Ha! Nou, hier nog een die dat nog nooit gedaan heeft! Wij deden met zoontje dan altijd zijn portie (bruine bonen of capucijners) uit het blik eerst goed afspoelen onder de kraan. Naar mijn mening was het meeste zout dan wel weg. En voor de rest eten wij groente altijd zoutloos, dus te veel zout heeft zoontje niet gehad. (denk ik)
Vanavond heb ik toch maar gedaan. en Geen potje... sperziebonnen, aardappel en kleinbeetje boter (margarine) Hij heeft 40 gram op en daarna donoontje. Ik heb het maar losgelaten..haha Maar ben vandaag bij de Plus geweest (supermarkt) en daar hadden ze geen wortelen groente, snijbonen, erwtjes en peentjes in het vriesvak. Welke winkel heeft dat wel? Ik wilde nog kijken voor bruine bonnen, maar B werd vervelend in de wandelwagen..haha dus daar kijk ander keer voor.
Albert Heijn, hoogvliet en jumbo heeft dat wel. Gewoon van bonduelle in doosjes of in zakken in de diepvries.
Dat zit hier ook in de wijk..Thanks voor de tip. Weet iemand miss dat ze het ook verkopen bij de aldi of lidel? Vind het bij de Plus al vet goed koop. 1 euro voor een hele pak speziebonen. Daar kan hij ongeveer 5 keer van eten (1 euro kost al 1 potje..)
Lidl heeft in ieder geval broccoli in de diepvries En bloemkool, voor de rest weet ik het niet meer, let er niet zoveel op. Oh volgens mij ook spruitjes!
Ik heb niet alles uitgebreid gelezen, maar het kan soms echt een heeeeele tijd duren voor ze aan een smaak gewend zijn. En eigenlijk is dat vooral wat je nu aan het doen bent met bijvoeding: laten wennen aan smaken. Hij hoeft nog geen hele maaltijden op te kunnen. En als hij niet aangeeft dat hij honger heeft, kun je ervan uitgaan dat hij ook geen honger heeft (tenzij hij NOOIT aangeeft dat hij honger heeft natuurlijk) Hier zelfs nog bij de oudste van bijna 2. Vorige zomer had ze nog geen komkommer gehad dus daar ben ik pas deze zomer mee begonnen te geven. Nou, mevroi moest het niet hoor! Maar ik heb het haar onwijs vaak aangeboden en ineens eet ze komkommer (tomtom niet ze het )en ze vindt het heeeeerlijk! Maar ik denk dat ik haar echt wel 20 keer heb laten proeven voordat ze aan de smaak gewend was. Dus het vergt ook wel een beetje geduld met die kleintjes hoor. (En nu maar hopen dat ik het bij de jongste ook zélf op kan brengen )
Wij maakten in het begin altijd een mooi prakkie met behulp van het stoombakkie. Dan hoefden we zelf niet altijd hetzelfde te eten en als wij iets aten wat hij niet mocht dan was zijn eten in 10 minuutjes klaar. Aardappeltje in blokjes en een handje groenten uit de diepvries, in het magentronstoombakje en 9 minuutjes laten stomen. Daarna met een klontje boter en beetje water even blenderen en klaar is de hap!