, er missen vaak nog wat drivers die compatible zijn voor win7, maar ach dat overleven we ook wel weer.

Ik ben benieuwd of het is gelukt met de laptop.

18. MarkDoif

MarkDoif Lid

Jan 20, 2010
    62
    0
    6
    ICT-Dienstverleningsbedrijf
    Kockengen
    Bijna alle drivers zijn beschikbaar, ook voor 64-bit. Alleen als je een laptop hebt van een fabrikant die hem origineel leverde met Windows Vista, heb je de kans dat ze geen zin hebben drivers voor Windows 7 beschikbaar te stellen op hun site.

Dan zul je dus drivers van elke chip (moederbord chipset/videokaart/geluidskaart/etc) bij de fabrikant van de chip zelf vandaan moeten halen. Maar ja, ik doe professionele herinstallaties voor klanten en heb dit al eens meegemaakt. Voor mij gelukkig een koud kunstje :D.

32-bits software draait overigens over het algemeen prima op 64-bits Windows 7 :)

Share This Page