wat zouden jullie doen?fraude belastingen

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou het is zo.ik heb een buurman aardige man ongeveer een 30jaar oud niets mis mee.dacht ik dus nou het is een boef.hij verdiend 2000 per maand zwart en hij heeft een uitkering omdat hij last zou hebben van zijn rug.nou als hij last heeft van zijn rug kan hij niet 3 zakken van 30 liter potgrond tillen bij een klus.hij loopt alles en iedereen te bestelen hier bij ons uit de buurt.hij wil je heg wel even voor je knippen maar dan word er achteraf een rekening bij je in de bus gedaan van 100 euro.ondankt dat je het niet vraagt.wij zeggen nu ook met de hele buurt bdat wij niet van zijn diensten gebruik willen maken.nou toen waren wij ondankbaar.nee maar ik kan zelf ook de tuin doen ik heb een heggeschaat en het scheeld gewoon 100 euro.ik zit dus nu te denken om hem aangeven bij de belasting dienst vanwege het zwart werken.ik weet niet hoe ik het moet doen.maar ik kan het niet hebben dat zo een 2000 euro bij verdiend en dan ook nog een uitkering heeft van 1200euro

2. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    En hoe komt het dat jij precies weet hoeveel die man verdient dan ?

Ik zeg altijd maar leven en laten leven. Als die man fout bezig loopt ie vanzelf wel eens een keer tegen de lamp

3. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Mee eens met Sjaaak. Op een dag zal hij toch zijn eigen fouten weer tegenkomen

4. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ik persoonlijk vind dat een zaak voor de belastingdienst zelf. Als hij dat wil doen, dan moet ie dat doen als ie zich daar goed bij voelt ook al is het niet eerlijk. Ik zou het zelf niet prettig vinden daarover te gaan klikken.
    Over het feit dat hij zijn buren lastig valt met klusjes waar niemand om vraagt is iets heel anders. Ik zou gewoon keihard en brutaal tegen hem zijn. Gewoon recht voor z'n raap anders loopt zoiemand gewoon over je heen. Luisterd ie niet, dan naar de politie ermee. Jij bent niet verplicht hem te betalen voor iets waar je niet om vraagt. Er zijn geen schriftelijke noch mondelinge afspraken gemaakt, wat wil ie dan nog beginnen? Wie weet komt zijn fraude dan ook wel aan het licht.

Ik heb zelf een buurman gehad die ook van een uitkering trok en ondertussen vele duizenden euri verdiende door een niet nader te noemen hobby hahaha... maar dat was gewoon een aardige kerel. Zijn keuze was het om op het randje te leven, dan moet ie dat vooral doen. Ik heb er nooit iets van gezegd tegen iemand, ik vind het een taak van de belastingdienst en gemeente. Die letten vaak genoeg gewoon niet op (of op de verkeerde mensen. Mensen die het wel nodig hebben eigenlijk, maar er door alle bureaucratie niet doorheenkomen tot aan het onredelijke af)

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Die mannen zijn daar zo geslepen in, die pakken ze echt niet. Ook al geef jij ze aan.

Ik heb namelijk zo'n neef. Die zit in de WAO omdat hij ontzettend last heeft van z'n rug en knieen. Om de zoveel tijd laat hij zich ook opnemen in het ziekenhuis. Oa op deze manier zorgt hij dat hij last krijgt van z'n knie: hij woont in Den Dungen en gaat lopend naar het ziekenhuis in Den Bosch.

Maar hij heeft ook een eigen stratenmakersbedrijf. En dat loopt als 'n trein. Als iemand 'm aangeeft, gaat ie gewoon weer even plat in het ziekenhuis. Zowel de gemeente als de belastingdienst kunnen 'm nergens op betrappen, want overal heeft hij wel 'n smoesje voor.

6. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    En ik vind dat je een melding hoort te maken bij de uitkerende instantie. die maken er een onderzoek van. Kijk het zal volgens de meesten zijn probleem zijn maar dat vind ik dus niet. Het is een probleem voor ieder werkend mens!

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

hoe dat ik weet dat hij dat bij verdiend om dat hij in de zomen voor op straat zijn geld gaat zitten tellen.dat terwijk hij weet dat zijn buren het moeten doen van 800 per maand. hij beledigd mensen heel erg hij denk dat hij de koning is.hij steeld bij zijn buren de spullen uit de tuin.brutaal zijn werkt niet het is momenteel zo erg dat hij zicg iedere week moet melden op het politiebureau van wegen de klachten.

en leven en laten leven gaat hier niet op hoor want hij staat hier in de tuin te piesen en blowen,hij schopt de dieren in de buurt zelfs mijn hond heeft hij geschopt enzovoorts.dat ben ik zat de politie doet er niets meer aan omdat er ongeveer 20 klachten per week over hem komen.ja dat word het tijd om voor eigen rechter te gaan spelen hoor.

de uitkerende instantie stuurt mij naar de belastingdienst.

