Ik rij een Seat Arosa en dus ook een driedeurs. Waarom suggereert sommige dat het zo vreselijk is om een kleine auto te rijden met een kind? Bij mij past de Mura gewoon achterin, zonder dat ik de bank plat moet gooien. Ik weet natuurlijk nog niet hoe ik straks met de maxicosi zit, maar heb wel al grotere autostoel van een vriendin gebruikt (toen haar dochtertje paar dagen kwam logeren) Ik vond het echt geen enkel probleem om haar achterin te krijgen hoor, en nee die kon er ook niet zelf in klimmen. Ik denk dat het maar net is wat je gewend bent. En inderdaad, misschien auto beetje anders inrichten? Baby voorin, passagiers achterin!
Thnx voor alle reacties. Denk dat de easybase eruit halen alleen scheelt voor de beenruimte van de bijrijder. Het is nml. met name de ruimte die de maxicosi inneemt tussen de stoel en de deurstijl om deze in de auto te tillen. De airbag is in deze auto heel makkelijk uit te schakelen (en als er wel een bijrijder is, weer in te schakelen), dus dat is niet de moeite. Met de opvolgstoel zal het makkelijker gaan, een kindje past makkelijker door die ruimte. Daar voorzie ik geen problemen. Vandaar dat ene jaar. Maar eerlijk is eerlijk, zou ik mijn auto in de nabije toekomst moeten vervangen wordt het sowieso een vijf-deurs. Is toch wel een stuk handy-er met de kleine man.
Mijn vorige auto was ook een drie-deurs Yaris. Ik ben toen vanwege minder reistijd naar m'n werk kleiner gaan rijden. En heb de Yaris ingeruild voor een 500. Dat in de auto staan lukt bij een 500 niet, helaas.
Idd... Het zijn de eerste jaren dat je gekloot hebt Lisa zit in de vervolg stoel en heeft nu bijna geen ruimte voor gaar beentjes.. Ja tenzij de passagier voor in het dashboard zit hahaha. En Lisa klimt niet zelf in de auto dus moet ik haar erin tillen.. Ook niet geheel prettig met een 3 deurs kan ik je vertellen Maar voor die reden en een tweede op komst hebben wij vandaag een heerlijke grote 5 deurs gekocht!!!
Ik heb een twingo, daar past de mc niet eens achter in gordel is te kort. Dus ze zit altijd voorin en passagiers achterin.