Hoi allemaal, Bij onze oudste zoon is van de week ADHD geconstateerd. Hij heeft het combinatietype van snel afgeleid met onrust. Nu gaat de school al een plan van aanpak maken maar ik vroeg me af of er hier meer mensen zijn waarvan hun kind ook ADHD heeft en evt. het gecombineerde type. Hebben jullie nog tips voor ons? Hoe gaan we hier het beste mee om? Hoe kunnen ze op school het beste ermee om gaan? Tips en trucs voor thuis en op school? Wel of niet aan de medicatie en wat voor soort dan? Bijwerken van de medicatie? (ik heb vrij ernstige bijwerkingen gelezen zodals depressies, niet kunnen slapen en zelfmoordneigingen) Moet hij de medicatie dan zijn hele leven slikken? We kunnen daarover pas 5 december bij de arts terecht van de instelling die het geconstateerd heeft. Dus vandaar dat we aan het kijken zijn wat is nu het beste? Ik heb ook gehoord dat structuur en regelmaat heel belangrijk zijn. Hebben jullie daar nog tips voor? En ik werk in de kraamzorg, dat is het meest onregelmatigste beroep dus moet ik nu mijn baan opgeven? Hoop vragen dus. Alvast bedankt.
Mijn man heeft ADHD en slikt medicatie. Er zijn een hoop medicijnen die voor minder bijwerkingen zorgen. Je baan opzeggen zou ik niet zo snel doen. Structuur is prettig (niet noodzakelijk als bij kindjes met autisme) maar het maakt niet zo veel uit of jij, je man of oma dat bied. Moet zeggen dat ik het een slechte zaak vind dat je pas over 3 maanden terecht kan.