Ons meisje wordt binnenkort 2 jaar! Ik wil niet hele dure hapjes doen, maar ook niet met alleen chips, kaas en worst aankomen. Hebben jullie leuke tips voor een kinderverjaardag?
Is het echt voor kinderen of voor iedereen ? bladerdeeg met van die mini knakworstjes er in bladerdeeg hapjes met ham en kaas
Leverworst, kaas ( figuurtje), worstje met augurk, fruitspiesje, knakworstje-druif-kaasje, gehaktballetjes, bladerdaghapjes?
Onze kids (1,5 en bijna 3) lopen warm voor simpel stokbrood met kruidenboter, eiersalade, alioli, tapenade etc. Komkommertjes, worteltjes, cherrytomaatjes, noem maar op. Of overal lekker in dippen met soepstengels. Ik maak nooit meer wat apart voor kinderen, ze staan anders toch alleen maar te bedelen bij de "volwassen" tafel.
Mini gehaktballetjes! Ik kom elke verjaardag te kort, ik maak een schaal met mini gehaktballetjes gevuld met feta, een schaal met naturel gehaktballetjes en een schaal met pittige gehaktballetjes (knoflook en sambal) en alledrie de soorten zijn binnen een kwartier helemaal op. Ook de ham, kaas, augurk en ei salade gaat heel erg snel. Je gooit gewoon ham, kaas, augurk en ei door elkaar, een lepel mayo of mayo vervanger, husselen, stukjes stokbrood en zowel de kids als de volwassene vinden het hmmmm. Verleden jaar heb ik kaasbladerdeeghapjes gemaakt, ik heb toen blauwe schimmelkaas gebruikt, maar je kan ook andere soorten gebruiken, je legt een stukje kaas in bladerdeeg, klapt het in een driehoekje, even in de oven en klaar. Gingen iets minder hard maar kwam denk door de blauwe schimmelkaas, daar is niet iedereen voorstander van Als je googelt op tapas of kindertapas kom je trouwens ook nog een heleboel lekkere dingen tegen, waarvan een heleboel nog erg makkelijk klaar te maken zijn ook.
komkommertjes met een dipje, snoeptomaatjes! bloemetjes uitsteken (van die koekvormpjes) uit plakjes worst en kaas!
Als je trouwens lekkere kant en klare gehaktballetjes wilt gebruiken, die van de c1000 zijn erg smakelijk (niet zo stuiterballerig)