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

en daarbij krijg hij ook nog 2x 3uur in de week thuiszorg.

9. Isabel69

Isabel69 Lid

27 apr 2007
    67
    0
    6
    Vrouw
  10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.030
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Ik begrijp je helemaal, uitkeringen zijn er voor mensen die niet anders kunnen, niet voor mensen die niet anders willen!

Aangeven! en dat is ook beter voor hemzelf, nu is hij nog niet tegen de lamp gelopen, maar als dat over bv 1 jaar wel gebeurt heeft hij 1 jaar extra terug te betalen.

11. Meisje87

Meisje87 Bekend lid

27 jun 2008
    960
    0
    0
    Elke sociale dienst heeft een sociale recherche. Tip bij hun doorspelen, anoniem of niet. Maken ze echt wel werk van.
    Als dit uitkomt kan ie ook mooi de uitkering met terugwerkende kracht terugbetalen

12. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Dit is geen kwestie meer van uitkering trekken en het daar niet mee eens zijn. Mijns inziens is dit menneke gewoon uitermate irritant en hem aangeven als fraudeur is voor jou/jullie een manier om hem te pakken. Hetzij voor de fraude, hetzij voor al die andere shit die hij uithaalt.
    Ik denk dat als ik in jouw situatie zou zitten, ik hem ook aan zou geven, iets wat ik in een andere situatie niet zal doen.

p.s. De politie kan meer dan je denkt, ze zijn er alleen te lui voor!
    Verzamel zo veel mogelijk bewijs tegen hem in de vorm van foto's, filmpjes en getuigenverklaringen en ga daarmee naar de politie. Dan kunnen ze er niet meer omheen denk ik.

13. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    ben ikmet je eens!

14. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Is het dan ook erg als je bv geen uitkering heb, een wit baantje heb maar af entoe zwart werkt?
    Ben wel eens benieuwd.

Maar als je uitkering hebt en je werkt zwart voor zoveel dan vind ik het wel erg.
    Als je een uitkering heb en je verdient een paar euro ( lees geen honderden maar meer tientjes)dan vind ik het eigenslijk nog wel redelijk normaal.

15. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    ik zou het ook aangeven, ik walg echt van dit soort mensen, want daardoor zijn de ECHTE ZIEKEN zwaar de dupe en wordt er steeds maar gekort op hun uitkering.
    Dus ik zou zeker een melding van maken!

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou werk hebben en ook willen werken en soms een tientje krijg omdat je de hond van een mevrouw uitlaat vind ik wat anders iedereen doet wel eens iets zwart.

@joeja je wil niet hebben wat ik hier in huis het liggen aan foto's enz

17. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    In Nederland is het helaas nog altijd zo dat deze mensen gewoon ongestoord verder kunnen gaan met hun zaken. Dus je kunt hem aangeven, maar hij gaat waarschijnlijk toch weer de dans ontspringen.

Ik begrijp alleen niet waarom mensen die zogenaamde rekeningen van hem betalen. Hij kan ze niets maken als ze weigeren. En die rekeningen zijn bewijs dat hij de boel besodemietert.

18. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Verzamel meerdere mensen, stap met zijn allen op de politie af, gooi de bewijzen op tafel, nouja kopie,
    Neem contact op met belastingdienst, die kunnen het bewijs ook wel gebruiken( enkel kopien) en dan hopen maar.

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ga echt wat doen nu hoor.en zal in iedergeval erg goed schikken als ze komen coltroleren.

en als je niet betaald maakt hij je leven echt zuur hoor.ruiten in gooien enzo

20. Tinusje

Tinusje Bekend lid

Ik heb MS en wordt aan het eind van het jaar waarschijnlijk voor een groot deel afgekeurd. Dit terwijl ik altijd met veel plezier heb gewerkt en nog steeds heel graag wil (ben pas 31 heb niet voor niets 2 keer gestudeerd). Dit soort types zorgt ervoor dat het zorgstelsel voor mensen zoals ik steeds kariger wordt :evil:

Als je geen uitkering hebt en je klust zwart wat bij, dan heb ik daar niet zoveel problemen mee overigens. Maar trek geen geld van de staat als je gewoon kunt werken! Ik zou er verdorie heel veel voor over hebben om als ieder ander lekker te kunnen blijven werken!

Deel Deze Pagina