Jasje of wrapper

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kahlen, 9 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is handiger voor een lente baby? (Eind maart)
    Een jasje maat 50-56 kopen of een wrapper gebruiken als jasje in het begin?

Of beter allebei kopen? Wat trek je je kleine aan als je vanuit t ziekenhuis naar huis gaat? Romper, pakje, mutsje en sokjes en dan hebben we een berenpakje en dan daaroverheen nog een dekentje of wrapper of jasje??

2. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Afhankelijk van de temperatuur. Ik heb 1 jasje in matje 50/56 en 2 zelfgemaakte wrappers (1 met fleece en een dunnere). Ik zorg gewoon dat we niet te lang buiten zijn, dus auto voorrijden bij het ziekenhuis. het kan eind maart echt heel mooi zijn maar ook echt nog erg koud. Ik stop dus gewoon veel laagjes voor de baby in de tas (en lange korte mouwen) en dan komt het vast goed.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier geen jasjes gehad (bij alledrie niet die eerste weken): vond dat zo onhandig dat gepiel met zo'n kleine uk in een jas en dan weer in bijv de maxicosi.
    Zou zoals jij schetst kiezen voor een dekentje of wrapper. Al moet ik eerlijk zeggen dat we hier nu (eind januari baby dus) een romper, wat dikker pakje, sokjes+slofjes en mutsje aan hadden en dan ingepakt in een heerlijke warme voetenzak die rondom goed aansloot. Zo bleef ze prima op temperatuur hier. De middelste is van half maart en bij haar gebruikten we een ipv voetenzak een wrapper en bij de oudste alleen een dekentje erover (half september). Maar ligt dus ook erg aan de temperatuur.

Berenpak-achtig-ding hadden we hier ook maar dat combineerde ikzelf nooit met nog een extra deken of iets, omdat ze dan eronder natuurlijk ook nog hun gewone kleding hebben etc.

4. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    zelf hier geen jasje voor de baby
    vond het dan zon propje worden en lastig aan trekken

had wel een berenpakje met daar onder gewoon zijn normale broekje en shirtje. dan had hij het snel warm genoeg.

voor in de maxicosi had ik een hele mooie snoozebaby wrapper gekregen
    en dat was warm zat.

en in de wagenbak, maxicosi mura lag hij met mutsje en gewone kleertjes lekker onder laken en dekentje

5. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Mijn meisje is van september, dus ook zon "tussenmaand".
    Ik heb haar een romper, truitje, legging, sokjes, vestje, muts en dan nog in een deken gewikkeld toen we ontslagen werden uit het ziekenhuis. Is afhankelijk per kindje (of t zich warm kan houden) en afhankelijk van buiten. Ik zou dus beide kopen.

6. Linana

Linana Niet meer actief

Wij hebben in het begin wel een dik vestje gehad, maar ik moet zeggen dat ik dat nog best een gepruts vond. Die kleine dunne armpjes in zo'n gevoerd vestje wat je amper normaal kon omrollen om makkelijk aan te doen.

Ik zou voor een tweede kiezen voor voetenzakken/wrapper/lodger bunker etc. Daaronder gewoon een romper + vestje. Werken in laagjes indd.
    Mutsje, lekkere dikke sokjes :D Good 2 go!

7. langpootje

langpootje Actief lid

31 okt 2012
    164
    0
    0
    Hier verwachten we ons kindje in mei en heb 2 vestjes (1 dikkere en 1 dunnere) voor de kleine liggen.
    verder gewoon een voetenzak in de maxi-cosi en onder het vestje als hij mee naar huis gaat uit het ziekenhuis een rompertje, broekje, shirtje, sokjes en mutsje.

een jasje is indd geen doen bij zo kleintje en een vestje is nog makkelijk aan te krijgen maar wel net dat kleine extra laagje om de warmte beter vast te houden.
    in het ziekenhuis zullen ze je ook wel adviseren wat je het beste aan kan doen als je naar huis gaat bij de kleine.

8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Absoluut een wrapper, een jasje is zo'n gedoe bij een pasgeborene, en het is ook snel propperig. Toen het echt frisser werd had ik vaak ook nog een dekentje erover.

9. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Lastig met zo'n tussenmaand, ik vraag het me ook af en ik ben begin maart uitgerekend. Zelfs afgelopen week was het al heel raar weer hier: het ene moment was het 15 graden, het volgende moment vriest het. Ik zou inderdaad voor laagjes gaan. Eventueel romper lange en korte mouw en een lekker pakje. Zo'n omslagdoek is het handigste zeggen ze, jasjes is zo'n gedoe en zijn niet zo veel te koop in de hele kleine maatjes. Ik heb wel een vestje trouwens in maat 50.

Als ik lees wat jij hebt: Romper, pakje, mutsje en sokjes en berenpakje lijkt me dat voldoende, maar je kunt altijd een omslagdoek of extra dekentje meenemen. Misschien kan je tegen die tijd ook even kijken wat voor weer het is, de eerste weeën vang je meestal thuis op.

10. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik heb een vestje, veel laagjes en de voetenzak van de maxicosi klaar liggen... Ik heb ook nog wel een wrapper, maar daar kan ze niet mee in de maxicosi... Maar voor dat kleine stukje van ziekenhuisdeur naar auto moet het lukken... VL zal de auto gewoon moeten voorverwarmen en misschien van te voren al een kruik in de maxicosi leggen, zodat de zitting lekker warm is (dus maxicosi ook niet 's nachts in de auto laten zitten!)

11. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hier een Snoozebaby wrapper.. Ook een vestje/jasje van Z8 in de tas (wel soepel) maar zien we tzt of dat nodig gaat zijn.. Idd moeilijk te zeggen ivm weer!

12. Martha81

Martha81 Actief lid

3 mrt 2009
    221
    0
    16
    thuisondersteuning gehandicaptenzorg
    Friesland
    ik ben halverwege maart uitgerekend en heb een wrapper maar ook een jasje... ik heb alles klaarliggen en kijk wel wat we tegen die tijd gebruiken.

13. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Onze dochter is van november en heeft de hele winter met een vestje in een wrapper in de kinderwagen gelegen. Heerlijk warm en toen het echt koud werd heb ik er een dekentje over gedaan.

In de mc hadden we een voetenzak en een vestje en mutsje.

14. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Hier word onze uk eind mei verwacht en vind dit ook een lastig vraagstuk...
    Onze maxi cosi hebben we besteld mét voetenzak, maar die lijkt me meer voor de winter.
    Ik neem gewoon rompers,pakjes, mutsjes en 1 jasje mee naar het ziekenhuis. Op het moment zelf zullen we wel zien wat verstandig is om te gebruiken...
    Heb een heel leuk jasje bij de Wibra vandaan, aan 2 kanten te dragen, was afgeprijsd tot 5 euro!
    Als het niet lukt om het jasje aan te krijgen heb ik ook nog een heerlijk fleece-plaidje bij me.

15. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Onze tweede wordt begin maart verwacht. Wij geven haar haar pakje aan, vestje en dan in de maxicosi met voetenzak. Moet genoeg zijn voor dat kleine stukje van ziekenhuis naar de auto en thuis staat de auto voor de deur.

Deel Deze Pagina